Inlägg från: Cornellia |Visa alla inlägg
  • Cornellia

BF september 2011

Då är man tillbaka, har varit utan internet i ca en vecka, så nu har jag lite att läsa ikapp!

Om två dagar passerar vi den magiska gränsen 12 veckor! Ska bli så skönt!

• Cornellia
    knorrig skrev 2011-02-16 19:17:43 följande:
    Är det 12 fulla veckor eller går du in i 11+0? :)
    12+0 på fredag
  • Cornellia
    givinglife skrev 2011-02-21 11:59:21 följande:
    Har en jobbig dag idag, inte just för graviditeten ... dock drar det rätt mycket energi just nu. Tröttheten är verkligen förlamande.

Det jobbiga är att vi måste lämna bort vår kisse. Hon har börjat kissa i våran säng för några månader sen, vi har verkligen försökt allt, med och utan veterinär hjälp, nu är det ohållbart, att byta täcken, bäddmadrasser etc en gång i veckan.
    Katthemmet i stan tar emot henne i veckan, det kändes bara så jobbigt att vår lilla misse inte kan vara kvar, att vi ska lämna henne på ett katthem med en massa andra katter och folk hon inte känner.
    Vi har inget val i dagsläget, och mycket hellre att de hjälper oss än att vi måste låta henne somna in, då får hon chansen att få ett nytt hem och ett fint liv. Men ledsen blir jag...

Var bara tvungen att få berätta för nån även om det inte har med ämnet att göra...
    Vad jobbigt!!

Vet precis hur jobbigt det är, så var vår kisse oxå, men tillslut upptäcktes det att det var urinstenar. Sedan dess är hon tyvärr "fast" för UVI, och just nu sitter hon inlåst på toaletten i väntan på ett veterinärbesök senare idag.

Jag hoppas iaf att det går bra för missen!
  • Cornellia

Är det bara jag som i princip inte orkar nånting?

Jag har precis varit ut på en promenad med hunden, nu kommer jag nog inte orka nått mer än att kolla på tv den närmsta timmen, jag blir heeelt utmattad bara av att göra minsta grej!

• Cornellia
    She is Me skrev 2011-02-24 15:39:20 följande:
    i region  skåne där jag bor, erbjuds man när man fyllt 33 och det gjorde jag i höstas....
    Cornellia skrev 2011-02-24 15:07:29 följande:
    Är det bara jag som i princip inte orkar nånting?

Jag har precis varit ut på en promenad med hunden, nu kommer jag nog inte orka nått mer än att kolla på tv den närmsta timmen, jag blir heeelt utmattad bara av att göra minsta grej!
    Nä du är inte ensam, jag har inte heller nån ork.....  man får gå på vilja även om den inte alltid är så stark den heller....vill helst bara ligga i sängen och titta ut på träden och filosofera :)
    Jag borde egentligen plugga, men jag har ärligt inte orkat ta mig till skolan dom senaste veckorna. Kanske handlar om att jag egentligen inte vill eftersom jag läser så otroligt tråkiga kurser just nu .

Skönt att veta att man inte är ensam iaf!
  • Cornellia
    Puman84 skrev 2011-02-24 22:16:32 följande:
    Hej!
    Har bara lite funderingar...
    Vi väntar vårat andra barn nu i september, blev gravid  ca 4 månader efter förlossningen.

Men idag var jag i alla fall på inskrivning hos bm här jag bor, har hört att dom ska vara ganska så bra så jag tänkte ge det en chans.

Jag vill inte väga mig, har världens viktnoja och även ätstörning som ligger bakom mig. Slapp väga mig med min dotter, vägde mig inte ens på förlossningen.

Nu säger denna Bm att jag måste väga mig för dom MÅSTE ha mitt BMI när dom gör ultraljudet... Någon annan som har varit med om det??
    Hon skiter i om jag säger att jag vägrar, utan dom måste ha det på ul'et. Fick även göra ett cellprov idag nu när jag är gravid i v.11. Om det så sa hon att man kan göra cellprovtaning med bra resultat fram till v.14.

Har pratat med andra som säger att man inte ska göra cellprov när man är gravid för det kan öka risken för missfall...??
    Allt är frivilligt, dom kommer inte kunna tvinga dig att väga dig.
  • Cornellia
    She is Me skrev 2011-02-28 11:27:40 följande:
    var är bildtråden? kan inte den oxå ligga med i gruppen?
    Det kan den absolut. men den som "äger" den tråden måste själv anmäla den och be att få den in flyttad.
  • Cornellia
    Cornellia skrev 2011-02-28 13:26:41 följande:
    Det kan den absolut. men den som "äger" den tråden måste själv anmäla den och be att få den in flyttad.
    Annars kan man ju använda gruppens galleri!
  • Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-02-28 13:29:35 följande:
    Har t'änk på samma sak (förtydligar med att säga att jag INTE är "ägaren") men också funderat hur det blir med de som är med i den tråden men inte med i denna. Har för mig att det varit en del "utomstående" med där. Kanske inte spelar någon roll?
    Nej, det spelar ingen roll eftersom gruppen är öppen, dvs man kan läsa och skriva i den även om man inte är medlem.
  • Cornellia

Jag har sedan inskrivningen gått ner ca 7 kg, men just på inskrivningsveckan låg jag väldigt högt, om man säger sedan jul så har jag legat helt still.

Är det bara jag som kan variera typ 5 kg på en dag??? Hur lyckas man lixom säga att man gått upp ett halvt kg, det går man juh upp/ner av att äta och kissa typ.

Svar på tråden BF september 2011