Inlägg från: She is Me |Visa alla inlägg
  • She is Me

BF september 2011

Dior, spökveckorna brukar infalla ung mellan v 10-16 kanske det är olika, det är när illamående och andra symtom försvinner och innan man märker magen, sparkar mm det brukar vara lugna veckor där man knappt märker att man är gravid.

• She is Me

Jag har inte heller haft spökveckorna med mina andra två, mitt illamående kom v 14 med båda och alla sa men Nu ska du inte må illa :) så denna gången hoppas jag att eftersom jag mått illa från innan bim tills för några dagar sen så längtar jag efter spökisen ;) treveckor till kub med !

• She is Me

Men vad har hänt med FL appen? Kan inte få fram underrubriker på allmänna rubriker :(

• She is Me

Ang hjärtljud så har man i region Skåne riktlinje att inte lyssna innan v16, det går att höra tidigare men ibland kan det vara svårt att få in det. Jag fick prova att höra i v14+ förra gången och då var det precis att hon fick in två slag. tydligen så har det oroat många. När de inte hittat ljudet så de har satt denna riktlinje för att undvika onödig oro.

• She is Me
    Elinsmamma67 skrev 2011-02-01 23:15:37 följande:
    Undrar hur era män gjort? Följer de med på besöken hos BM?
    Första gången var han med vid inskrivningen och nått enstaka besök, plus VUL RUL1 och 2

andra gången var han bara med vid RULen

och denna gången kommer han vara med på KUB och RULen och ev nån gång och lyssna på hjärtat
    Google is my friend ♥
  • She is Me

Jag mår bra trallalalal....  Solig mitt illamående är borta, inget kli i brösten, magen är där svullen men utan nån värk, och jag antar att det är bra....  tänker inte tro något annat! Hjärta tre veckor till KUB - Längtar!

skickar över lite positiv energi till er andra, hoppas det hjälper.... 

Google is my friend ♥
  • She is Me
    Flisan79 skrev 2011-02-02 10:53:32 följande:
    Har också två flickor. Mår inte sämre denna grav än tidigare men körde "ringtricket" igår och enligt ringen blir det en pojke . Tiden får utvisa om det stämmer.
    åh ringtricket måste jag göra, jag har en påg och en tös sen innan, men så här dåligt som jag mått denna gången har jag inte mått med någon av dem....  e sugen på en gosse till, men tror att det är en tös, det återstå att se
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Flisan79 skrev 2011-02-02 10:53:32 följande:
    Har också två flickor. Mår inte sämre denna grav än tidigare men körde "ringtricket" igår och enligt ringen blir det en pojke . Tiden får utvisa om det stämmer.
    Hur gör du ringtricket?  gjorde nu, och först var det jättetydligt pojke, men efter en liten stund så blev det cirkel... hm....
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Mliic skrev 2011-02-02 11:11:06 följande:
    Vad härligt med lite positiv energi=) det behövs verkligen ibland!!

Jag har mått piss dåligt sen i lördags, jag har mått fruktansvärt illa och har varit så trött..
    Har till och med varit hemma från jobbet i 2 dagar.. för vad jag än gör så har jag mått illa, jag kan inte äta för då mår jag illa och äter jag inte så mår jag illa för det..
    MEN nu känner jag mig mycket bättre, hoppas det håller i sig!!
    Jag har också KUB test om 3 veckor och tiden kunde ju gå lite snabbare tycker jag=)
    Har inskrivning den 10:e och har då gått 10 fulla veckor + 2 dagar! Tänkte be BM och lyssna efter hjärtslag.. det vore så skönt att bara höra det.. Tror ni det går om jag har tur??
    Tror det är lite tidigt att hitta hjärtljuden, men kanske,  jag fick lyssna i v14-15 förra gången och då lyckades BM bara få in två slag. Vet att i region skåne, har man som policy att inte lyssna innan v16, för att inte skapa onödig oro, om man inte lyckas få in ljuden... då bebisen ligger långt nere tidigare i graviditeten.
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Mliic skrev 2011-02-02 11:40:36 följande:
    Ok... kommer inte ihåg när jag fick lyssna sist.. det var senare än 10 i alla fall men det skadar ju inte att fråga!!

Testade ringtricket nyss med hårstrå och förlovningsring och gång nr 1 visade det tydligt cirklar, alltså en tjej.. sen testade jag igen med ett nytt hårstrå och då pendlade den tydligt så jag vet inte rikigt om jag tror på det!!
    ja visst klar du ska fråga

jag tror du har två där inne heheh... Tungan ute 

tror inte heller, men det är lite kul att spekulera.....   brukar göra alla test jag kan hitta
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011