• Flisan79

BF september 2011

Cornellia skrev 2011-01-06 20:34:42 följande:
    och nästa ändå borde isf komma typ 28/1.
    Vi håller iallafall tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}
  • Flisan79
    Renni skrev 2011-01-06 22:04:00 följande:
    Fler än jag som är jätte svullna på magen så här på kvällarna? Lite jobbigt då man försöker dölja graviditeten!
    Efter ha ätit middag kan jag vara riktigt svullen men har lite deg fram på magen samt att min mage alltid har vuxit lixom ända uppifrån direkt så jag ser nog mest ut att ha ätit för mycket.
  • Flisan79
    Hannabus skrev 2011-01-07 00:15:25 följande:
    Hoppas de löser sig för er, berätta hur de går! Ni som varit gravida förr o som varit på första besöket, får man vul då? Jag har rejält ont o man undrar ju om ngt e snett? Kanske sitter fel? Är i v.5 men tycker de känns mkt jämfört med tidigare grav som slutade i tidigt mf..?
    Har aldrig fått göra vul på inskrivningen. Vid första barnet fick jag göra ett vid första läkarbesöket som jag tror var v 12 men vet inte om det är standard. Vid andra gjorde jag ett privat v 8 och hade tänkt göra det nu med då jag vet att jag som omföderska absolut inte kommer bli erbjuden VUL. Tidigaste blir på KUB i v 13 isf men det är ju sös som gör inte MVC.

Till alla:

Tar ni stick i äggledarna som symtom? Är ju i stort sett det enda jag känner, möjligen lättare anfådd och aptitlöshet på dagen men det kan man ju ha ändå. Ghhaaa...om jag kunde sluta spekulera.
  • Flisan79
    Kitty 82 skrev 2011-01-07 15:42:22 följande:
    Jag vet inte VAD det är som händer men jag känner bara att jag håller på att bryta ihop total och bara gråter av förtvivlan.

Tog ett billighetstest köpt från tradera nu som visade fett NADA.

Har de andra testen bara varigt spökstreck?

Jag tänkte köpa ett CB digital nu för att få svart på vit och det står man kan ta det 4 dagar innan bim emn alltså jag skulle ha bim nu idag 7-10 jan men ska jag vänta till imorgon på morgonen o ta eller går det bra idag?

Jag kommer säkert få "Inte gravid"

Svagt plus är alltid ett pluss,,,hmm bullshit enligt mig *snyft*
    Om du fått flera pluss och ett negativt skulle jag tro på plussen men som du själv skriver. Ta ett till och denna gång inte ett från tradera.
  • Flisan79
    betula skrev 2011-01-07 15:46:59 följande:
    Kan det inte vara så att hormoner hänger kvar från förra graviditeten? Har du testat negativ efter missfallet, innan du testade positiv igen? Jag skulle nog vänta m att göra cb digital på morgonurin, för att känna mig så säker som möjligt?

Håller tummarna att det finns ett litet frö där inne!
    Hehe...tror du blandar ihop nu. Kitty fick ett levande barn för 3 månader sedan
  • Flisan79
    betula skrev 2011-01-07 15:48:38 följande:
    Tusan nu tror jag jag blandade ihop personerna här :( Sorry!
    ....är helt OK när man är gravid. Kallas ju inte gravidhjärna för intet!
  • Flisan79
    iMammasMage skrev 2011-01-07 19:04:05 följande:
    fick MF i vecka 7 men det fanns bara en pytteliten hinnsäck som motsvarade v4 max. Allt kom ut av sig självt som en vanlig mens. Inga smärtor eller ngt problem alls. På efterkontrollen såg allt bra ut och det fanns inga graviditetssymtpom kvar i blodet då vi tog ett test. Så läkaren sa att det är bara att kära på! Å nu vart det ett pluss:)
    Härligt! Gu va skönt att det tog sig direkt
  • Flisan79
    LitenMy skrev 2011-01-08 04:39:19 följande:
    Tre dagar kvar till vul....nån mer som inte har nåt mer än lite molvärk??Inga ömmande bröst alls här! Fast plus på stickan borde ju betydda mer Oskyldig
    Som mig då....molande och att de sticker till då och då i ljumskar och äggstockar är nog det enda som jag känner varje dag fast inte hela tiden. Nu på morgonen finns ingen matlust, osten smakade salt....kanske ett tecken men det skiftar.
  • Flisan79
    Izz skrev 2011-01-08 07:19:59 följande:
    Blödningar sen igår kväll, håller på att få panik men försöker lugna ner mig... inte så fruktansvärt mycket men lite klumpar nu på morgonen. Har nog inte sovit mer än 3 timmar i natt, blir sjukanmälan till jobbet idag. Har tid för hälsosamtal på måndag, inte utan att det kan förvandlas till en annan form av samtal....
    Åhh nej, inte du med ....undrar hur det gått för de andra?
  • Flisan79
    LitenMy skrev 2011-01-08 10:02:10 följande:
    Är ju min fjärde men värk i tuttarna tror jag aldrig jag haft...knasigt Flört
    Lustigt, min tredje och hade en del med första men bara vissa perider tror jag......med andra tror jag typ ingenting, inte vad jag minns iaf. Bara ömma bröstvårtor precis innan BIM, var mitt första gravtecken den gången men det försvann snabbt. Brukar inte få ont i vanliga cykeln heller...kan det höra ihop tro?
Svar på tråden BF september 2011