• NornaB

BF september 2011

Alcastar skrev 2011-02-18 15:55:42 följande:
    Ojojoj..... :D

Var på vul idag, har varit lite orolig. Och väl där hittade hon lilla bebisen, såg stor och fin ut och hjärtat pickade på.
    Ja där e den sa hon... sen vred hon lite på staven och sa.... och där är en till!!!!!

Jisses, det är tvillingar!!!!

Jag gapskrattade så hon knappt kunde ta bild, hon skrattade och min pojkvän satt som ett frågetecken helt chockad ;).
    Men ååå, vad kul!! Jag skkulle inte ha nåt emot tvillingar själv
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • NornaB
    tstenius skrev 2011-02-19 10:24:27 följande:
    nej nog blev jag bra paff när det blev positivt, trodde inte att det skulle gå på naturlig väg eftersom det inte hade blivit nått på 1,5 år efter förlossningen, men det ironiska är att det blev samtidigt som jag fick en tjänst inom kommunen, har jobbat som timvikarie sen 2004, tror att det har inverkat på mig.

Försökte skriva in mig i bf-tråden men det går inte med min dator så nån kanske kan hjälpa mig, bf 2 sep med andra barnet.
    Grattis och välkommen  

Jag lägger in dig i BF tråden  
  • NornaB

Hejsan! 

Idag går jag in vecka 12!! Denn aveckan ska jag åka in och göra blodprov för KUB. 

Har ögnat igenom era inlägg från de senaste dagarna! Jag har somnat jättetidigt varje kväll den senaste veckan! Är jättepigg på dagarna men på kvällen vill jag bara sova! Jobbar i morgon med sen har jag 4 dagar ledigt med barnen. Det ska bli skönt!

Håller tummarna för dim Mamma björn och hoppas att allt går vägen! 

• NornaB
    Allinug skrev 2011-02-22 16:46:53 följande:
    Nu är jag hemma från gyn. Min blödning var inget farligt, bara en slemhinneblödning. Dock hittade de inget hjärtljud på bebisen. Den hade tydligen slutat leva i v.9+4, skulle varit i v.11+3 idag. Så nästan på dagen när mina symtom slutade slutade även min plutt leva. På fredag ska jag skrapas och sedan får vi se. Är väldigt ledsen just nu. Om någon är snäll och tar bort mig från BF-listan så är jag tacksam. Lycka till alla och jag får komma in hit igen i september för att se vilka som fanns i era magar. Lycka till!
    Fy vad tråkigt!! Ta hand om dig/er!

Kram 
  • NornaB

Jag kunde inte heller ät varm matt inna. Levde mest på kräm, smörgåstårta och mackor. Nu är det bättre men gillar fortfarnde inte choklad som jag annars älskar!!

Flyttningar har jag rätt mycket. När jag va och tog cellprov förra veckan sa BM att jag hade en liten  svampinfektion också, men jag har inte kännt nån klåda eller så. Har inte behandlat heller.

Nepp, nu är lunchen slut och kossorna ska mjölkas! Ha en bra eftermiddag  

• NornaB

Nån  här som bor i Uppsala med omnejd? Jag och min man ska upp där om en månad då han ska på ett styrelsemöte. Jag tänkte passa på och shoppa lite om där finns några bra affärer/gallerior? Nån som har nåt tips? Jag tänkte försöka hitta lite mammakläder. Utbudet här i Hässleholm/kristianstad trakten är väldigt litet!

• NornaB

Vi har berättat för längesen Nästan direkt efter plusset Jag hade aldrig kunnat va tyst! HaHa!

• NornaB

Godmorgon!!

Kan inte sova! Vaknade 04 och va pigg?? Va fan, jag som är ledig och tänkte mig en sovmorgon! Ligger och kolla på förlossningskliniken istället

Idag ska jag in till Hässleholm och göra blodprov inför KUB-testet.  Och så ska jag köpa lite presenter till min mellangrabb som fyller 7 år idag! Hämtar dom från sin pappa idag istället för i morgon. Jag ska ändå på partylite party hos pappans nya sambo Är ju ledig i morgon så dom kan få lite sovmorgon Skrattande

• NornaB

Många som har KUB i dagarna Mitt UL är inte förren den 9 mars, men det går nog rätt fort dit  
    Ska bli underbart att se den lille i magen

Jag har ju vatt en sväng i stan idag det blev lite presenter till Isac. Och sen blev det faktiskt liiite bebis kläder också Jag kunde inte låta bli! HaHa!

• NornaB
    She is Me skrev 2011-02-24 13:46:37 följande:
    Idag har jag varit på Kub och sett det lilla grynet, som visade upp sig så fint. Blev lite rädd först när bm sa och här har vi ett barn... precis som om hon skulle säga och här är ett till.... men nej det var bara ett, och inte är det så bara ....  fick fina bilder och ett minskad risk från 1:380 till 1:2800 nånting, kommer inte håg exakt..... mer än att det är väldigt liten sannolikhet att det skulle vara något. kunde tom se de fyra kamrana i hjärtat, vilket man sällan lyckas med, å den lille låg där å guppade och drack, och man såg urinblåsan, så systemet var igång... som hon sa.... solen skiner idag, och jag med den! och allt detta på makens födelsedag, världens finaste present. Vi berättade för sonen idag, som fyller fyra....  när han såg bilderna så sa jag, ser du vad det är... JA en katt sen sa jag att det är en bebis. Jaha, sa han var är den?  jag svarade vad tror du. I mammas mage sa han och log och gick direkt fram och lade huvudet på magen. Sen sa när kommer den då?

blev flyttad från v12+0 till 12+2 så det var positivt, fast det är ju inte så säkert mått, när de är så små..... 

ja babbel babbel
    Härligt    Ler när jag läser ditt inlägg {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF september 2011