kantarellkisse skrev 2011-02-09 11:51:12 följande:
Det är stilla och gör inte ont när jag bara är uppe i max en kvart då och då. Men dödligt tråkigt har jag. Stackars dem som gör en hel graviditet liggande (fast det kanske är att jinxa det - min polska läkare sa visserligen om att hon hade gott hopp om att det skulle finnas en levande lillsudd men att om det började strula med blödningar kunde det gärna fortsätta resten av graviditeten). Jag hade ju tänkt jobba till slutet av augusti (märkligt nog kan man inte få hp som socialsekreterare)
Kanske kan du ta ut det på flexen i förhand och förklara efteråt vad du gjort och varför du inte velat skylta med det innan ni visste? Min arbetsgivare är i alla fall generös med att låta mig ändra form. Kolla förresten att vårdavtalet verkligen täcker graviditetsbesök, de flesta verkar inte göra det (hos oss finns inget sånt så grattis till oss)
ja men usch, jag hade också en blödning i v12+ i min första graviditet, jag fick med order om att ligga ner... det var väl iofs inte så roligt, men så jobbigt att inte veta och vänta på att få komma till undersökningen.
Ja det är iofs sant att jag skulle kunna ta det på flexen först. Får nog kolla avtalet lite mer noggrant, är med i kommunal, fast håller på att byta över till arbetsterapeuternas... Hur hittar man de faktiska reglerna utan att avslöja något för på jobbet?