• katzon

BF september 2011

Hej hallå!

Jag plussade igår på 19-e försöket, så det har varit en hel del tårar!
    Nu är det också tårar, men av GLÄDJE!!!! Solig
    Känns helt makalöst att jag får vara med i en sån här tråd, det trodde jag aldrig

Jag har BF 10 september.
    Jag ser att fler än jag är oroliga för MF, ja det skulle vara det absolut värsta som skulle kunna hända i det här läget.
    Vi får hålla tummarna att våra små frön får stanna kvar och växa fast riiiktigt ordentligt

• katzon

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84
     (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    6 sep Tingeling 85 (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)
  • katzon

Varför säger man att man är i v 6 när veckorna är 5+0??! Är man inte i v 5 då? Obestämd
    Så jag som är i v 4+5 är jag i v 5 nu och går in i v 6?

Jag är lost!

• katzon
    sockerslav skrev 2011-01-04 20:40:58 följande:
    Vi bor en villa på ca 110 kvm utanför Göteborg. Vi har bara två sovrum, men kommer inte bygga ut än på några år. Barn kan faktiskt dela rum.

Det bästa är vår trädgård, ingen insyn, en liten skohsdunge och hela 2500 kvm.

Det sämsta är att tvättmaskinen är i källaren och vi har alla garderober på övervåningen så det blir mycket spring i trappor.  
    Låter som hos oss!
    Tvättstuga i källaren och garderoberna på övervåningen, pust, tänk i sommar när vi kommer vanka runt som små valrossar då får nog männen göra en insats

Vi bor i en villa på 130 kvm i Nynäshamn (söder om Stockholm), har tre sovrum så det är lite lyxigt faktiskt att bara kunna fixa iordning bebisens rum.

Roligt att läsa om hur alla bor, jag vill höra mer!!!
  • katzon
    hanna elise skrev 2011-01-04 21:05:15 följande:
    Vi bor i ett hus som vi (läs min make) byggt. 190 kvm, 4 sovrum. (vi har en dotter på 7 år). Det ligger 6 km från centrum i den lilla norrländska stad vi bor i. Det är stor tomt (ca 7500kvm ) med garage och snickeri och det ligger ganska lantligt trots att det är nära till "centrum". Vi har älvstomt :)
    Så vi bor i vårt drömhus  kan man sägaSkrattande.

Det är inte helt färdigbyggt än, men det kommer det att vara tills bäbis kommer. Idag blev min walk-in-closet färdig så jag har vikt och lagt in alla mina kläder idag.
    Ååååh, det låter som mitt drömscenario!
    PRECIS så vill jag bo... och så ödsligt det bara går
    En dag ska vi också bo i ett stort hus mitt ute i ingenstans
  • katzon

Är det någon mer än jag som slutat röka?

Det här är bland det värsta jag varit med om, 1. sluta röka vilket är en pärs i sig. 2. graviditetshormoner som gör att man är trötter. 3. slutat dricka kaffe också eftersom jag tycker det smakar urk.
    Snacka om detox!!!

• katzon
    Astrogirl skrev 2011-01-04 21:29:40 följande:
    Ska dit imorgon. Har fått info om att det kommer ta diverse blodprov och urinprov (för att kolla om det finns äggvita i det). Kan berätta mer imorgon. Glad
    Hej där!
    Jag hängde på din glandintråd i början men var inte så aktiv där mot slutet, har dock läst allting som hänt där.
    Grattis till ärtan i magen, vi blev gravida till sist!
  • katzon
    knorrig skrev 2011-01-05 16:50:14 följande:

Jag börjar bli lite orolig för mina symtom har avtagit en del nu i några dagar.
    Fortfarande lite öm i brösten, på bröstvårtorna och liiite molande i tjejmagen då och då.

Någon fler än jag som nojig?

Japp!
    Fast det värsta är att man inte kan göra så mycket åt saken hur som helst, man får försöka vara positivt inställd och hoppas att allting kommer gå vägen.

Jag ringde BM idag och bokade en tid, jag avslutade med att säga att  "ja och så hoppas jag ju såklart att jag kommer det datumet och inte  behöver avboka.." då tyckte hon nog att jag var lite knäpp och svarade "så får du inte tänka, din inställning måste vara att allting kommer gå bra och så ses vi i februari"
  • katzon

Jag har berättat för de flesta.. Jag har varit så pass öppen om att vi försöker bli gravida och många vet också om vår utredning och har varit nyfikna på hur det går för oss. Så det kändes inte jättekonstigt att nu berätta att man faktiskt blivit gravid!

Tänk vad många man har omkring sig om något går fel, vilket skyddsnät och förståelse av sin omgivning!!!

• katzon

Jag och mannen är båda 29 år. Har en son sen tidigare som snart fyller 8 år.
    Första graviditeten var jag 20 år och ensamstående.

Den här graviditeten känns mäkta annorlunda med tanke på att den är planerad, efterlängtad och jag är inte ensam - HÄRLIGT!!!! Solig

Svar på tråden BF september 2011