• Frelin

BF september 2011

Hej!
    Får man hänga med här med er i tråden?
    Hänger i lite mindre BF september trådar o visste inte att denna tråden fanns ens :(

Har än så länge BF 11 september. Ska på RUL på torsdag så får se vad dom säger då.
    Så hoppas det är ok att hänga på i eran tråd?

I övrigt vet jag att jag har moderkakan i framvägg då jag fick veta det av gynläkaren då jag varit på gynakuten 3 ggr pga blödningar. Men allt har sett bra ut och orsaken till blödingarna vet dom inte utan har gissat på att dom tror att min kropp ska ha mens eller att blodkärl har spruckit.
    Livmodertappen har varit sluten och lång som den ska vara.
    Trots moderkakan i framvägg har jag känt sprattel i magen sen v 16 och det är mitt första barn.
    men känner det inte varje dag, så längtar verkligen till man känner bebisen hela tiden.
    Och tills man känner sparkarna på utsidan.

• Frelin

åh jag hoppas min GP kommer godkännas.
    Jobbar på café som är extremt stressigt på sommaren och det förekommer en del tunga lyft.
    Kommer aldrig orka stå 9 timmar i rad och vara höggravid.
    Vet inte vad jag tar mig till om det inte kommer godkännas :S

• Frelin

Idag var det äntligen dags för det efterlängtade RUL =)
    Det är en otroligt livlig krabat där inne som vänder sig hela tiden. Sen hade den yoga för sig själv där inne.
    Den låg o höll sig själv i fötterna rätt ofta för o sen ta sig själv på huvudet och sen återigen ta sig på fötterna.
    Allt såg iaf jätte bra ut och det var helt underbart o ligga så länge o titta på den lilla.
    Men jag hade ju helst legat kvar hela dagen o tittat.
    Tänk att den lilla fina bebisen finns i min mage. Att det är MIN bebis.
    Jag är heeelt lyrisk!
    Och vad grejer man kan se :s
    Hjärnhalvor, lilla hjärnan, kammarna i hjärtat, magsäcken och allt sånt. Helt otroligt.
    Är så imponerad!
    Blev flyttad från 11/9 till 10/9.
    Otroligt skönt att inte behöva bli tillbaka flyttad

• Frelin
    Lindatmw skrev 2011-04-16 17:42:42 följande:
    Kom på att jag måste fråga, är det någon här inne som har moderkakan fram?
    Jag har det nu och skillnaden nu från de andra två graviditeterna är att jag ännu inte känner några sparkar eller egentligen något alls i magen.. än
    Jag har moderkakan i framvägg men verkar ha en himla tur. Kände sprattel väldigt tidigt. Runt v 16. Går in i v 20 imorn har har nu unver ca 1 veckas tid känt rörelser på utsidan. Senaste två dagarna har dom varit väldigt väldit tydliga.
    Dessutom är det min försa graviditet.
  • Frelin

Jag är nu i vecka 20+1 och har inte gått upp ett enda kilo :S
    Kanske max 0,5 men det är svårt o avgöra eftersom jag alltid pendlar i vikt mellan 52-53 alltid olika dag från dag trots att jag vägar mig samma tid på dygnet. Och där har jag ju hållit mig även nu.
    Är det normalt att inte gå upp? borde man vara "orolig" över att man inte går upp eller bara glad.
    Allt såg ju bra ut på RUL och desstuom känner jag bebis sparka varje dag nu trots moderkakan i framvägg och det är min första graviditet :D
    Ser även sparkarna om jag tittar på magen. UNDERBART!

• Frelin

Jag äter ju som en hel häst känns det som emellanåt. Men har alltid haft svårt att lägga på mig annars oxå. Så jag kan ju bara hoppas att jag slipper gå upp en massa i så fall :D
    Fick precis veta att min mormor bara gick upp 6 kg när hon var gravid så jag kan ju hoppas jag ärvt hennes gener :D

Men jag måste säga att jag är nästan förvånad över hur mycket den lilla rör sig. Det är nästan hela tiden känns det som.
    Har alla såna vildar i magen? :D

• Frelin
    Anna4 skrev 2011-04-27 12:59:23 följande:
    Nu har jag äntligen fattat hur man blir medlem... Skäms
    hur blir man deT?
  • Frelin

Här hemma ska det bli en brio happy.
    Kommer passa perfekt med hundarna och dom underlagen jag går på. Här varvar vi ju asfalt, grus, lite skog, bussar och stadsmiljö. Så ville ha en med ordentliga hjul. Särskilt med tanke på vintern och att dom är såå dåliga på att ploga här. Tyckte synd om folk förra vintern särskilt dom med svängbara hjul där fram som inte kom fram pga snön. Hemskt.
    Men hoppas på en lite mildare vinter i år =)

Idag när jag vägde mig så har jag visst gått upp 1 kg sen början på graviditeten.
    Så nu har jag gått upp liiite iaf på 21 veckor. Sakta men säkert. Men det är jag glad över!
    Lillen lever dessutom rövare i magen till o från och jag ler varenda gång jag känner rörelser.

• Frelin

Jag har gjort två ultraljud på Ultraljudsbarnmorskorna.
    Världens trevligaste o hjälpsammaste som jobbar där.
    Finns en hemsida dessutom där all info står. bara googla ultraljudsbarnmorskorna liljeholmen.
    Och där gör dom även köns ul ;)

• Frelin
    velvet skrev 2011-04-30 21:53:40 följande:
    Jag tipsade också om dom! Vi har blivit SÅ väl omhändertagna där och dom är verkligen superproffsiga.
    Ja dom är verkligen proffsiga.
    och det bästa är att man kan få tid så fort.
    När jag bokade ett i v 11 för jag var orolig pga blödningar fick jag tid redan dagen efter.
    Aldrig svårt o få tid och det är aldrig nåt problem för dom o hjälpa en.
    Men tror det är rätt skönt för dom att dessutom bara fokusera på ultraljud o sånt och inget annat.
Svar på tråden BF september 2011