Inlägg från: She is Me |Visa alla inlägg
  • She is Me

BF september 2011

kantarellkisse skrev 2011-02-09 11:39:40 följande:
    Äh... två veckor menar jag ju. och en dag
    nä jag hade ju tänkt vänta, men ska på KUB 12+0 och har en bit att åka, så det går åt en hel del flex för det. Tänkte också att jag kunde få det på arbetstid kanske, eftersom vi har två besök som vi får göra enligt vårt avtal och man vill ju inte slösa för mycket på flexen heller.

Hur går det med dina blödningar?
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    kantarellkisse skrev 2011-02-09 11:51:12 följande:
    Det är stilla och gör inte ont när jag bara är uppe i max en kvart då och då. Men dödligt tråkigt har jag. Stackars dem som gör en hel graviditet liggande (fast det kanske är att jinxa det - min polska läkare sa visserligen om att hon hade gott hopp om att det skulle finnas en levande lillsudd men att om det började strula med blödningar kunde det gärna fortsätta resten av graviditeten). Jag hade ju tänkt jobba till slutet av augusti (märkligt nog kan man inte få hp som socialsekreterare)

Kanske kan du ta ut det på flexen i förhand och förklara efteråt vad du gjort och varför du inte velat skylta med det innan ni visste? Min arbetsgivare är i alla fall generös med att låta mig ändra form. Kolla förresten att vårdavtalet verkligen täcker graviditetsbesök, de flesta verkar inte göra det (hos oss finns inget sånt så grattis till oss)
    ja men usch, jag hade också en blödning i v12+ i min första graviditet, jag fick med order om att ligga ner... det var väl iofs inte så roligt, men så jobbigt att inte veta och vänta på att få komma till undersökningen.

Ja det är iofs sant att jag skulle kunna ta det på flexen först.  Får nog kolla avtalet lite mer noggrant, är med i kommunal, fast håller på att byta över till arbetsterapeuternas... Hur hittar man de faktiska reglerna utan att avslöja något för på jobbet?
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Lillywhite skrev 2011-02-10 09:07:35 följande:
    Kliar mig i huvudet åt en sak.
    Det här med GRAVIDFÖRSÄKRING???
    Har ni tecknat/tänkt teckna en sådan? Den som är bas och gratis eller en som täcker mer och kostar?

Jag har inte tänkt tanken på att man ska teckna ngt sådant- e d bara jag som är så dåligt uppdaterad och inte vet om man bör teckna en sådan? :/
    Vi kommer tecknas Trygghansas väntabarn och mammabarn  försäkring el vad den heter, den kostar 1000 kr och det tycker jag det är värt, om det skulle hända något om barnet blir skadat vid förlossningen, eller mig  och för den delen. De där gratisförsäkringarna täcker ju ingenting. Plus att den gäller till bebisen är 6 månader, så man behöver inte tänka på försäkring till barnet det första man gör.
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    givinglife skrev 2011-02-10 09:27:05 följande:
    10+1 idag.... hur kommer det sig att jag helt plötsligt är mer illamående igen?? Har haft en jobbig natt o inte kunnat sova för att jag mått apa...
    Ja det och att den jäkla foglossningen gör sig påmind, ilar som knivar när jag vänder mig i sängen...

VAB idag, rätt skönt att vara hemma, lillan är inte jättesjuk utan ögonfluss o då är hon portad från dagis....

Försäkringar, kanske man skulle försöka sätta sig in i det litegrann. Visst kan man koppla det till hemförsäkringen med vissa bolag?
    Jag tycker att de nätter man sover dåligt och lite, så kommer illamåendet som ett brev på posten.... (hur modernt är det uttrycket eg Tungan ute

Vi har som sagt Trygg Hansa, och där får man rabatt om man redan har försäkringar hos dem.
    Google is my friend ♥
  • She is Me

25% av graviditeten avklarad idag :) bara 75% kvar:) har Kub den 24e längtar...

Har aldrig fått bevisa att jag varit gravid, inga gyn undersökningar heller.

• She is Me
    SannaMac skrev 2011-02-14 07:48:53 följande:
    Ja puh, inget mer Niferex för mig alltså. Ska prata med min BM i veckan och höra om det finns nåt annat järnpreparat jag kan ta som inte får magen att totalt fucka upp. Hon sa ändå att detta var det mest skonsamma av preparaten typ...

Jag köpte mammabyxor igår! De bullar sig lite i rumpan eftersom jag inte har någon rumpa att tala om, men jag antar att jag växer i dem helt... Hur som helst jäkligt skönt att inte känna sig som en överspänd gris. Men, mathållningen måste bli bättre efter den här helgen. Annars är jag snart stor och tjock som ett hus.

Förresten, fler än jag som är deppiga väldigt ofta? Usch, jag känner mig ofta jättenedstämd och vill bara lägga mig ner och gråta och aldrig mer stiga upp, typ. Rädd att jag ska utveckla nån slags allvarlig graviddepp, skulle vara typiskt mig
    Du kan prova att dricka blutsaft, det är inte lika hög koncentration av järn, men magen brukar må bättre på den, Finns bland hälsokosten i mataffärerna.
    Google is my friend ♥
  • She is Me

10 dagar kvar till KUB, längtar så....  känner mig så ogravid. Ingen växtvärk och illamåendet är nästan borta, bara magen som är stor och degig, måste köpa mammabrallor, för nu ser jag ut som en stoppad korv
    Nån som har tips på var man hittar fina tunikor, gärna lite längre än nerdan för rumpan... är helt lost i modevärlden

Google is my friend ♥
  • She is Me
    Renni skrev 2011-02-14 09:58:02 följande:
    Jag har testat allt man bara kan testa... postafen, lergigan comp & primepran... ingenting hjälper!
    Hopplöst!!
    HAr du provat Akupunktur?  Det vet jag flera som haft svårt med illamående, som blivit hjälpta av det.
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    DaniellaG skrev 2011-02-14 09:08:11 följande:
    Fungerar den bra? Den var ju liksom billig också, trodde sån skulle vara jättedyr! :)
    Ingen aning jag bara googlade fram lite förslag. Är lite skeptiskt till sånna prylar.
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011