• NornaB

BF september 2011

Jag gör KUB för att jag erbjuds det.. här erbjuder dom det från man är 33 år, och det är ju jag nu

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • NornaB
    Cornellia skrev 2011-02-24 15:07:29 följande:
    Är det bara jag som i princip inte orkar nånting?

Jag har precis varit ut på en promenad med hunden, nu kommer jag nog inte orka nått mer än att kolla på tv den närmsta timmen, jag blir heeelt utmattad bara av att göra minsta grej!
    Jag blir med snabbt trött. Efter en dag på jobbet där jag går och jobbar fysiskt i 8 timmar har jag fruktansvärt ont i hela kroppen. Men mest i bäcken trakten och ljumskarna. För att inte tala om fötterna!! Kan knappt ställa mig på dom när jag ska upp och kissa på natten. Sjukt ont! Ingen annan som har ont i fötterna? Tur jag har kul på jobbet Annars hade det varigt jobbigt.
  • NornaB
    lillagreizn skrev 2011-02-25 03:57:06 följande:
    Jag behöver tips och råd! Vaknade till av att jag tyckte det spännde som fan i buken, kändes lite som om man hållt sig länge innan man pissar, den dära lilla smärtan/krampliknade känslan. Sedan gick jag och duschade och då släppte det lite grann, men nu har det börjar det spänna igen. Har aldrig haft mensvärk i hela mitt liv så är inte så haj på spänningar/smärtor från nedre regionen.

Någon som känt likadant, ska det kännas såhära?  HJÄLP! Bör jag kontakta min barnmorska?
    Det låter lite obehagligt Obestämd Känner inte igen känslan. Men går det inte över hade jag nog ringt och frågat BM.

Hoppas det går om!!

Till Alla er som ska på KUB idag önskar jag lycka till och hoppas ni får en mysig stund!! {#emotions_dlg.flower}Gravid 
  • NornaB
    Mliic skrev 2011-02-25 11:09:40 följande:
    Wiii jag har just varit på KUB testet:) det var lågrisk och den lilla sprattlade och hoppade hela tiden.
    Fick 2 fina bilder, ser ut som h*n har kroknäsa dock hahaha:)
    Framflyttad 2 dagar och det känns ju också jätte bra:) frågade också om risken för missfall nu och den var jätte jätte jätte liten!! Jag går som på moln nu.. Vilken härlig dag:D
    Åhhh, vad härligt {#emotions_dlg.flower} Längtar ännu mer till vårt KUB nu!
    betula skrev 2011-02-25 11:12:51 följande:
    Nu börjar jag tröttna på huvudvärk. :( Hade migrän i tisdags och spenderade större delen av dagen i sängen i mörklagt rum, och idag vaknade jag m värsta huvudvärken igen :( Orkar inte ha s här ont i huvudet längre :(
     Usch, va jobbigt med sån huvudvärk! Hoppas den blir bättre snart!
  • NornaB
    Flisan79 skrev 2011-02-25 12:29:31 följande:
    Håll tummarna för mig tjejer! Ska åka om ca 30 min för att vara ute i god tid. Är så nervös att jag darrar och mår illa. Allas KUB hittills har varit så lyckade att jag på sätt och vis är rädd för att vara den med negativt resultat
    Du ska se att om en stund är du lika lycklig för bra resultat som alla andra!! Lycka Till!! {#emotions_dlg.flower}
  • NornaB
    Flisan79 skrev 2011-02-25 15:03:05 följande:
    Hej hopp!

Tillbaka från KUB. Allt såg toppen ut och lill*n körde arobics så att det var svårt att mäta. Gick dock tillslut och fick en risk på 1:20 000 dvs bästa man kan få igen. Sååååå glad

Vid mätning av längd blev jag flyttad bakåt en vecka men tror det inte blev helt korekt med tanke på all aktivitet. Vet ju dessutom exakt när jag hade äl så kör vidare på min vanliga räkning till RUL.
    Härligt {#emotions_dlg.flower} Skönt att veta att allt är bra
  • NornaB
    Känner också för att handla! Och har redan börjat! Har köpt ett par bodys och byxor, en mössa och pyjamas
    Men nu ska jag vänta till efter RUL, vi ska ta reda på könet. 

Det jag köpt har jag köpt i strl 56. har inte bestämt om jag ska köpa nåt i strl 50. ina pojkar har vaxt och blivit tjokisar FORT! Så dom har haft 62 efter nån månad.

Har kollat blocket efter vagn, men ska int köpa förren till sommaren. Säng blir samma som mina pojkar hade och som jag och min syster hade när vi va små Perfekt när man kan återanvända! 

Mår alla bra nu? Jag mår toppen på dagarna och har massa energi, men när kvällen kommer somnar jag som en stock på soffan! Mannen tycker jag är skit tråkig! HiHi.  Och eftersom jag somnar så tidigt vaknar jag tidigt också, oftast runt 05!

• NornaB
    hanna elise skrev 2011-02-26 10:12:31 följande:
    Vår vagnfråga har också löst sig :)
    Vi vill absolut inte lägga ut hur mkt pengar som helst på en vagn, så vi var inne på att köpa en begagnad för max 4000.
    Men svägerskan sa att vi skulle få ta deras, den köpte den för 3 år sedan så den är fräsch, bara använd till ett barn.
    Jag tror att det är en emmaljunga om jag minns rätt, den är iaf svart och beige. 
    skönt att hade det löst Vi kommer nog också att lägga max 4000 kr. Jag har bara köpt en enda helt ny vagn till mina barn och det va en sulky för 1000 kr. Annars har jag kört på begagnat.

Tyvärr har jag inte kvar varken vagen eller kläder från mina pojkar.  
  • NornaB
    Sofiafia82 skrev 2011-02-26 15:41:54 följande:

Har gjort KUB-test idag och det såg fint ut! Jag mättes till v 12+4 som jag även mättes till förra veckan.
    Sen fick jag med en del bilder och har några funderingar till två av dem.

Tycker det ser ut som snopp och pung på bilden... kan man se det så här tidigt!?
    Hon som utförde ultraljudet sa att de gör könsbestämningar fr.o.m v 14 och jag är ju nästan där, så man kanske kan se redan nu. Vad tycker ni, ser det ut som en pojk?

Sen undrar jag om hålet vid sidan av huvudet på bilden nedan. Tycker det ser lite konstigt ut med en grop där på huvudet men det kanske är så i den här veckan?
    Vilka underbara bilder!! Det skulle nogkunna va en lite snopp! Gropen har jag ingen aning om! 
  • NornaB
    MuM2girls skrev 2011-02-26 17:30:58 följande:
    Kubben i går gick jätte bra:) Fick risken 1:19666 med dotter hade jag 1:1800. Den lille var trött och låg mest och sov och streckte sig:) Fick känslan att det var en pojk som låg där, bara magkänslan lixom. Vi tänker ju inte ta reda på det denna gång, om vi då inte ser själva på RUL den 15 April:)
    Jag blev flyttad från 3 September till den 6 september, jag vet ju exakt när jag hade äl men den lille har vuxit lite mindre bara, men tyvärr så är det detta som de utgår från nu, rul har ingen inverkan på datumet. Så om man blir gångsatt som sist blir det bebbe 21 september:)
    Nu har man oxå berättat för alla och det känns skönt!!

Bild på den lille, det var rätt svårt att få en bra bild eftersom bebbin inte ville ligga profil utan ligga på sida!!

Va skönt att ni fick så bra resultat  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF september 2011