• betula

BF september 2011

Nonkan82 skrev 2011-01-28 12:59:55 följande:
    Har sett pyret med VUL idag! Blev kär
    Sååå söt och man kunde se ben, armar och näsa. Hjärtat slog tack och lov och den var runt 20 mm lång. Jag har kvar samma förlossningsdag som jag själv räknat med. Han sa att jag var i vecka 8+0 enligt ultraljudet så det stämde ju exakt!
    Åh vad härligt Hjärta
  • betula
    Nonkan82 skrev 2011-01-28 14:26:47 följande:
    Ja det kändes verkligen härligt att se den lille. Den såg så fridfull ut :) fick en bild också och där ser man tydligt näsan och så. Gulligt! Trodde inte man skulle se så mycket. Först såg jag ingeting men sen zoomade han in och det blev tydligt. Hade tur att bebben låg på sidan med (med ryggen uppåt) så man såg hela profilen och den lilla rumpisen ;) och stooora huvudet.

Man drömmer ju en del konstigt ibland. Var så nervös innan vulet att jag drömde att jag hade 6 st kattungar i magen istället, haha! Och det var ju inte sant :) så drömmar är bara drömmar....
    Haha Kattungar vore väl nåt att föda fram! Undra vad folk skulle tro då :P

Måste vara fantastiskt att få se den lille alltså! Gu vad jag längtar!
  • betula

Vilka äter tillskott på folsyra här?
    Jag har ätit ett komplett vitamintillskott länge, men har nu fått problem med att få i mig dem. De är ganska så stora tabletter (2 x 1 cm) och de dagar då jag mår illa klarar jag inte alls av att svälja ner dem längre. :( Då jag äter dåligt m sånt som innehåller folater känner jag att jag iaf vill ta tillskott på folsyra, men det är ju ingen ide att köpa en burk om tabletterna är för stora så jag inte kan svälja dem heller. :/ Så finns det någon/ra som käkar folsyra och kan tipsa om märke och hur stora tabletterna isf är?

• betula
    Nonkan82 skrev 2011-01-28 15:48:15 följande:
    Betula: Det finns folsyratabletter att köpa på apoteket som man kan krossa. Då kanske det blir lättare att svälja eller hälla på yoghurt eller så. Det behövs bara en om dagen.
    Jag är extremt smakkänslig, så krossa tror jag inte alls på. Brukar inte ha några problem att svälja tabletter, men dessa är som stolpiller typ :P och när ja mår illa går det inte så bra att svälja alltid.

Jag åt mitt val kvinna innan, men tyckte det var så trixigt att komma ihåg 2 tabl och bytte därför, men de är ju mkt mindre så nu överväger jag att gå tillbaks ändå. Mumomega, är det stora tabletter/kapslar? och vart hittar man dem? Jag äter normalt mkt fisk, framförallt lax, men nu får jag inte i mig fisk överhuvudtaget, så man kanske skall överväga tillskott senare. Vill ju ha en smart liten unge ;) Kalcium har jag oxå övervägt att ta nån extra tablett oxå. Är laktosintolerant och äter/dricker typ aldrig mjölkprodukter.
  • betula
    Nonkan82 skrev 2011-01-28 16:25:19 följande:
    Jag köpte mumomega på LIFE. Jo de kapslarna är rejäla tyvärr :(
    Tusan då. Då skiter jag i dem nu iaf, får se hur det blir efter v 12, många slipper ju illamående då och bara jag slipper illamåendet så har jag inge problem att svälja stolpiller Flört
  • betula
    Eveliina11 skrev 2011-01-28 18:32:41 följande:
    Jag har också jätte svårt för att svälja tabletter när jag mår illa. Men äter i alla fall Folsyra. Små tabletter, som p-piller till storleken. Foliren heter dom, vet dock inte om dom finns i Sverige, bor själv i Finland.. Ursäkta för den stora bilden, men såhär ser burken ut

De där hade ju varit perfekta. Skall komma ihåg hur de ser ut, så får vi väl se om jag hittar dem nånstans.
  • betula
    Hannabus skrev 2011-01-29 08:35:30 följande:
    Någon mer med migrän? Vad tar ni nu isf? Alvedon hjälper inte  jag är helt utmattad!
    Jag har migrän, men är än så länge skonad från anfall. Min BM sa att om jag får det skall vi prata m läkaren och få recept utskrivet.
  • betula

Går in i v 10 idag, men bruna flytningar dämpar min glädje. :( Hade det ons o tors med, men inget igår. Hade ju hoppats att det var över nu så man kunde andas ut lite...

• betula

Inatt drömde jag om att jag var så trött att jag inte orkade öppna ögonen!

Nu ha jag precis varit ute m alla 3 hundarna och även om det känns superskönt så blir jag verkligen HELT slut utav det!

• betula

Åh sist vi var och handlade va jag bara sugen på kakor, bakelser och choklad. Har knappt ätit det alls den senaste månaden och bara tanken på det har fått det att vända sig, men nu vill jag inte ha nåt annat. Och dammsugare! Minns inte när jag åt det sist, men tusan vad sugen jag blev nu!! Men jag är för trött efter hundpromenaden för att orka gå och handla. Skall nog baka hasselnötsbröd istället, mumma gott och lite nyttigare iaf (och så kan jag mumsa på brownies som jag köpte när vi var o handlade undertiden som jag bakar)

Svar på tråden BF september 2011