Inlägg från: hanna elise |Visa alla inlägg
  • hanna elise

BF september 2011

Imorgon går jag in i v 19. (fick mitt BF-datum flyttat från 11/9 till 8/9 igår på UL). Imorse vägde jag mej för första gången sen innan jul. (förutom invägningen hos BM). Innan jul vägde jag 63 och nu väger jag 64,2. Jag trodde verkligen att jag hade gått upp mycket mer.
    Men nu ska jag inte väga mej nåt mer annat än hos BM eftersom jag har massa gamla ätstörningar som tyvärr finns kvar i tanken (obs: bara i tanken).
    Var förresten hos en psykolog på barnhälsovården i måndags som min BM hade remitterat mej till. Hon var jättegullig och jag fick direkt förtroende för henne. Vi ska träffas 3 gånger till och jag har fått lite "hemläxa" hur jag ska jobba med desa tankar och jag är positiv till att det kommer att funka :)

Nu ska jag åka till Kvinnokliniken igen. Blödningarna från igår är nästan helt slut nu (skönt) men det vill att jag kommer in med ett urinprov så det är väl bäst att jag gör som de säger ;) 

• hanna elise

Igår när vi var in och fick ett UL så kallade läkaren den dör "krabaten" "pyret" och HAN...flera gånger.
    me jag tänkte att det är kanske så han säger när han inte vet.

Nästa vecka på det riktiga UL så ska vi fråga om vi kan få veta kön. Tyvärr så verkar det som att här där vi bor så beror det på vem som gör UL om man får veta eller inte. Det ska tydligen finnas en otrevlig kärring som blir sur om man frågar....
    Så jag håller tummarna för att vi inte får henne. 

• hanna elise

Mymy: Inte ska du behöva försvara dej med något alls. De borde bli jätteglada för er skull. Det vet man ju när man anställer folk (både killar och tjejer) att chansen/"risken" finns att de någon gån kommer att skaffa barn.
    Lycka till :) 

• hanna elise

Vi får låna en vagn av svägerskan. Deras son är 3 år så det är ju inte supergammal ( i mitt tycke). Otroligt skönt att slippa lägga ut pengar på en vagn. Jag tror att det är en Emmaljunga av ngt slag med mjuklift.

Babyskydd köpte vi av några bekanta för 500 kr, vi vet garantera att den är okrockad och den är inköpt 2010 och använd till tt barn (ca 7 mån).

Så nu finns det mer pengar till kläder och annat roligt.

På onsdag är det dags för UL, ska bli så kul, hoppas, hoppas, hoppas att vi får veta kön. Men tyvvärr så är det inte så troligt att de säger det. Utifrån andras erfarenheter.... 

• hanna elise

Roligt att höra om alla lyckade UL. Imorgon är det dags för vårt :)
    Längtar så.
    Här i magen blir det mer och mer livat. Igår lyckades maken känna en tydlig spark också :) 

• hanna elise
    lillagreizn skrev 2011-04-12 22:34:34 följande:
    Förresten ett tips när man springer på toa hela tiden och knappt tömmer blåsan, höj upp baken medans du pissar eller ännu lättare vänd dig med ansikte mot spolarknappen. Glad Jag tror att dom flesta kommer känna skillnaden.
    Haha, jag kan iofs tro att det stämmer för när jag lutar mej lite framåt för att komma åt att torka med pappret så brukar det ofta komma en skvätt till... :P
  • hanna elise

Är förrresten lite besviken. Dottern har fått magsjuka (4.e gången denna säsong) nu ikväll. Dels tycker man ju så synd om henne för det är det värsta hon vet, att kräkas alltså.

Dessutom innebär det att barnvakten som vi hade bokat för imorgon, när vi eg ska på UL, inte kan förväntas ställa upp. Så maken blir tvungen att stanna hemma och jag får åka själv, känns jättetrist, särskilt för honom.

Värsta scenariot vore ju om jag blir sjuk själv och UL inte blir av alls.

• hanna elise

Ja, Oj så många vi är som ska få titta på liten idag :)
    Själv ska jag dit kl 17...känns som en evighet
    .
    Stortjejen sover fortfarande, det blev nog en jobbig dag för henne igår. Först magknip i ett dygn, hon bara grät och kved. (tilslut åkte vi in på akuten)
    Läkaren klämde på magen så tårarna sprutande på henne, direkt efter det så kräktes hon. Så vi hade alltså åkt in för en vanig magsjuka :S
    Men det var sjukvårdsrådgivningen som tyckte att vi skulle göra det. I natt har hon sen haft över 40 graders feber... :(
    Så det är nog inte så konstigt att hon sover fortfarande. 

• hanna elise

lillagreizn: Jag bor i Skellefteå. du då?

Sofia82: Jag jobbar just nu 80% (är föräldraledig en dag i veckan). Men from 1 juni blir det heltid igen. Jag kommer att ta 5 veckors semester i sommar. Och sen blir det heltid igen from 16 augusti  fram tills det att bäbisen tittar ut. Ungefär en månad alltså.
    Det är iaf ambitionen, se får man se om man orkar det, 

Svar på tråden BF september 2011