Inlägg från: Cornellia |Visa alla inlägg
  • Cornellia

BF september 2011

katzon skrev 2011-03-08 16:24:02 följande:
    Idag fick jag tid för UL 11 april, kommer vara i v 20 då (19+6) jag tycker det verkar sent!
    I vilken vecka är ni när ni ska göra RUL?

Kan man byta tiden till tidigare månntro?!
    Jag kommer göra den 17/3, och är då i vecka 16.
  • Cornellia
    katzon skrev 2011-03-08 16:50:33 följande:
    Flisan79: Då kommer du också vara i v.20 va?

Cornellia: Va skönt att få höra tidigt. Vilken vecka är du i nu?
    Vecka 15
  • Cornellia
    velvet skrev 2011-03-09 15:20:45 följande:
    Är det någon här som har börjat fundera på namn? Tungan ute
    Vi har haft namnen klara i flera år

Jäkla skit!
    Jag har ont i huvudet idag, och var inte alls på humör. Jag funderade ett tag på att låta maken åka och köpa kattmat, men sen tog jag mig i kragen och stack iväg (big misstake!)
    Såklart blir jag tagen av polien efter ha kört utan bälte typ 30 meter (dum vana, men jag brukar ta på mig bältet efter att ha kört iväg) dessutom har jag såklart tagit fel jacka och därmed inte fått med mig körkortet.

Nu tänker jag sura och vinka adjö till resan jag skulle göra i slutet av mars.
  • Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-03-09 15:44:56 följande:
    Ajajaj, fick du böter? Shit va surt isf.
    1500 spänn, vilket är skitmycket för oss nu när jag pluggar utan CSN, och maken precis börjat jobba (hunnit få en lön).
  • Cornellia
    Cornellia skrev 2011-03-09 15:52:42 följande:
    1500 spänn, vilket är skitmycket för oss nu när jag pluggar utan CSN, och maken precis börjat jobba (hunnit få en lön).
    Jag skulle ha varit lat och låtit maken åka när han kom hem istället!
  • Cornellia
    She is Me skrev 2011-03-09 17:50:20 följande:
    Kan ni inte delge vilka namn ni funderar på? Eller vill alla vara hemliga :) jag vill ha en iris men maken tvärvägrar. Vi hade jätte svårt att komma överrens om. Pojknamn är med svårt. Arild är min favorit det tycker maken är okej men helst som mellan namn
    Om det blir en kille kommer han troligtvis heta Axel Ludvig. (Axel efter min farfar).

Om det blir en tjej så kommer hon heta Linnea i andranamn (efter min farmor). Tilltalsnamnet kommer jag dock hålla tyst om, eftersom det är så jäkla bra, men samtidigt så ovanligt (52 i sverige som heter det). (jag har nu hållt tyst om det i kansek 5-6 år, och lyckats hålla mig från att säga det till nån).
  • Cornellia
    M y skrev 2011-03-09 20:43:27 följande:
    Flisan: Du som är duktig,hur ska jag göra för att få över Kön & Namn tråden till vår grupp ? Kan inte ens länka till den *trögg*
    Antingen startar du tråden i gruppen. Dvs, går in i gruppen, trycker på "forum" och startat en ny tråd.

Eller så anmäler (röda handen) du tråden som du redan har, och skriver att du vill få den inflyttad i gruppen.

Om du vill länka till tråden så kopierar du atdressen från adressfältet och lägger in i ett vanligt inlägg.
  • Cornellia
    83Lovika skrev 2011-03-10 19:29:00 följande:

Skulle vi inte kunna lägga in alla "undertrådar" i Ts? Så man lätt kan klicka sig vidare till både bildtråden osv?

dom flesta finns ju i gruppen.
  • Cornellia

Ni som har barn sedan tidigare, en snabb fråga.

Jag sitter och syr lite till bebisen nu, och tänkte sy lite bodysar. Har tidigare sett tipset att man nog vill ha omlottbodysar i början. min fråga är mest, hur länge är "i början"??
    Tycker ni att jag ska sy storlek 50 och 56 i omlott, och sen köra på "vanliga" bodysar i storlek 62, eller vill man ha storlek 62 oxå omlott??

• Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-03-13 14:32:27 följande:
    sen v 14 har det blivit mer som buffar och nu upplever jag det som minisparkar. Typ som någon petar med ett finger på magen men inifrån.
    Så har jag känt nu senaste veckan. Men "fingret" som petar gör ont! Kan det vara bebisen, eller är det något annat?
Svar på tråden BF september 2011