• Flisan79

BF september 2011

Renni skrev 2011-01-08 10:03:28 följande:
    Jag hade en mens emellan mitt mf & min nya graviditet. Kändes skönt då jag trodde vi skulle få försöka länge.

Inatt drömde jag att jag  började blöda =(
    Usch en sån mardröm... jag sprang upp på toan när jag vaknade för att se efter.

idag känner jag som en ilande känsla i livmodern... Är det normalt eller ska jag oroa mig??
    Låter normalt
  • Flisan79
    miqaw skrev 2011-01-08 10:21:34 följande:
    Var glada för att ni inte har det! Hahaha! Fy fasen! Kan knappt sova på nätterna så idag blir det och köpa någon bh att sova i... Tunga som bly och jag vaknar varje gång jag råkar lägga armen på någon av brösten. Sambon bara skrattar åt mig, han njuter ju av att de redan nu är lite större än vanligt. Har haft ont varje gång innan BIM men har nu då, med glädje, fått inse att det är bara att vänja mig Skrattande
    Eftersom vi försökt ett tag har jag sagt till vänner som blivit gravida under tiden att när vi väl blir gravida ska ja inte klaga på något... Hmm, får se hur det går Flört
    Någon annan än jag som redan blir anfådda när ni är ute och går? Jag går i ganska raskt tempo dagligen till bussen, ca 20 minuters promenad, och får erkänna redan nu att jag måste gå hemifrån tidigare för jag kan inte gå lika fort längre...
    Nähä, nu får jag fixa i ordning  mig, BH- shopping hägrar! Ha en bra dag!
    Tycker jag blir anfådd av minsta grej...men det hör till
  • Flisan79
    Izz skrev 2011-01-08 12:16:44 följande:
    Pratat med 1177 och åker in till gynakuten nu... håll tummarna är ni snälla.
    Här hålls det tummar och tår.
  • Flisan79

Har en fråga som jag chansar med här för på FL sök så finns inte många svar...hur som:

Tror min älsta dotter lyckats dra på sig femte sjukan och efter googling har jag fått veta att det ev kan skada fostret om jag får det. Det kan smittas via navelsträngen. Frågan är då om det eg finns någon risk så här tidigt? Innan moderkakan tagit över vill säga. Har ringt VC som skulle ringa upp men de ringer inte....

• Flisan79
    Jokkan skrev 2011-01-08 12:36:34 följande:
    Hejsan på er!

Jag har ju haft blödningar som slutade i förrgår. Jag tror fortfarande jag är gravid och att allt är bra. Om inte annat får tiden utvisa det! =)

Hursomhelst: undrar om ni känner igen några symptom som dessa... Har glömt bort hur det kändes förra grav.

*extrem trötthet
    *yrsel/huvudvärk
    *stickningar i brösten ibland/klåda ibland
    *molande värk/stickningar i äggstockarna ibland
    *värk i livmodern när gaser passerar
    *riktigt uselt humör/lättretlig/känslig
    *svettningar från och till/särskilt på natten

Mvh
    Jokkan
    Låter som typiska gravsymtom
  • Flisan79
    Emelie8409 skrev 2011-01-08 19:14:30 följande:
    Värst vad alla har mycket symptom...!! Nåväl, alla är vi olika...
    Hoho nej, inte alla ...har typ inga och visst blir man lite nojjig då alla andra verkar ha massorDrömmer
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-01-08 20:09:49 följande:
    Ja och jag önskar att jag inga hade ;)
    Haha...ja det är väl så
  • Flisan79
    Minnie Mouse skrev 2011-01-08 20:33:11 följande:
    Emelie8409 - roligt att höra att du kan äta godis. häromdagen tog jag lite choklad och kände att jag ville spy, samma med en väldigt sött saft. Det var tydligen för sött så kände jag mig illa.

Izz - tråkigt att höra det som hände, men försök att tänka positivt, snart blir det ert tur. Och som vi kan se här det är många som blivit direkt gravida, fortsätt försöka och se inte tillbaka.

Mina symptom, stickningar i magen, trött, trött och trött. Idag kände jag mig så dum mot min dotter, hon ville leka med mig men jag var en värdelös mamma, jag orkade inget. Hur blir man en bra mamma med två?
    Ska din stora vara på dagis? Min lilltjej har fått sin egentid då storasyster varit på dagis. Sen nu när de är lite äldre roar de ju varandra en hel del men båda kan också klänga och gnälla samtidigt...ganska jobbigt men det går

Ska ju få nr 3 nu och har samma tankar...hur ska det gå med en till ?
  • Flisan79
    DaniellaG skrev 2011-01-08 20:57:14 följande:
    Jag förstår inte hur ni som inte har några symptom VILL ha symptom! Det är inget kul alls att gå och vara trött hela tiden. Orkade inte ens gå till jobbet häromdagen.
    Det handlar inte om symtomen i sig. Hade jag vetat att graviditeten fortgick som den skulle så skulle jag vara tacksam för de få symtomen men nu gör de mig bara nojjig.
  • Flisan79

Åhh, piggelin åt jag typ 5 om dagen i slutet med barn 1...hihi!

Svett och frysattaker om vart annat tycker jag det ät. Tycker dessutom att jag lättare luktar svett... Urk!

Svar på tråden BF september 2011