Inlägg från: Sofiafia82 |Visa alla inlägg
  • Sofiafia82

BF september 2011

Jag har också moderkakan i framvägg och har bara känt nån enstaka spark 1-2 ggr i veckan (senaste 2 veckorna kanske) eller så. Går snart in i v 20.

• Sofiafia82

Det är så lustigt för alla jag känner som har fått barn i år eller ska få barn har fått pojkar eller vet att de väntar en pojke. Helt otroligt ju för det rör sig om ca 15 olika kompisar/släktingar! Var det nåt i luften förra året som gynnade pojkspermierna eller.... Flört

• Sofiafia82

Annars brukar de flesta jag känner få flickor tycker jag. Alltså tidigare år har det varit så.

• Sofiafia82
    VeronicaNyberg skrev 2011-04-15 08:42:46 följande:
    Ojojojojoj...nu går det fort här. Från att ha stått helt stilla i vikt har jag nu gått upp ca 3kg på en vecka Obestämd Stannar det av till och från eller? Annars kommer jag se ut som en flodhäst inom kort Tungan ute
    Så har det varit för mig... först gick jag upp ca 0,5 kg de första typ 14 veckorna och sen när jag vägde mig i v 16 eller så hade jag gått upp totalt 4 kg!!! Fast det är ju på magen (och i Glad så klart) som kilona hamnat på så det gör inget. Benen mm är detsamma så jag känner mig inte direkt stor. Kilona kom i samma veva som magen började synas.
  • Sofiafia82

Kan ju tillägga att jag inte gått upp mer de senaste 4 veckorna, så det kommer nog i perioder.

• Sofiafia82
    VeronicaNyberg skrev 2011-04-15 11:00:28 följande:
    Puuh Solig
    Har i och för sig läst att det bara är 2 kilo fram till vecka 20 som är fostervatten, bebis, moderkaka och mjölkkörtlar i brösten, så resten man ev gått upp ska vara fett som kroppen samlat på sig som reserv till amningen.... Det innebär ju att jag lagt på mig ca 2 kilo fett nånstans på kroppen Förvånad Kanske ligger fettet i tuttarna då för de har ju vuxit en del Tungan ute
  • Sofiafia82
    Flisan79 skrev 2011-04-15 11:30:31 följande:
    Varit hos bm nu. Som jag misstänkte är det dags för järntabletter. Är så trött. Hoppas bara magen inte blir allt för påverkad.
    Blodtrycket var 105/60 så jag fick beröm för bra kondis...hahaha, jag som flåsar bara jag ökar på takten .

Vägde mig tyvärr inte men misstänker att det dragit iväg nu. Kanske bäst att inte veta
    Mitt blotryck låg på 100/50 nu senast, men jag känner mig inte heller direkt vältränad för tillfället.. snarare väldigt mkt mer otränad jämfört med i vanliga fall. Har inte orkat ta mig iväg och träna efter jobbet så ofta, men nu när det blir varmare och ljusare ute så blir det nog lättare att orka. Får man ju hoppas... har ju gym-kort på nautilus/actic till och med juli ut, hehe. Får se hur mkt det kommer användas nu de sista tre månaderna Obestämd
  • Sofiafia82

Jag har gått upp 5 kg hittills och det låter mycket tycker jag men det ser inte så tokigt ut ändå det är inte så att jag känner mig tjockare om kroppen (eller kanske att jag lagt på mig lite mer fett just på magen). Det kan ju bero på att jag inte orkat träna lika aktivt som innan graviditeten. Nojjar mig inte så mkt över kilona man kommer gå upp för det kommer man ju kunna gå ner sen... *hoppas jag* Tungan ute

• Sofiafia82

Idag beställdes barnvagnen! Det blev en emmaljunga edge duo combi i tyget "grey flower" med chassit classic cryptonite. Blev även en matchande åkpåse och skötväska också. Det ingick redan fotsack och regnskydd.
    Känns jätteskönt att äntligen ha den biten avklarad! Blev stressad när de sa att man måste beställa i maj för att vara säker på att den hinner komma och att tyget finns kvar.

Många fler som beställt/köpt barnvagn?

• Sofiafia82
    Cornellia skrev 2011-04-19 22:15:52 följande:
    Oj, vad tidigt. Vi hade tänkt att beställa om en månad eller mer, men man kanske ska tänka om...
    Jag hade också tänkt beställa i juni nån gång, men just emmaljunga har långa leveranstider tydligen och dessutom har de ett sommaruppehåll sen i verkstaden som gör att leveranstiden blir längre än vanligt. Sen kommer vissa tyger försvinna under sommaren och ersättas av 2012-kollektionen... hade ju blivit riktigt besviken om tyget jag vill ha tagits bort innan jag hunnit beställa. Om det nu inte kommit något ännu finare till 2012 :)

Jättefina jeans du gjort! Du är ju riktigt duktig på att sy ser jag!
    Liz skrev 2011-04-19 22:24:57 följande:
    jag har redan min vagn hemma, beställde den från internet.. så den kom så fint från sthlm med DHL mär jag var i V 17 =)
    Jag skulle också vilja ha vagnen hem direkt den är klar så man kan sitta och titta på den :) , men den kommer få stå i buktiken (babyproffsen) och vänta tills augusti tror jag. Vi ska flytta i sommar så det blir väl smidigast så.
Svar på tråden BF september 2011