Inlägg från: lillagreizn
|
-
-
SHIT tänkt att man redan går in i v.26
-
Ja herregud tiden bara rusar ivägLattelower skrev 2011-05-27 08:38:06 följande:Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 0 fulla dagar (v26+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 sep 2011
Du har 97 dagar kvar till beräknad förlossning.
Tiden går ganska fort.
-
Jag bloggar oxå, mig hittar du på liselottelarsson.blogg.se men vetu tusan om det är så kul läsning skriver bara om min vardag osv. Men jag läser jävligt mycket bloggar, så bara hojta till om du vill ha lite bloggtips83Lovika skrev 2011-05-28 11:01:14 följande:Är det någon av er som skriver blogg så får ni gärna dela med er av adressen, letar lite nya bloggar att följa

Jag ska på svärmors födelsedagskalas i kväll, blir nog en hel del god mat!
Hoppas ni alla får en trevlig helg!
Flisan: Känner igen det där med humöret, jag har inte heller världens bästa humör nu..!
-
Har märkt att lill pyret börja röra sig mindre, men det börjar nog bli trångt. Känner inte lika många sparkar som förut men jag känner juh kraftigare rörelser dom går den rumsterar där inneFrka11 skrev 2011-05-29 16:30:27 följande:usch va ja blir nojig...tycker bebis ha sparkat mycket mindre den senaste veckan jämfört med hur mycke den sparkat tidigare, å inte lika påtagligt heller:( hatar å va orolig....den sparkar ju dock de ska ja ju va glad för men som sagt inte lika mycke....fler som upplever de så?
-
Jag kräks lite i mellan åt, inte så att jag kräks hela tiden, men det kommer och går i vågor. Vissa veckor kräks jag varje dag andra veckor inget. Men det kändes lite snopet när det kom, man trodde som att den delen var övermelwin11 skrev 2011-05-29 21:49:25 följande:hej tjejer!
Hoppas ni haft en bra helg...
Måste bara fråga ngn mer än jag som börjat spy igen ?
Klarar verkligen inga lukter alls..
-
Kan ni hjälpa mig med en sak!? Jag är sjukt nyfiken på vad det är för nått där inne, alltså på att ta reda på kön. Har varit säker fram tills nu jag har verkligen varit hundra på att jag vill veta, men nu börjat tveka känns lite som att fuska, att öppna ett paket flera månader före julafton. Så jag tänkte höra med er som tagit reda på kön och ni som inte har gjort det om varför ni tycker som ni gör , för & nackdelar. Har någon som tagit reda på kön ångrat er sedan, har lite av spänningen försvunnit, för det är det jag är mest rädd för.
Tack på förhand
-
Tack för alla svar. Sist jag var på ultraljud så låg min moderkaka lågt, sedan har min mage inte växt sådära extremt mycket och jag och min bm tror fortfarande den ligger lågt, å om 6 veckor får jag juh veta. Å det känns lite som om jag skulle bli snittad så känns det som att alla överraskningar är borta med tanke på att förlossningen tas ifrån mig. Är så kluven! Samtidigt vill jag göra bebisen mer verklig, för att knyta an till den ännu mer under själva graviditeten. -
jag tror alla mer eller mindre har en förväntning och längtan efter det ena könet. För mig så spelar det ingen roll vad det blir men konstigt nog har jag alltid föreställt mig det första barnet som en kille! Kanske är det för att jag själv vuxit upp med en storebror
En sak som jag tycker är enormt jobbig är faktiskt den här känslan om att ta beslutet om att ta reda på könet, eftersom att jag vet att vad jag än gör, så kommer någon som står mig nära tycka att det var fel val. Min mamma är så i mot det som man kan vara, hon har själv fött 5 barn och aldrig tagit reda på könet, för det existerar inte hennes värld. Å sedan har jag dom som anser att man ska ta reda på könet för att det är enklare att förbereda att knyta sig an till barnet.
Men nu har jag bestämt mig, har diskuterat med killen förut väldigt många gånger och han har alltid sagt, det spelar ingen roll, eller bestäm du. Men jag vill att han ska vara med om beslutet, så han ska tänka och sedan ge mig ett Ja eller Nej svar och är han det minsta osäker på vad han vill, så väntar vi helt enkelt tills han har bestämt sig. Har jag väntat tills nu kan jag förmodligen vänta tills ungen kommer ut. Men för mig skulle det vara viktigt att ta reda på könet, för jag hatar att inte veta vad som komma skall, jag behöver planering för att mitt liv ska flyta på, hatar ovissheten, har upplevt den allt för mycket. Det ger mig faktiskt en känsla av kontroll, känns som att det är så mycket i graviditeten som jag inte kan påverka i allra högsta grad om jag ska bli snittad. -
Jag tror att det är mer okej att önska sig en son än en dotter som kvinna, för att många anser väl att en tjej är nått man lättare kan relatera till, att det egentligen är den naturliga önskningen dvs mer förbjuden, eftersom dom flesta kvinnor någon gång vill ha en flicka (oftast vill man nog en av varje åtminstone)velvet skrev 2011-05-31 08:57:59 följande:Ytterligare en sak som jag har reflekterat över är att det verkar vara mer okej att önska sig än son än en dotter, vilket kan tyckas aningens märkligt. Det borde ju vara samma sak? Det kanske är just för att det inte är lika vanligt. (Om man ser till de som inte har någon dotter sedan tidigare.)
Fattar inte varför det är sån stor diskussion att just kvinnor har en längtan efter ett visst kön. Jag garanterar att det finns en lika stor mängd karlar som förmodligen har lika stor önskan om att just få en son, men det pratas det inte lika mycket om.
Här är båda könen lika välkomna men när jag fantiserar så tänker jag på att den är en pojk. Känns för mig ganska lustigt, för i min syskonskara är vi 1 pojke & 4 flickor, så flickor är nått jag verkligen kan, kanske skulle det vara det naturliga valen, men det är det inte. Men ibland önskar jag om jag medvetet fantiserar om en son, för att jag vet att det skulle vara mer acceptabelt i min familj. Eftersom min bror gick bort 2000 när han var 16 år, så önskar båda mina föräldrar något som kan fylla ut tomrummet, å jag kan garantera att min pappa mer eller mindre förväntar sig att det ska bli en kille, eller iaf för att han ska finnas där för mig.