dea skrev 2011-05-14 19:09:05 följande:
Hejsan alla!! Jag har en knasig fråga men jag måste ställa den, Kan man få mjölkstockning i ett icke ammande bröst??
Varför jag fråga beror på att jag idag plötsligt fick ont i mitt ena bröst ,och till på köpet så är det de bröstet som jag vid förra graviditeten (jag ammade då ) fick först mjölkstockning som gick över till att bli bröstböld pga fel behandling från div olika vård centraler :( När jag då kom in till akuten så tömmde dem det bröstet på en liter vätska så ni kan ju tänka er att bröstet var som en ballong som när som helst skulle sprängas

Nu har jag ont precis på det stället där jag fick drän slangen insatt (har fortfarande ett litet ärr där) och så ömmar det lite ovanför och under. Knasigt tycker jag. Jag är i v 24+5 idag!!

Vad tror ni det kan vara ?? För övrigt så mår jag hyffsat bra,lite ont i halsen har jag me fått idag,och fogarna känner jag av .
Kram kram

Jag hade tänkt fråga samma sak. Jag ammade inte förra gången och hade därmed inga probelm med mjölkstockning. Men i morse när jag vaknade var mitt vänstra bröst otroligt ömmt (båda brösten är ganska ömma i vanliga fall oxå, men nu var det mycket mer än så) och nedanför bröstvårtan så var det hårdare på det bröstet än det andra. Det har varit ömt hela dagen, men nu när jag har en bekväm BH så känns det ok. Dock har dottern en förmåga att sätta sin sylvassa armbåge i bröstet och det gör ju så ont att jag dör.
Så jag undrar alltså oxå om man kan ha mjölkstockning i ett bröst som det inte är någon mjölkproduktion i. Är i vecka 24, eller 23+1 nu.