• N e m i

BF september 2011

velvet skrev 2011-04-18 07:55:31 följande:

jag fick den här supermjuka nallen av min mamma, baby dior! höll på att svimma när jag såg prislappen... ;)
    Åh, så söt! Längtar tills vårat extrarum är tömt och jag får börja inreda det med massa fint till lillan!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 09 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • N e m i
    velvet skrev 2011-04-18 09:38:19 följande:
    förstår det! jag har tagit ledigt den här veckan, from imorgon, för att kunna fixa hemma! :)
    Vad mysigt! Kommer du inreda efter att du tror det är en flicka? Jag tänkte det, men är nu nervös om rul skulle visat fel, och det är en pojke... Funderar om man ska titta igen, eller chansa?
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 09 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • N e m i
    Renni skrev 2011-04-18 09:47:15 följande:
    Hej på er!

Jag har inte skrivit något sedan vi var på RUL i torsdags förra veckan... Det har varit lite kaotiskt..
    I fredags ramlande jag utanför huset & gjorde mig rejält illa i min höger hand. Hoppade upp för två trappsteg & föll framåt och för att skydda magen höll jag handen för den av ren reflex. Vilket resulterade i en enormt svullen hand & flera blåmärken.
    Fick spendera hela fredagen på akuten där man gjorde ultaljud för att se så den lille krabaten & moderkakan inte tagit någon skada. Och som väl var så såg allting bra ut =)) Var så himla orolig för det var en rejäl smäll....
    Mycket klumpigt & nu ska jag inte göra några glädjeskutt uppför trappsteg längre....

Men på RUL ultaljudet såg allting jätte bra ut.... De sa datumet 3 september men jag får ändå behålla 7 september som bf datum efter KUB-ultaljudet.
    Om tio dagar ska vi göra ett en tjuvtitt på könet =) Härligt härligt!!
    Vad otäckt! Tur att allt såg bra ut i magen! Man blir ju lätt klumpig som gravid och skadar sig lätt, har jag märkt! Det gäller att vara försiktig nu! Flört
  • N e m i

Visst känns det skönt när man gått klart första halvan! Nu känns det som att det börjar närma sig bebis på riktigt! Snart dags för bm v24 o mäta magen o lyssna på hjärtat! Om en eller två veckor kallas fostret för bebis! Det är väl v22? Baby Härligt!

• N e m i
    velvet skrev 2011-04-28 16:56:38 följande:
    jag har precis varit på ytterligare ett UL efter RUL och allt såg fint ut! :) Jag bad barnmorskan att verkligen kolla könet igen, trots att den förra var "säker" på flicka och lyckligtvis så låg bebisen och bresade med benen! vi fick tom en klar bild på den lilla snippan och barnmorskan sa att det inte rådde några tvivel om att det är en tjej. 95% kunde hon ge oss. ;)

SÅ LYCKLIG! vi gick genast och köpte en liten röd sjömansklänning i storlek 50.
    Vad underbart med en sådan bekräftelse! *avis* Tungan ute
  • N e m i
    velvet skrev 2011-04-28 20:36:54 följande:
    nemi - haha, ja! lite löjligt att hålla på att tjata om det kanske, men det var viktigt för oss. :)
    Jag hade också gjort det! Blir jättenervös när jag tänker på att det finns en chans att det kommer ut en pojke. Skulle gärna vilja veta säkert innan, för att slippa tänka på det hela grav!
  • N e m i

Det känns som att vågen visar mer o mer varje gång jag kliver på... Förvånad Har gått från 52kg till 58kg. Det kanske är inom det normala, men man funderar ju på slutresultaten!?

• N e m i
    velvet skrev 2011-04-28 20:49:38 följande:
    nemi - det var precis så vi också kände! har varit så lyckliga över att det är en flicka...
    vad sa dom till er ang. det under RUL? sa dom hur säkra dom var?
    När hon skulle titta efter vad det var så sa hon direkt att hon ser ingen "pojkstjärt". Hon tittade lite till o sa att det såg ut som lite veck. Så jag tyckte att hon verkade säker, då hon såg det så snabbt. Jag tyckte bebisen låg bra till också för att kunna titta. Men sen sa hon inte hur säker hon var var. Bara att hon inte lovar nått då det aldrig är 100%.
  • N e m i
    velvet skrev 2011-04-29 10:10:57 följande:
    Det kan dom ju inte heller! Min BM sa den här gången att hon var 95% säker, sen när hon kollat vidare i några minuter så sa hon bara "det här ÄR en tjej." så hon verkade ganska säker. Barnmorskan som gjorde RUL sa bara att "Detta är en tjej! Jag skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en pojke, jag har nämligen aldrig haft fel!" och hon har tydligen jobbat med ultraljud i 15 år...
    Det låter ju tryggt! Flört Gjorde ni 2 ultraljud? Eller gick du privat också?
Svar på tråden BF september 2011