• emizz

BF september 2011

Hej allihop en till här med Bf 25 September. Det blir vårt andra barn så jag är väldigt lycklig Skrattande

• emizz

Hejsvej
    Har inte skrivit elle varit inne på ett tag eftersom jag har mycket i skolan nuFörvånad En sak tyckre jag är konstigt och det är att min tid till UL inte ha dimpat ner i brevlådan än Rynkar på näsan är i v 15 nu är vill sååååååå gärna se den lille skiten jag har i magen hihi...tänkte höra hur tidigt ni fick era tider till UL men det kanske är olika beroende på vilket län man bor i??

• emizz
    betula skrev 2011-04-02 20:55:59 följande:
    Första UL-tiden (för KUB) bokade bm direkt när jag ringde henne i v 6 och sa att jag plussat. Andra tiden fick vi när vi gjorde ulet i v 12 och vi skall dit på torsdag i v 18+2
    Okej ja har jag inte fått någon tid i nästa vecka så får jag minsann ta och ringa in till ultrat!!
  • emizz
    Knitting Angel skrev 2011-04-02 21:11:17 följande:
    Här skickar BM en remiss om tid till grannkomunen som sköter UL. Remissen skickade hon när jag var i vecka 7 men kallelsen med tiden kom inte förräns vecka 14. Dvs förra veckan och då var det 6 veckor fram till tiden.

Kan nämna att jag bor i Skåne och UL görs i Lund för min del.
    jaha jag bor oxå i Skåne, utanför Helsingborg och de skickas ju en remiss till lasarettet där de gör ultraljudet och BM skickade remissen när jag var där på inskrivning v 10...går in i v 16 imorgon. En som jag känner är i v 18 och hon har inte fått sin remiss ännu heller och vi går hos samma BM? kan vara så att vi har en yr BM hahahahaha men får nog allt ta och ringa känner jag!!
  • emizz
    N e m i skrev 2011-04-02 22:05:02 följande:
    Var på stan idag med familjen och helt plötsligt får jag rätt ont i magen och känner sen hur jag håller på att svimma. Som tur var fanns en pall precis bredvid som jag slog mig ner på. Blev helt svettig o mådde inte alls bra. Satt o vila kanske 10 min innan jag kände mig lite bättre o vågade resa mig igen. Otäckt hur det kan bli!
    Usch känner igen den smärtan efter att jag har varit ute och gått en långrunda men min son :S men det är livmodern som växer har jag fått höra samt att magmusklerna börjar slappna för att kunna tänjas så mycket som det lär behövas senare, det ska inte vara något allvarligt och eftersom jag känner lite smärta hela tiden efter hur livmodern växer så tänker jag inte på det på samma sätt heller...om du är orolig så ring ner till din BM så hon kanske kan förklara lite bättre vad det är som gör så ont!?!
  • emizz
    N e m i skrev 2011-04-03 11:22:56 följande:
    Jo, att magmusklera börjat slappna av har jag märkt , då magen nyligen poppat fram. Hoppas det inte kommer igen, så man slipper ringa o tjata om det. Bara 5 dagar kvar till rul, så för tillfället väntar jag tills dess.
    Haha samma här den har liksom exploderat tycker jag bara på en vecka :D ganska mysigt faktiskt, ja de är nog inga problem alls men som sagt du ska ju på RUL snart och kommer då få det svart på vitt...lycka till förresten
  • emizz
    MissMarilyn skrev 2011-04-04 07:51:56 följande:
    I min förra grav gjorde jag cellprov cirka 4ggr eftersom jag hade gjort en konisering strax innan jag blev gravid samt att jag hade cellförändringar kvar... Men jag vet inte riktigt vad kyloskopi/kryo är för ngt?
    Men de har tagit prover samt kikat med kamera etc.
    Gjorde en koll för några veckor sen och allt såg bra ut, Äntligen!!! =)
    Jag har oxå cellförändringar men min läkare avrådde mig att göra kolposkopi helt eftersom risken finns för missfall om man inte är riktigt försiktig...men iof så gjorde jag en kolposkopi innan jag blev gravid oxå och behöver därför lite mer koll nu under graviditeten....gud va skönt för dig att allting såg bra ut! Här var det oxå oförändrat när läkaren tittade förra veckan med sitt mikroskop eller vad man kallar det....
  • emizz
    nam skrev 2011-04-03 22:16:06 följande:
    HERREGUD VILKEN DAG !

Har jobbat idag och när jag gick på toaletten i eftermiddags upptäckte jag att jag blödde. Ringde 122, 1222 och slutligen 112 när min hjärna kopplat rätt. Har ALDRIG varit med om sådan rädsla. De ville såklart att jag skulle komma in och jag sa att jag redan satt i bilen. De tyckte egentligen inte att det var så smart att jag körde själv, men att vänta på en ambulans kändes så jävulskt overkill plus att det skulle snackas så jävulskt på jobbet. Dessutom så var jag övertygad om att jag tog mig snabbare in på egen hand, än om de skulle hämta mig.
    Gasade in, grät som ett barn, körde mot rött vid polisstationen, bad till gud om att ingen skulle dyka upp mitt i vägen, tutade och skrek på en övningskörare och ja. ... Förlåt för det.

Väl på akuten fick jag göra massa prover, blodprov, tryck, puls, temp, hb och värde. Var så jävulskt chockad och stressad att jag knappt uppfattade vad sköterskan sa. Jag sket totalt i mina värden, allt jag ville veta var ju hur bebis mådde och jag skäms litegrann över att jag också sa detta till den snälla sköterskan som bara gjorde sitt jobb. Förlåt!

Efter ett tag fick jag gå upp på BB och träffa en läkare (en gammal gubbe!) som kände på tappen och gjorde ett VUL. Han konstaterade att blodet kom från tappen, men att det nu slutat blöda och att  inga rester fanns kvar. När han började med VUL:et var jag så nervös att jag trodde jag skulle dö .... men ett tu tre fick jag se våran lilla bebis som blivit så stor, jag såg hur hjärtat slog, hur benen sköt ifrån och hur den vinkade till mig. VILKEN LÄTTNAD. Världens finaste lilla bebisplutt.

Varför jag blödde berodde förmodligen på att jag och min sambo hade lite mysigt i morse. Tydligen så är det inte alls ovanligt att man kan börja blöda efter sex när man är gravid, eftersom tappen är lite känsligare. PJUUUUH.

Men ... det blir förmodligen inte mer mys här på ett tag! Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.
    Skönt för dig att allting va bra!!!
  • emizz

Äntligen har jag fått tid till RUL och jag är så lycklig...längtar tills jag får se lilla "mackan" haha kallas vår lille bebis i magen eftersom när vi frågade vår son som nyss fyllat 2 om han ville ha en lillasyster eller lillebror så sa han att han ville ha en macka hahahahha så goa barn är!!!

• emizz
    Mliic skrev 2011-04-08 13:03:50 följande:
    Har varit på UL idag:) allt såg jätte bra ut:) och vi ska få en liten tjej, hon var nästan säker men man kan ju aldrig vara 100. Är så glad!!

Och ni som har magar som krånglar! Min har varit kass, hård som sten. Blev tipsad om INOLAXOL av min BM. Det är som grovkornigt pulver som du strör över fil eller så. Jag brukar blanda med lite vatten och shota så går det snabbt att få ner:) det hjälper verkligen och det kan jag verkligen rekommendera!!
    Va kul och skönt för er att allting såg bra ut!!!
Svar på tråden BF september 2011