Inlägg från: Sofiafia82 |Visa alla inlägg
  • Sofiafia82

BF september 2011

Hej alla!

Jag har BF 5 september (första barnet) och såg nyss bebisen med VUL.
    Låg och sög på tummen, så söt! Sen skrattade jag och den ryckte till helt förskrämt  och
    sträckte ut både armar och ben, haha!
    Trodde jag var i v 10+6, men var i v 11+2 efter två mätningar.

• Sofiafia82
    sugarrush skrev 2011-02-18 11:44:21 följande:
    Hihi.. ja väla vintertid, och stranden sommartid.
    Sofiafia82 skrev 2011-02-18 06:42:17 följande:
    Jag bor också i Helsingborg :) iaf till och med sommaren. Sen blir det nog Köpenhamn!
    Vad kul med en till Helsingborgare!
    När är du beräknad? Vilken BM-mottagning har du?
    Ja, kul att vi är några stycken! Är beräknad till den 5:e sep.
    Ska på inskriving hos nån av Günther Schmidts barnmorskor på onsdag.
    Gick på hälsosamtal på Najaden, men nu har jag bytt.
    Vart går du?
  • Sofiafia82
    sugarrush skrev 2011-02-18 14:02:44 följande:
    Okej! Vad kul!
    Gunther är bra, jag har gjort tidiga VUL där i tidigare graviditeter, jag ska dit och kolla om två veckor faktiskt.
    Men jag är inskriven på Najaden, tycker det funkar bra där.
    Jag är beräknad till 25 september ungefär, så ca 3 veckor efter dig

Vilka fler är från Hbg?
    Gjorde också VUL där. För ca 3 v sedan. Tyckte att barnmorskorna var så trevliga så därför bytte jag.
    Hon på Najaden var också trevlig iof sig (Helene hade jag).
  • Sofiafia82

Grattis till tvillingarna!!!

Min kille är enäggstvilling så han vill så klart ha tvillingar :) det tycker han är bäst liksom. Det är bara en i magen dock.

• Sofiafia82

Angående det här med växtvärk så har jag också känt att det börjat mola rejält nu precis lagom till man gick in i v 12. Blev också orolig först eftersom jag bara känt av lite molvärk runt v 5-7 eller så. Sen har jag inte känt så mycket alls.

Men kul ändå att det växer! Vill ju att magen ska synas snart :)

• Sofiafia82
    Allinug skrev 2011-02-20 10:05:50 följande:
    Du kan ju allt betala själv. Jag är under 35 år så jag får betala KUB själv. 1500 kr kostar det.
    Vart ska du göra KUB-testet? JAg funderar på att göra det i Köpenhamn (om jag nu gör det) och där kostar det ca 2500 SEK.
  • Sofiafia82

Idag gick jag in i v 13 och bestämde för att berätta för min familj. Alla blev jätteglada som tur var! Hade trott att iaf min pappa skulle säga "men ska du inte jobba några år till innan" eller nåt sånt :) men de var bara glada. Blir första barnbarnet för mamma och pappa! 

• Sofiafia82

Nu har jag haft förkylningsinfluensa sen i söndags och jag upplever det som om jag är sjuk längre nu mot vad jag brukar. Kan det vara så att man inte tillfrisknar lika snabbt som gravid? En liten teori bara...
    Kommer vara sjukskriven hela veckan från jobbet (de vill inte ha tillbaka mig förrän jag är helt frisk för de vill inte bli smittade)och idag har jag tappat rösten helt av allt hostande och nysande under natten. Tror aldrig jag tappat rösten förut. Känne rmig handikappad. Inte ens honung och varm dryck hjälper....

Svar på tråden BF september 2011