• rubin

BF september 2011

Ni som har varit på hälsoråd:
    Sades det något om träning och graviditet?
    Jag har nämligen precis börjat träna igen efter ett långt uppehåll och vill gärna fortsätta med det tills magen säger stopp. Är det någit speciellt man skall tänka på?

Vilken vecka var ni i när ni gick på "samtal" hos BM?

• rubin

Har nu unat mig en bok som man i och för sig skulle kunna köpa annars oxå:
    Ett barn blir till av Lennart Nilsson som är fotograf. Det finns bilder som är tagna inne i livmodern på fostret.

Stackars er med illamående, det verkar inget vidare. Hoppas verkligen jag slipper, och vad sugen jag blev på Sushi 

• rubin

Idag ringde jag BM och vi bokade in en tid för hälsosamtal den 21/1.

Idag har jag känt mig helt uppsvälld och ont i nedre regionen av magen,
    ursäkta min ärlighet men är det nån mer än jag som blivit väldigt gasig?

• rubin

På tal om magar så har jag under hösten gått upp 7kg :( pga av god mat och inaktivitet.
    Jag gifte mig i somras så redan vid jul började  rykte om att jag var med barn spridas på jobbet, vilket jag inte var då. Så jag undrar hur lång tid det kommer ta innan jag blir tvungen att berätta.

• rubin

känner inte alls av graviditeten idag. Har fått för mig nått dumt att jag kollar på papperet varje gång jag varit på toa för att se så det inte är rött, fattar inte varför jag håller på så 

• rubin

Vi har inte berättat för några än.
    Men den som kommer bli gladast är mitt brorsbarn på 5år som tjatar konstant på mig att han vill ha en kusin. När jag sa att jag hade varit och tränade undrade han om det var för att jag skulle orka bära mina barn.
    Han undrar om jag inte saknar mina barn(som jag inte hade) för han saknade nämligen sina kusiner.

• rubin
    Dior skrev 2011-01-17 16:30:13 följande:
    Jag plussade igår.
    GRATTIS
  • rubin

Hörde idag på jobbet att det kanske inte är så bra med massage i början av sin graviditet, vilket jag inte hade en aning om och tänkte upplysa er andra.

Vi Föräldrar:
    Under de tre första månaderna av graviditeten brukar man ge rådet att vara försiktig med massage. Detta har sin grund i att det under den perioden är vanligt med missfall och därför vill man undvika att man skall förknippa massagebehandlingen med missfallet. 

Maria SennströmUnder de tre första månaderna av graviditeten brukar man ge rådet att vara försiktig med massage. Detta har sin grund i att det under den perioden är vanligt med missfall och därför vill man undvika att man skall förknippa massagebehandlingen med missfallet. 
    Maria Sennström
Svar på tråden BF september 2011