Inlägg från: She is Me |Visa alla inlägg
  • She is Me

BF september 2011

Mliic skrev 2011-02-02 11:49:51 följande:
    haha jag hoppas INTE på 2 st.. Har några nära vänner som har tvilling pojkar på snart 2 år och dom verkar ha haft ett H*****E.. Klart att barnen mår bra och bor i en kärleksfull familj men vilket jobb sen!
    Jag tyckte det var mycket med en ibland!
    Ja spekulera kommer man alltid göra tills man får det svart på vitt. Kommer du ta reda på könet på RUL?
    hehe... ja min syster har oxå tvillingar , så det är kanske det man hoppas på särskilt när vi redan har två barn, fast skulle det vara två här så är de ju välkomna med

vi kommer inte ta reda på könet, har inte gjort det de andra gångerna och kommer inte göra det nu heller.... tycker om att få den överraskningen när bebisen tittar ut.
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Miniapa skrev 2011-02-03 07:43:18 följande:
    Går in i v 10 idag Solig och magen växer på (eller tarmarna flyttar utåt Flört)
    samma här v 10 idag, jag börjar tro att jag har en bebis i matsäcken med, för den är som en spärrbalong Tungan ute
    Google is my friend ♥
  • She is Me

Jag måste köpa nya mammakläder, de gamla jag haft har slitits ut efter två graviditeter.... men jag har faktiskt inga problem att knäppa byxorna än, jag är mer bara jätte svullen i magen och tarmarna.  Har inte berättat på jobbet än, funderar på att göra det snart, för jag vet inte vad som gäller... om jag har några "fria" besök till BM osv som jag kan utnyttja. Har en bit att ta mig när det är dags för KUB, så det hade varit skönt om man slapp ta massa flex timmar till det.

Google is my friend ♥
  • She is Me
    M y skrev 2011-02-03 23:09:50 följande:
    Båda mina två grav var snarlika fram till V 15, sen tillkom alla komplikationer med nr 2. Fick sjukskrivning resten av grav,specialmödravård varannan vecka och ett 20 tal UL. Förlossningen vill jag inte ens prata om "
    vidöppet läge med ansiktsbjudning"  AJJJJJJJJJJJJJJ,säger jag bara.Dessutom utan bedövning.

Denna gången med trean har jag mått illa (nytt för mig) ont i livmodern tidigt,extrem trötthet. Så jag vill gärna tolka allt det nya som en tjej,då jag har två pojkar sen tidigare. Men det spelar ingen som helst roll,detta är första barnet för min sambo och min sladdis som jag får ha varje dag. Saknar nämligen mina pojkar något sjukt varannan vecka då de är hos sin pappa.
    Mina två graviditeter var också rätt lika, förutom att jag fick grym foglossning andra, sjukskriven från v30 och gick med kryckor, fick akupunktur osv  Har ju en av varje. Denna gången har jag med mått sjukt mycket sämre, även om jag mår rätt bra nu i v10, men hade ingen morgonillamående med de andra.....Så vet i tusan vad detta blir för en liten krabat. Jag hoppas på en pojke, men tror det är en flicka med tanke på när vi sexade och ägglossning

Google is my friend ♥
  • She is Me
    M y skrev 2011-02-04 10:11:40 följande:

Fy,att det inte ska räcka att man är "gravid" nejdå. Sen ska man få en massa annat besvär på köpet. Me huvudsaken är att det kommer något positivt i slutändan,det var så jag tänkte och kommer tänka ifall jag skulle ha maximal otur denna gången.

Hur menar du att du tror att det är en flicka med tanken på när ni sexade och ägglossning ???

Ja visst är det tur att det kommer en bebis annars hade jag aldrig velat vara gravid igen, efter förra graviditeten... men man glömmer snabbt, som tur är.....

Man brukar ju säga att om man sexar på själva ägglossningen så är det större chans att det blir en pojke, då pojkspermierna är snabbare men med kortare livslängd än flickspermierna som kan hålla ut ett par dygn.  JAg vet inte exakt när jag hade ägglossning, och om jag följer kalendern så hade vi bara sex innan äglossningen för att mannen åkte iväg på ägglossningsdagen.  :D
    Google is my friend ♥
  • She is Me

Vi har bestämt att vi nog ska börja berätta för familjen nu iveckan, vi har gjort det de andra två gångerna, plus att magen börjar blir lite mer fläskig nu så det går inte att dölja, måste byta klädstil isf

Google is my friend ♥
  • She is Me

är det någon mer än jag som tror att bebisen kommer komma i augusti? båda mina barn har kommit tidigare... så jag räknar nästan med att inte gå till BF. Fick ettan i v38+2 och andra v37+2

Google is my friend ♥
  • She is Me
    betula skrev 2011-02-04 14:58:07 följande:
    Jag har ju BF 2/9, så risken är väl ganska så stor att det lika gärna blir i augusti. Jag har dock en stark känsla av att det blir den 11/9, men jag hoppas innerligt att jag inte skall behöva gå över tiden så länge :P Min mamma har fått alla oss barn på BF, så m tur följer jag hennes rutin. :)
    Min mamma har också fött runt BF förutom med just tredje då hon gick över en vecka.... fast på hennes tid beräknades BF alltid efter senste mens, så man blev ju inte flyttad hit och dit. Jag blev iofs bara flyttad 4 och 3 dagar med mina, men födde ändå ganska tidigt så länge de kommer efter v36+ så är det ju lugnt.
    Google is my friend ♥
  • She is Me

Haha MY jag ber så mycket om ursäkt :) men om jag får en flicka och du en pojke kan vi ju byta, eller kanske inte hehe

Svar på tråden BF september 2011