• Renni

BF september 2011

Vi har har berättat för våra föräldrar/syskon och sen några enstaka vänner men inte mer. Men det är ju så att om man råkar säga det till "fel" person så vet alla om det sedan. Vi kommer försöka vänta till efter KUB iallafall.... Känns alltid bra att veta att det är OK innan hela stan vet om det.

Mitt illamående håller på att minska nu iallafall efter att legat skit länge o spytt hela dagarna.
    Känns bra att det inte är lika illa längre, nu är det bara ibland.

• Renni

Oh visst är det härligt att få berätta för alla =)... ( Om dem blir lika glada som en själv förstås, annars känns det ju inte så bra)

11+4 idag... Och jag kom på mig själv att jag inte alls är lika orolig längre, vilket känns så himla skönt. Om en vecka ska vi på KUB ultaljud. Jippiiiiii!!

Sitter och försöker luska ut vilken syskonvagn som är bäst...=) Någon som har nått förslag?

• Renni
    givinglife skrev 2011-02-21 11:59:21 följande:
    Har en jobbig dag idag, inte just för graviditeten ... dock drar det rätt mycket energi just nu. Tröttheten är verkligen förlamande.

Det jobbiga är att vi måste lämna bort vår kisse. Hon har börjat kissa i våran säng för några månader sen, vi har verkligen försökt allt, med och utan veterinär hjälp, nu är det ohållbart, att byta täcken, bäddmadrasser etc en gång i veckan.
    Katthemmet i stan tar emot henne i veckan, det kändes bara så jobbigt att vår lilla misse inte kan vara kvar, att vi ska lämna henne på ett katthem med en massa andra katter och folk hon inte känner.
    Vi har inget val i dagsläget, och mycket hellre att de hjälper oss än att vi måste låta henne somna in, då får hon chansen att få ett nytt hem och ett fint liv. Men ledsen blir jag...

Var bara tvungen att få berätta för nån även om det inte har med ämnet att göra...
    Usch.. Förstår att du är ledsen. Vi fick också lämna bort vår kisse för några månader sen.
    Man får försöka tänka på att han/hon får ett jätte bra hem o massa vänner ...

Styrkekram!
  • Renni

Godmorgon!

Nu kommer jag med en väldigt intim fråga,  ( Ursäkta )
    Men jag har såna konstigt flytningar, det är precis som ägglossningsflytningar. Segt slem typ. Är det nån mer än jag som drabbats av detta?

Sen får jag som sammandragningar efter sex..... Nån mer?
    Ska man vara orolig för det? känns som om det är lite tidigt...

• Renni
    Flisan79 skrev 2011-02-23 10:20:35 följande:
    Svaret på båda frågorna Är: Det är heeeelt normalt

Jag har som snigelslem varje dag och att ha sammandragningar efter sex (orgasm framförallt) är helt ofarligt.
    Tack =).... Då vet jag att jag inte ensam om dessa otäcka snigelspår!! Hoppas att det inte är så i 9 månader ...:P
  • Renni

jag har ju problem med mycket sammandragningar med vårat första barn & det visade sig att det var pga av GBS.
    Så då fick jag antibiotika på förlossningen... Nu är jag ju lite orolig om det kan vara det nu också :SS

• Renni

Vad mysigt att få titta på dem små kottarna =)
    Vi ska på KUB på måndag... jag längtar ihjäl mig.

I helgen ska jag börja jobba igen efter 3 veckors sjukskrivning, hoppas att det kommer gå bra!

• Renni

Hej allihopa!

Nu är vi hemkomna ifrån vårat KUB- test... det gick jätte bra och vi fick en risk på 1: 7032... Det känns som om det är lågt med det är det ju inte =//

12+4 är det idag så den lilla är beräknad den 7/9 (en dag senare än vi trodde men det är ju ingenting)...

Hur bred var era barns nackspalt??

• Renni

Tack för lungnade ord!

Nackspalten mätte dem till 2,4 och det känns också stort? Men aja, eftersom dem sa att allt så bra ut så får man väl ta och lita på det! Men vårt förra barn fick vi 1:22 000 så det är väl därför det känns så lite... =/

RUL 14/4 =)

• Renni

Hejj tjejjor...

Idag har jag haft en väldigt konstig magont...Jag har haft ont i sidan vid nedre delen av magen & sen har det strålat ner till ljumsken/underlivet... Ilande känsla...
    Vet inte om det kan bero på att jag är väldigt hård i magen....

Man kopplar ju all magont till den lilla bebisen man magen kan ju faktiskt krångla ändå =)
    Men visst blir man nojjig ändå...

Svar på tråden BF september 2011