• mymy

BF september 2011

NornaB skrev 2011-03-09 05:58:40 följande:
    Godmorgon!!

Idag är jag uppe med tuppen fast jag inte jobbar förren ikväll. Somnade tidigt igår kväll och va pigg när mannens klocka ringde.
    Idag är det dags för mitt KUB  kl 13.45!  Läääängtar!
    Hoppas det går bra på KUB. Jag har gjort mitt och fick 1:2447 som risk för Downs.... ska prata med läkare nästa vecka för fostervattensprov.
  • mymy
    velvet skrev 2011-03-09 09:39:50 följande:
    Räknas inte det som låg risk?

Lycka till i vilket fall!
    Jo, det kan vara låg risk men man kan också få 1:20000 och då tycker inte jag risken är låg. Jag vet att många har svårt att förstå att jag vill göra fostervattensprov men vi har sagt att vi vill kolla så långt som möjligt att barnet är friskt. Så tänker vi Glad
  • mymy
    Flisan79 skrev 2011-03-09 09:57:22 följande:
    Varför vill du göra FVP med ett så bra resultat?
    Jag vet att många inte förstår varför jag vill göra det men vi gör det för att vi så långt som möjligt ska ha kollat upp så den lilla är frisk. Sen kan ju vad som helst hända, det vet jag men då har jag kollat det i alla fall. 1:2447 är  bra resultat men man kan ju få 1:20000 också och då är inte mitt resultat så bra längre.
  • mymy
    velvet skrev 2011-03-09 09:40:40 följande:
    Idag var första gången som jag fick höra att det syns... :)

Jag är väldigt smal i vanliga fall så jag är helt överlycklig!
    Kul!
  • mymy
    betula skrev 2011-03-09 10:31:23 följande:
    Jag har konstaterat att jag numera inte bara kan känna livmodern när jag står utan man kan faktiskt ana den m blicken oxå! :)

Vi har tid för rul när jag är i v 18+3 eller nåt. BM hade velat veckan efter, men sambon är bortrest då och han ville ju vara med.
    Mysigt..:) Vilken vecka är du i nu? barn sen innan?
  • mymy
    velvet skrev 2011-03-09 10:52:30 följande:
    Jag respekterar verkligen det beslutet! Är själv väldigt nojig om jag inte hade fått 1:20000 så hade jag förmodligen också haft svårt att släppa det.

Hoppas bara att ni inte är supernerviga när resultatet med absolut största sannolikhet kommer att bli positivt.

Kram!
    Glad Nej, super nervösa är vi inte men lite är vi. Har ju 3 friska barn nu och tänker att sån tur kan man itne ha jämt... därför kollar vi upp det. Säkert är resultatet positivt och då kan man släppa det helt. Fostervattensprovet ska ju vara 100%.
  • mymy
    Flisan79 skrev 2011-03-09 11:17:32 följande:
    Jag tänker mest att risken för missfall pga FVP (ca 1%) är betydligt större än risken att barnet är sjukt (0,04 %)

Självklart är valet ert
    Klart valet är vårt..:)
    Jag känner att risken är liten för missfall också och skulle det bli så får vi försöka på nytt helt enkelt. För oss betyder det mycket att ha kollat det så långt det går och därför gör vi detta.... så resonerar vi, andra tänker säkert annorlunda.
  • mymy
    velvet skrev 2011-03-09 15:20:45 följande:
    Är det någon här som har börjat fundera på namn? Tungan ute

Japp, namnen är klara

Blir det en flicka ska hon heta Nova Maya Margareta (Maya efter mig, Margareta efter svärmor)
    Blir det en pojke ska han heta Neo Juhani Lars (Juhani efter min bror, Lars efter min sambo)
    Nova och Neo blir tilltalsnamn.

Mina andra barn heter Emma Maya Axelina, Nikita Maya Amalia och Taylor Ole Juhani.
    Själv har jag följande namn Marjo Maya Anneli
    Sambon heter Lars Peter Mikael
    Våra tilltalsnamn understrukna

• mymy
    NornaB skrev 2011-03-09 16:46:34 följande:
    Hejsan alla!!!!

Åhhhhh, vad härligt att ha sett det lilla pyret!! Det va en väldigt livlig krabat som knappt låg still alls!
    Odsen för DS va 1:3095 så vi är jätte nöjda! Och jag blev flyttat 2 dagar bakåt så BF blev 10/9 istället.
    Denna dagen kan inte bli bättre!!
    Vilket glatt meddelande..:)
    Grattis till goda resultat!
  • mymy
    NornaB skrev 2011-03-09 16:46:34 följande:
    Hejsan alla!!!!

Åhhhhh, vad härligt att ha sett det lilla pyret!! Det va en väldigt livlig krabat som knappt låg still alls!
    Odsen för DS va 1:3095 så vi är jätte nöjda! Och jag blev flyttat 2 dagar bakåt så BF blev 10/9 istället.
    Denna dagen kan inte bli bättre!!
    Samma BF som jag nu då..:) 10/9
Svar på tråden BF september 2011