nam skrev 2011-04-03 22:16:06 följande:
HERREGUD VILKEN DAG !
Har jobbat idag och när jag gick på toaletten i eftermiddags upptäckte jag att jag blödde. Ringde 122, 1222 och slutligen 112 när min hjärna kopplat rätt. Har ALDRIG varit med om sådan rädsla. De ville såklart att jag skulle komma in och jag sa att jag redan satt i bilen. De tyckte egentligen inte att det var så smart att jag körde själv, men att vänta på en ambulans kändes så jävulskt overkill plus att det skulle snackas så jävulskt på jobbet. Dessutom så var jag övertygad om att jag tog mig snabbare in på egen hand, än om de skulle hämta mig.
Gasade in, grät som ett barn, körde mot rött vid polisstationen, bad till gud om att ingen skulle dyka upp mitt i vägen, tutade och skrek på en övningskörare och ja. ... Förlåt för det.
Väl på akuten fick jag göra massa prover, blodprov, tryck, puls, temp, hb och värde. Var så jävulskt chockad och stressad att jag knappt uppfattade vad sköterskan sa. Jag sket totalt i mina värden, allt jag ville veta var ju hur bebis mådde och jag skäms litegrann över att jag också sa detta till den snälla sköterskan som bara gjorde sitt jobb. Förlåt!
Efter ett tag fick jag gå upp på BB och träffa en läkare (en gammal gubbe!) som kände på tappen och gjorde ett VUL. Han konstaterade att blodet kom från tappen, men att det nu slutat blöda och att inga rester fanns kvar. När han började med VUL:et var jag så nervös att jag trodde jag skulle dö .... men ett tu tre fick jag se våran lilla bebis som blivit så stor, jag såg hur hjärtat slog, hur benen sköt ifrån och hur den vinkade till mig. VILKEN LÄTTNAD. Världens finaste lilla bebisplutt.
Varför jag blödde berodde förmodligen på att jag och min sambo hade lite mysigt i morse. Tydligen så är det inte alls ovanligt att man kan börja blöda efter sex när man är gravid, eftersom tappen är lite känsligare. PJUUUUH.
Men ... det blir förmodligen inte mer mys här på ett tag! Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.
Skönt för dig att allting va bra!!!