• N e m i

BF september 2011

Hej allihop!

Plussade för 3 dagar sedan. Har BF 4 september, samma dag som min son fyller 3år! Har senaste halvåret haft ett MF och ett MA. Så nu känns det lite läskigt att vara gravid igen!

Grattis till er alla!

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    9 sep Nonkan82 (första barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)

• N e m i
    Renni skrev 2010-12-30 11:34:39 följande:
    Välkommen hit =).... Haha... vilken tajming, samma datum som eran son. Vad roligt!
    Man kan ju undra om det är ett skämt från ovan?! Jag tror ju att datumet kommer ändras vid UL och chansen att dem får samma födelsedag är nog inte så stor ändå. Man kan ju hoppas på att det inte blir så, för deras skull!

Känner mig så otroligt rastlös nu när man vet att det är många veckor kvar till "säkrare perioden"! I mitt första MF började jag blöda efter 12 veckor exakt, så man går som på nålar. Känner dock endel "växtvärk" vilket jag tycker är toppen! Skulle bli glad av lite illamående på det!! Flört
  • N e m i
    DaniellaG skrev 2010-12-31 19:14:17 följande:
    Jag är törstig hela tiden, men det går ändå inte över när jag dricker? Och så har jag "mensvärk". Nån skrev att det kan va att livmodern växer eller nåt va?
    Känner igen att att vara törstig hela tiden! Det är väl inget man visste innan att det var nått grav-symtom, men det kommer vid varje graviditet. Det är ju bra att dricka vatten, så tur det! "Växtvärk" har jag också till o från hela tiden! Sen blir man orolig om den försvinner ett par dagar! Man behöver sina symtom nu i början, eftersom det är den enda bekräftelsen man har att graviditeten går framåt!

Har varit trött ikväll, ska snart i säng. Jobbar tidigt imorgon.

Gott nytt år allihop!!
  • N e m i
    Astrogirl skrev 2011-01-01 23:01:17 följande:
    Oj, börjar det märkas på magen så tidigt som i vecka 6. Det blir spännande att se om jag också får en liten bula nästa vecka.

Är det någon fara att ha tighta jeans tror ni? Många av mina jeans sitter rejält tight och typ trycker in nedre delen av magen när man sitter ner (eller man kan säga att linningen "skär in" i magen). Känns spontant som om det kanske inte är så bra, men jag vet inte hur känsligt det är  och hur snabbt magen växer.
    Angående tajta jeans så är det ju mer att det är otroligt obehagligt, än farligt. När jag var gravid med sonen trädde jag en hårsnodd i knapphålet och sedan runt knappen. På så vis kunde jag ha mina vanliga jeans flera veckor extra. Nu vill man ju inte gå ute i tajts, vilket annars är jättebra mammaplagg! Man får bara se till att inte ha för kort tröja om man inte får upp jylfen!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • N e m i
    Emelie 8409 Välkommen och grattis! Jag har liksom du 2 mf bakom mig, och hoppas nu verkligen på att detta slutar lyckligt! Det är dock svårt att känna sig riktigt glad, man har så många blandade känslor och tankar. Försöker att inte planera för mycket utan tar en dag i taget. Ska nog ringa mvc imorgon och boka en tid. Än så länge känns det bra iaf!
  • N e m i
    SannaMac skrev 2011-01-03 20:07:38 följande:
    Ja, shit, det är väldigt spännande... vill verkligen inte gå igenom fler inseminationer för egen del, dels är det tidsödande och man måste skolka från jobbet och dels är det smärtsamt (tycker jag) och, förstås, känner man sig dålig när man "misslyckas". Tredje gången gillt heter det ju och NU JÄKLAR ska det bli en bebis!!!

Ja, min sambo fick spruta in simmarna nu sista gången, så hon känner lite extra att det är hennes förtjänst att jag är gravid Vi har inte hört nåt från någon egentligen, vet bara att min morfar (som är sverigedemokrat) och mormor (som är kristen på det konservativa viset) kommer att ha svårt för det... Men äsch, det gör inte oss nåt, så fort de ser bebisen kommer de säkert bli lika rörda som alla andra!

Överlag tror jag det är värre för bögpar eller ensamstående män som skaffar barn, där är fördomarna mycket större. Vi kvinnor förväntas ju ändå vara ohändertagande
    Var det svårt att bestämma vem som skulle bli gravid av er? Ni kan ju turas om, vilken fördel!
  • N e m i
    SannaMac skrev 2011-01-03 22:02:58 följande:
    Nä, jag har längtat längst och skulle inte klara om hon blev gravid först! Men sambon vill också vara gravid, så nästa gång blir det hennes tur
    Okej! Hoppas hon inte blir avskräckt på förlossningen då! Flört
  • N e m i
    iMammasMage skrev 2011-01-08 08:48:08 följande:
    Jag har också hört att för somliga tar den nya graviditeten direkt efter MF men för andra tar det månader. Har en väninna som jobbar som barnmorska å hon sa att kroppen likosm "vill" bli gravid igen efter MF . Som du sa, hoppas bara att det går bra denna graviditet.

Va roligt att även ni blev gravida direkt efter MF :) Super!
    Hej! Såg att det är några stycken som plussat direkt efter MF. Var inne i slutet på nov för MF och plussade 27/12! Snabbt gick det! Har också hört att kroppen är inställd på graviditet efter MF, om det kan ha något med våra + att göra. Lycka till med graviditeten denna gång! Vi hoppas på lyckligt slut nu!
  • N e m i
    Renni skrev 2011-01-10 09:29:00 följande:
    Godmorgon tjejjer =)

Jag fick en tid för inskrivning den 26 Jan. Men jag skulle ringa henne när vi har varit VUL den 17 nu för att se hur långt gången jag är. Min BM trodde nämnligen inte mig när jag berättade när jag hade ÄL så vi får se hur långt jag har gått...
    =) Spännande!!

Jag mår lite lätt illa på morgonen innan jag har ätit frukost, men inte så illa så att jag skulle kunna spy.
    Vilket är skönt. Sen mår jag illa varje gång jag lägger mig ner i sängen o ska sova =/ rätt så irreterande.

Namn är ju JÄTTE roligt att disskuterera!

"Våra" namn är....

Kille: Alfred, Arvid
    Tjej: Edith, Astrid, Evy
    Vad spännande! Varför trodde inte BM på ditt ÄL? Skönt att få kika på liten med VUL snart! Jag fick tid 20 jan, men vet inte om jag får göra VUL. Har inte haft mens sen MF 29/11, så vet inte exakt BF än!

Har som du illamående när jag lägger mig. Kan även vakna på natten av illamående och magont (halsbränna). Var dock lite bättre inatt efter en Gaviscon. Mådde inte alls illa med sonen!

• N e m i
    Cornellia skrev 2011-01-11 01:22:10 följande:
    Dom hade ingen aning. Men jag är glad iaf
    Kul att höra att det gick bra! Otäckt att blöda under grav! Men du hade inga smärtor i samband med blödningen då?
Svar på tråden BF september 2011