Hej på er!
Jag har knappt varit inloggad på familjeliv sen start, men följt den här tråden eftersom jag har BF 27 september (såg att ni var några fler som har bf i slutet). Har skrivit någon gång när jag varit orolig eller undrat något. Nu tänkte jag vara lite mer "aktiv" eftersom jag har fyra hela veckors ledigt innan bf och tja, det känns lite konstigt att vara så anonym som jag har varit.
Grattis till alla som fått barn, man har nästan svårt att fatta att man skall vara där själv om inte allt för länge.. Är det fler än jag som tänker "jag tror inte på det förrän den är ute"?, Alltså att man fattar att man rent fysiskt ska få ett barn, föda ett barn, men att det är svårt att greppa att man faktiskt ska bli mamma. Och att den där oron som fanns från vecka 5 från +et hållt i sig stadigt?
Pratade med någon som sa att "från att man får reda på att man är gravid har man en oro hela livet", och så är det väl? Oro för förlossning, sjukdomar, att barnet ska trilla och slå sig, oro för dagisinskolning, mobbning, tonårsfylla, dålig självkänsla. Fast det ligger förmodligen mer i hur man är som person kanske, om man som jag är sådär orolig av naturen som jag blir det väl värre.
Nu blev det ju värsta klagoinlägget känner jag, men behöver skriva av mig lite.. Känner ingen som är gravid och sådär. Så det blir en salig blandning och inget någon behöver känna att den behöver svara på! Påtal om oro, är det någon som har sin sambo/man/partner i en annan stad? Min kille jobbar i Oslo och veckopendlar (dvs kommer hem hit till götet på helgerna) och när jag ringer och säger att värkar kommer ska han försöka (fortast möjligt) komma hit. Det kan ju bli lite tokigt eftersom han inte har bil där och inte heller får dispens av tullen för att köra en svenskregistrerad bil runt bf och efter bf eftersom tullen i norge anser att "en födsel kan man planera". (????). Han kan ju inte ta ledigt från jobbet från nu och (i värsta fall) tre veckor efter BF ifall jag går över tiden. Jag är så nervös över att han inte ska hinna till förlossningen liksom. Är det någon som har det som jag?
(gud vilket ego-inlägg, men som sagt, jag behövde skriva av mig lite!)