• Molly

BF september 2011

Hej hej !

Här kommer en till blivande september mamma. Har BF 22/9 men barn nummer två. Vi har sedan tidagare en flicka på 14 månader. Jag förväntade mig att vara gigantisk stor vid det här laget, men tack och lov är jag inte så stor än. plus ca 10 kg och känner mig både smidig och pigg i kroppen. Idag är jag i v30+4.

Tjing tjong

• Molly

Hej alla september mammor!

Jag tänkte höra om det är någon av er som fått akupunktur mot foglossning?! ISF har det hjälpt er?
    Tacksam för svar!

Idag är det 47 dagar till bf.
    STyrkekramar till er alla 

• Molly
    rubin skrev 2011-08-06 11:05:38 följande:
    Jag har fått akupunktur och jag tyckte att det hjälpte mig, så det är verkligen värt att prova tycker jag.
    Lycka till.
    Jag får akupuktur 3 ggr/ vecka. Men det gör fortfarande så in i h*****es ont att jag inte vet hur jag ska överleva framtills BF.
  • Molly
    Iryelle skrev 2011-08-09 10:35:37 följande:
    Ja, samma här. 49 dagar kvar, det är mycket mer synd om oss!!! Skrattande

Ni talar om appar till telefonen. Jag har bara en nedräknare hittills men tänkte jag skulle lägga till en som kan hålla koll på värkar. Vad använder ni? (Jag har en android men skriv gärna ni som har iphone också för det kan ju finnas till båda)

Jag har hämtat en app på market som heter värkKloca. Den är gratis. Lycka till!
  • Molly

Knytte, så fort bebis är ute så kan du äta alla ostar. En av få saker jag riktigt längtar efter är just mögelost

• Molly

Hej hopp!
    Läser att det är många som är less... SAmma lika här. Galet less på att vara gravid, vill att ungen ska komma NU!

Jag har foglossningar från helvetet trots att jag går till BM varannan dag för akupunktur. Svårt att sitta, ännu värre att gå å stå och för att inte tala om att lika ner... enda chansen är att bada varmt och sedan ligga med kudde mellan knäna.

MEN, idag har jag haft en sådan där bra dag, kan inte komma ihåg sist, jag har varit på relax avdelningen på badet hela dagen med en kompis, GUD så skönt att bara vara vuxen. Efter relaxen så hann jag hem till gubbe och ungen, pussade båda i 10 min, sedan stack gubben på träning och tog med sig lilla som ska sova hos sin moster inatt. Så jag tog och lagade lite mat till bara mig, sen snodde jag ihop en pannkakssmek (frukost imorgon), bakade två limpor och rostade egen musli!!! Kan säga att jag inte gjort så mycket som dukat av efter mig den sista månaden pga foglossningar, men idag har jag mått riktigt bra! FLERA sådana här dagar!

Funderar på om många av er som skriver att ni har smärta över blygdbenet kanske har foglossning trots allt.  Ni kanske kan ber er BM att testa ge er akupunktur, lär ju inte skada om det inte är så att ni har foglossning, känns om det vore värt att testa!

• Molly

Jag följer detta forum dagligen, hinner inte skriva så ofta men lägger in magbilder i magbilds-forumet varje vecka.

Jag blev så glad i min man igår, han var ner till källaren och hämtade upp alla bebissakerna. SÅ nu är skötbord, bebissäng(korg) och babyskydd på plats och installerade! Så hilma glad! Speciellt eftersom jag inte ens bett honom! Mera sådant!

Idag har vi gjort ett gemensamt rytt i hemmet, storstädat hela lägenheten, man skulle kunna säga att vi är helt redo för bebisens ankomst. Bara en pyjamas eller två som ska inhandlas.

Jag tycker ärligt talet så synd om alla er om inte får sova på nätterna, jag är inte uppe å kissa en enda gång, minns inte att det var så här "bra" förra gången. Jag somnar ofta vid 22-23 och sover i sträck til 8, bortsätt från om dottern vaknar någon enstaka gång.

Där emot är jag fundersam kring det här med förvärkar och sammandragningar. Jag är trots allt omfödelska, men känner ta mig tusan nästan ingenting. När jag och mannen har sex så blir ju magen stenhård efteråt, alltså sammandragning, men i övrigt så är det lugna gatan. bebisen rör sig dock typ hela tiden, men jag tycker att det borde vara med aktivitet!

Nu ska jag passa på att sortera lite papper. Sedan kanske jag baka en kaka eller två innan dottern vaknar.
    Ha en fin dag alla !           

• Molly
    jojojenny skrev 2011-08-22 15:39:53 följande:
    Molly, det är exakt så jag känner med! Ingen action alls och jag är med omföderska... Hur långt gången är du?? Jag går in i vecka 37 (36+0) på Onsdag och man borde väl för sjutton känna någonting!? Bebisen håller låda där inne men det är som om livmodern glömt hur den ska dra ihop sig ;)

Någon omföderska som känner igen sig??

Jag ligger en dag efter dig, alltså 36+0 på torsdag! Gick du över med första barnet? Hur startade förlossningen?
    Min tjej kom 39+6 och det startade med värkar. Fick tyvärr hålla på över ett dygn, hade tre minuter mellan värkarna från kl 12 dag 1 tills hon kom 13.13 dag 2. ASJOBBIGT!  
  • Molly

Jag köpte hallonbladste igår, drack 1 liter igår kväll. Men fy va ont jag har haft i natt. Nu har jag fått bekänna färg, de avsaknaden sammandragningarna var på besök så att säga. Då ni som inte känner ett smack, testa hallonbladste. Nu ska jag kliva upp ur sängen, ska till BM och få akupunktur mot foglossningen. Ha en fin dag alla!

• Molly
    mymy skrev 2011-08-24 08:27:51 följande:
    Hmmm... har ju fått mer sammandragningar och mensvärk... kanske skulle man prova hallonblads-te ändå... var köper man det?

Jag köpte på hälsokosten, 49 kr för 100g ekologiskt hallonblabste, fråga de som jobbar. Det finns på påsk och utblandat med smaker och så, men köp den som bara är hallonblad. Lycka till!
Svar på tråden BF september 2011