Inlägg från: She is Me |Visa alla inlägg
  • She is Me

BF september 2011

Två Barns Mamma skrev 2011-02-07 07:41:42 följande:
    NU vecka 9+6 och på Torsdag e det dags för tidigt glocos.. :( Blök detta e juh bara för äkligt.. men Måste juh göras då jag e överviktig.. =(

usch fy, lider med dig....  finns det någon rekommendationer på var gränsern går att kolla glocus tidigt?   typ BMI gräns eller så?

Google is my friend ♥
  • She is Me
    M y skrev 2011-02-07 08:28:17 följande:
    Vecka 10 idag,bara 30 veckor kvar Glad
    Har börjat överväga KUB,men hur ska det gå till när jag är livrädd för allt som har med nålar att göra? Emla salva är min bästa vänn och så lugnande på det men det går ju inte nu när jag är gravid. Får fundera litte till....
    Du kan ju göra bara nupp, det blir ju inte lika hög säkerhet på resultatet som KUB men du slipper nålen. och skulle de se något vajsing så blir man ju erbjuden mer undersökningar.
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Två Barns Mamma skrev 2011-02-07 08:43:18 följande:
    Jag vet faktist inte men jag har juh ett antal kilo fgör mycket, men endå gick jag ner 30 kg från förra sommaren, men nu gott upp igen.. :( vad jag vet dock är inte exakt vilket BMI man ska ligga på för att de ska kolla Glocosen tidigare, sen kanske det beror på om man ha Diabetes i släkten med.. dock har jag ikke det men jag fick göra detta 2 gången förra barnen med..
    ja det är ju skönt om man slipper det, har ingen diabetes i släkten och har inte fått grav.diabetes med de andra två, så man får hoppas att man klarar sig. Ligger väl bara på övre gränsen på "normalt" BMI.... får väl fråga BM vad som gäller.
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Flisan79 skrev 2011-02-07 10:45:45 följande:
    Nu kommer jag och drar ner humöret i tråden igen. Min oror börjar nämligen påverka mitt humör. Jag är ilsken och tvär. Blir galen av att inte veta om allt är OK. Försökte igår känna livmodern. Är ju i v 11 och tänkte att eftersom att det är barn 3 kanske man kan ana den vid blygbenet....men näää, tomt! Känner bara hålrum och tarmar...grrr. Hur långt ner/bak ligger den egentligen? Försöker påminna mig om att jag faktist inte kände den förens v 14 med de andra, dvs då jag fick mina första sammandragningar och den blev som en hård boll.
    Kände förövrigt bebben den här tiden med förra (ja, ytterst lite förstås) men ingenting nu. Försöker återigen intala mig att den här bebben kanske har mer vatten och inte kommer åt kanterna så mycket eller något liknande.

Inskrivning på fredag och då även blodprov till KUB. Hoppas på att få KUB-ul redan veckan därpå så man får lite svar.
    Livmoderns storlek vid olika tidpunkter under graviditeten Teckning: Lars Grennert
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Flisan79 skrev 2011-02-07 11:33:04 följande:
    Hahaha...tack! Det var mig ett utförligt svar. Bildligt talat
    Ja jag tycker den bilden är kanon, särskilt när folk i v5 undrar varför deras magar inte syns   Tack till growingpeople.se
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    betula skrev 2011-02-07 12:03:37 följande:
    Hur känns livmodern då? Jag har ju ingen erfarenhet av att klämma på min mage i vanliga fall så ja har liksom ingen aning om vad som inte brukar vaa där :D Men kanske kanske känner jag min livmoder? Skall försöka komma ihåg att fråga BM på torsdag när vi är där
    Tyckte det var svårt att känna livmodern, inte förrän kulan blir lite större, kanske runt v16 kunde jag hitta den. ligger man på rygg och trycker så kan man känna rundning av kanten. BM fick visa mig hur jag skulle göra
    Google is my friend ♥
  • She is Me

Kan ni inte lägga in gravidmagartråden oxå i medlemsgruppen?

Google is my friend ♥
  • She is Me

Pastöriserade feta ost går bra, och är fetan gjord på komjölk är den alltid pastöriserad, har sett något märke som det inte stod det på. Men sannolikheten i Sverige är väldigt liten att man skulle drabbas så du behöver inte oroa dig, värre saker har hänt ;)

• She is Me

Vi har inte berättat för barnen de fyller 2 och 4 och jag tänker vänta till minst halvvägs väntan blir ju så lång...

• She is Me

sitter å funderar på när jag ska berätta för chefen.... kanske lika bra att göra det nu...... är i v 9+6 snart dax för planera semestrar plus att min vik går ut 30 augusti.... tänkte söka HP med....

Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011