• laref

BF september 2011

gör er sällskap, plussade 30/12, andra barnet :)

• laref

BF LISTA SEPTEMBER

28 aug Elink84
     (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    4 sep Astrogirl
    (första barnet)
    4 sep Minnie Mouse (andra barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    6 sep Tingeling 85 (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    7 sep sandqvist (första barnet
    7 sep Izz (första barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    10 sep Laref (andra barnet)
    12 sep hanna elise
    (andra barnet)
    14 sep Saranen (första barnet)

• laref

Cornelia: håll modet uppe och hoppas på positivt besked imorgon, som tidigare skrivits..inte helt ovanligt med blödningar under grav.

Jag hinner bli 32 innan pyret kommer...om allt går bra vill säga

har för mig att jag åt mittval kvinna under hela förra grav, just nu äter jag aco kvinna..brukar äta vitamintabl., men nu har jag faktiskt blivit väldigt duktig om jag själv får säga det haha på att äta halva tallriken grönsaker samt massa frukt så kanske man inte eg behöver tillskott

spänningen i brösten är borta..men def. inte tröttheten, sen tycker jag att jag blir andfådd för ingenting 

• laref

puh, hoppas nästa VUL ger bra resultat för dig Liten My

Själv så är jag så trött att jag inte vet var jag ska bli av.. vill sova dygnetrunt..men d är ju svårt när man jobbar och har en liten att ta hand om :) täppt i näsan och anfådd för ingenting..

har iallafall ringt och fått tid för hälsosamtal samt inskrivning :) i mån var jag 5+0

• laref

vi tänkte klara oss med ståbräda.. redan nu försöker vi ha vagnen så lite som möjligt han stuffar på bra.. han blir 3år i maj..

• laref

längesedan jag var inne o skrev ngt här..

har mått fruktansvärt illa i ett par veckor nu..började äta postafen o d hjälpte men var ju supertrött redan innan o postafenen hjälpte ju inte precis på den fronten så somnar i soffan varje kväll först ev sväng så fort mannen kommer hem o busar med sonen sen så fort sonen somnat ja då slocknar jag med. Testat några dagar utan postafen nu o d gick någorlunda i helgen men idag har jag mått riktigt illa igen..

äta.. ja d kan jag göra hela tiden är hungrig hela tiden o sugen men  inget är direkt gott..så testar lite av allt.. så antalet kalorier per dag överskrids nog en hel del

är ju andra barnet o tycker att jag redan nu e anfådd som jag blev med sonen typ i 6mån haha o övre delen av magen känns utspänd

• laref
    jessii87 skrev 2011-02-09 18:34:11 följande:
    Hej Allioppa!

Hoppas ni alla mår bra o njuter av graviditeten! =)) Har en liten fundering kring kläder för nyfödda. Jag är sån som inte kan hålla sej utan kommer väl att köpa lite då o då. Men vilken storlek ska jag satsa på? Tror ni 56 blir lagom den första tiden? Vad behöver man första tiden innan man vill ut o börja shoppa? =))
    min kille var en stadig 4kg klump o stl 50 var tom den lite stor men de växer fort på sig så stl 56 passade ganska snabbt.
    vi använde mycket pyjamas, vilka som är bäst är en smaksak, de med dragkjedja ner hela vägen längs ena benet är smidiga spec på natten d är mest att dem är bra att ha lite större för annars är det lite knökigt att få ner benet som saknar dragkjedja. de med tryckknappar är smidiga för man lätt får upp dem o lätt kan dra upp helanederdelen under ryggen när man byter blöja..dock lätt att det blir lite knäppa sup som man säger när man mitt i natten e lite yrvaken :)
    hmhm vad som mer är bra att ha hemma: mysiga bebisfiltar, vi hade en kräkbebis så ikeas billiga handdukar gick varma i tvättmaskinen :), dregellappar(funkar lika bra för att ta upp lite kräk) så slipper man byta bodys så ofta,hmhm o till dig själv stora rediga bindor ;) o skön amningsbh
  • laref

snabb fråga.. kan man använda vilken nässprej som när man e gravid.. blivit grymt täppt i näsan

Svar på tråden BF september 2011