Inlägg från: jojojenny |Visa alla inlägg
  • jojojenny

BF september 2011

Hej på er! Hoppar in här... Bf 20/9

Har inte läst något i tråden.. Hoppas ni mår bra alla!

• jojojenny
    kallevallevanna skrev 2011-08-20 17:12:26 följande:
    Välkommen Flingan! Är det första barnet? 

Sammanfattningsvis kan vi väl säga att de flesta av oss är fruktansvärt trötta på att vara gravida och många av oss tyvärr lider av både det ena och det andra.

Det är andra barnet och jag mår förvånansvärt bra :) Trodde inte jag skulle göra det vid den här tiden.. Men jag har inte så mkt tid att känna efter med en 3 åring här hemma, heltidsjobb samt inflyttad i villa för ca 3 veckor sedan... Nu ska jag jobba en vecka till sen är det focus på bebis som gäller :)

Vad lider ni av era stackare?
  • jojojenny
    velvet skrev 2011-08-21 09:30:58 följande:
    Visst är det säkert att använda nässpray som gravid? Har åkt på världens förkyldning... Tycker jävligt synd om mig själv idag kan jag meddela. Tungan ute
    Det är helt ofarligt.. Sitter med och snörvlar :( Jag brukar dock använda barnnässpray, blir så attans lätt beroende av sprayen och så länge barnnässprayen löser nästäppan så räcker det ju..

Styrkekramar till er med alla onda förvärkar! För mig är det helt tvärt om, nästan inga förvärkar eller sammandragningar alls.. minns att med dottern hade jag helt annorlunda kunde knappt gå en meter dom sista veckorna utan att få stanna upp och vänta på att det skulle släppa.
  • jojojenny
    Molly skrev 2011-08-21 12:30:22 följande:
    Där emot är jag fundersam kring det här med förvärkar och sammandragningar. Jag är trots allt omfödelska, men känner ta mig tusan nästan ingenting. När jag och mannen har sex så blir ju magen stenhård efteråt, alltså sammandragning, men i övrigt så är det lugna gatan. bebisen rör sig dock typ hela tiden, men jag tycker att det borde vara med aktivitet!

Molly, det är exakt så jag känner med! Ingen action alls och jag är med omföderska... Hur långt gången är du?? Jag går in i vecka 37 (36+0) på Onsdag och man borde väl för sjutton känna någonting!? Bebisen håller låda där inne men det är som om livmodern glömt hur den ska dra ihop sig ;)

Någon omföderska som känner igen sig??
  • jojojenny
    Molly skrev 2011-08-22 16:16:24 följande:
    Jag ligger en dag efter dig, alltså 36+0 på torsdag! Gick du över med första barnet? Hur startade förlossningen?
    Min tjej kom 39+6 och det startade med värkar. Fick tyvärr hålla på över ett dygn, hade tre minuter mellan värkarna från kl 12 dag 1 tills hon kom 13.13 dag 2. ASJOBBIGT!  
    Aj aj, det lät jättejobbigt.. :( Hoppas denna förlossningen blir lättare...

Jag blev igångsatt på BF med dottern för jag hade havandeskapsförgiftning.. Dock tror jag förlossningen kom igång av sig själv för några timmar efter att jag fått gel applicerat på tappen så gick vattnet spontant, då var tappen helt opåverkad. Vattnet gick omkring 17 på eftermiddagen och 4 på natten sen är hon född...

Ska till Bm imorgon så jag ska fråga lite om avsaknaden av förvärkar. Dock kanske vi ska vara glada att slippa ;)
  • jojojenny
    haptic skrev 2011-08-23 12:01:21 följande:
    jojojenny skrev 2011-08-22 17:32:50 följande:
    Aj aj, det lät jättejobbigt.. :( Hoppas denna förlossningen blir lättare...

Jag blev igångsatt på BF med dottern för jag hade havandeskapsförgiftning.. Dock tror jag förlossningen kom igång av sig själv för några timmar efter att jag fått gel applicerat på tappen så gick vattnet spontant, då var tappen helt opåverkad. Vattnet gick omkring 17 på eftermiddagen och 4 på natten sen är hon född...

Ska till Bm imorgon så jag ska fråga lite om avsaknaden av förvärkar. Dock kanske vi ska vara glada att slippa ;)
    Jag är också omföderska och känner inte speciellt mkt förutom en mkt aktiv bebis. Men jag får sammandragningar när jag går. Altså, promenerar eller rör mig för mkt. Så jag cyklar överallt. Men det är ju bara en molande mensvärk, inget man kan mäta eller så. Min son kom 39+5. Det började med att jag fick "mensvärk" som kom och gick en kväll. Sen vaknade jag med värkar på natten. Nästa dag gick slemmisen, och jag satt hemma med värkar hela dagen. Åkte in på em, bebben kom 04.30 nästa natt. Så det var också ganska långdraget. 
    Nu har jag varit hos BM och hon sa väl mer eller mindre att luta dig tillbaka och njut av att du inte har några sammandragningar och förvärkar :) Lungnet före stormen med andra ord, rätt som det är sätter det väl igång.

Stort stort grattis Kallevallevanna!!!
  • jojojenny

Oj så många med känningar nu... kommer nog flera bebisar snart :)

Här är det kolungt och det kommer nog så förbli ett par veckor till... Som tur är ska dottern skolas in på en ny förskola med start nästa vecka så jag har något att göra iaf. Dessutom har inte en vagnen vi beställt anlänt till butik ännu så förlossningen får gärna vänta lite ;)

• jojojenny
    Cornellia skrev 2011-08-26 16:05:51 följande:
    Gud va glad jag är!

Med lite tur så kommer vår vagn nästa vecka, blir helt enkelt spännande att se vad som kommer först, vagn eller bebis

Men det känns skönt att vagnen kommer nu ändå, jag trodde att den skulle komma i mitten av september, och då räknar jag kallt med att ha varit mamma i nån/några veckor.
    blivanderoten skrev 2011-08-26 16:45:44 följande:
    va har ni beställt för vagnar?
    Väntar också på vagnen, vill ju ha den nu!! Vi har beställt Teutonias nyaste BeYou... Någon på affären där vi beställt har satt upp att vi vill hämta vagnen på BF-dagen trots att vi sa att vi vill ha den i början av September. Inköparna anpassar således beställningen till BF :(  men hoppas ändå att den kommer innan.
  • jojojenny

Hej på er... har inte varit inne här på ett par dagar. Några fler bebisar som tittat ut? Orkar inte läsa ikapp för det är så många sidor Flört

Har en fråga ang. kudde... När dottern föddes -08 skulle man ha kudde i sängen där bebisen skulle ligga med huvudet och axlarna på. Är det samma rön som gäller fortfarande?? I så fall vad har ni införskaffat för kudde? Vi hade en kudde från "rätt start" som vi inhandlade på babyproffsen men som jag inte tyckte var så bra då den hela tiden tappade formen, så tips mottages gärna!

Annars inget nytt... fortfarande i princip avsaknad av sammandragningar och förvärkar.. men det har kommit två 10-öringar av slemproppen så någon slags aktivitet finns allt Skrattande

Svar på tråden BF september 2011