• velvet

BF september 2011

Frelin skrev 2011-04-30 21:39:44 följande:
    Jag har gjort två ultraljud på Ultraljudsbarnmorskorna.
    Världens trevligaste o hjälpsammaste som jobbar där.
    Finns en hemsida dessutom där all info står. bara googla ultraljudsbarnmorskorna liljeholmen.
    Och där gör dom även köns ul ;)
    Jag tipsade också om dom! Vi har blivit SÅ väl omhändertagna där och dom är verkligen superproffsiga.
  • velvet

Frelin - Precis! Någonting annat jag tänkt på är att man alltid blir tagen på allvar och aldrig behöver känna sig dum pga sin oro osv. Det kanske borde vara en självklart, men tyvärr tror jag inte att det är det överallt.

• velvet

Nemi - Det är absolut inga problem att be dom kolla könet! De kollar ju även annat för de där 750 kronorna man betalar dock. :) Säg till när du bokar att du vill veta könet!

• velvet

Pendolino - Jag kan inte heller det! Tror att familjelivsappen klarar det.

• velvet

Jag är ganska sen med att känna bebisen klart och tydligt (20+3 idag) och har tidigare bara känt fladder och diffusa rörelser. Men igår när jag låg i sängn blev jag nästan rädd, haha. Kände verkligen hur bebisen sparkade och bökade runt, och upplevde det nästan som att magen "vänder" sig lite innuti. Någon mer som också tycker att det känns så?

• velvet

Någon här som tar kosttillskott i form av Omega 3/6? I så fall vilket märke och vad kostar dom?

• velvet
    Mliic skrev 2011-05-02 11:09:44 följande:
    Tror jag redan rekommenderat detta en gång tidigare mot trög mage, men INOLAXOL fungerar verkligen!
    Jag har jätte mycket problem med magen när jag är gravid, även när jag inte är gravid. Har testat massa annat, som linfrön, katrinplommon och kaffe. och visst blir magen något bättre av kaffet men bara för stunden.
    Är detta någonting som man kan köpa receptfritt på apoteket?
  • velvet

MissMarilyn - Tänk på att det är väldigt ovanligt även om det drabbat någon i din närhet. Det är säkert ingen fara.

Varför gillar du inte din BM?

• velvet

min kille ser precis lika mycket fram emot allting som rör bebisen, som tex föräldrarutbildningen, som jag gör! :)

• velvet

Nu har jag äntligen börjat känna min lilla tjej hela tiden, har inte riktigt gjort det innan och är idag i v. 20+4 så jag tyckte verkligen att det var på tiden. Ibland tycker jag nästan att det känns lite obehagligt dock, haha. Eller kanske mer främmande. Trodde nog inte riktigt att det skulle kännas på det sättet bara. Min kille påstår iaf att han är avis på mig som känner. ;)

Såg att ni pratade om boende innan, vilka här är det som bor i Stockholm och hur bor ni?

Vi bor i en superfin lägenhet vid odenplan, precis vid vasaparken i Stockholm. Den kommer snart att vara färdigrenoverad och jag är faktiskt inte det minsta sugen på att flytta ännu... Hus tror jag dessutom aldrig att jag kommer vara sugen på. Det är verkligen olika hur man resonerar i den frågan har jag märkt! :)

Svar på tråden BF september 2011