Inlägg från: Sofiafia82 |Visa alla inlägg
  • Sofiafia82

BF september 2011

Flisan79 skrev 2011-02-23 11:11:47 följande:
    Imunförsvaret är något lägre vid graviditet. Det är inte ovanligt med tex evighetslånga förkylningar.
    Nej, vad drygt... skönt ändå att de på jobbet vet att jag är gravid och förhoppningsvis har förståelse för min långa influensa som aldrig tycks vilja ge med sig. Har nog aldrig varit så här risig i mer än 2-3 dar. Tar på orken!
  • Sofiafia82

Eftersom man redan är extra trött så krävs det kanske fler dagars vila innan kroppen återhämtat sig. Man blir ju frisk fortare (i vanliga fall) om man kan vila mkt.

Hoppas på att vara bättre tills lördag då jag ska på KUB-test!

• Sofiafia82
    Jennieee skrev 2011-02-23 14:19:26 följande:
    Hej hej!

Oj vad många det är som skrivi den här tråden :)
    Inte hunnit läsa om allt, men ska kika lite sen!

Själv är jag 1a gångsföderska (10 + 4).
    Mår väl illa som många andra och är extremt trött!

Mn jag har fått så fruktansv ont i ryggen, percis i korsryggen. Vad kan det bero på tror ni?
    Någon annan som känner av samma sak?
    Jag har också haft extra ont nere i svanken sen jag blev gravid. Har haft problem med smärta där till och från sen jag var tonåring men är det värre och gör ont dagligen tyvärr. Jag tänker att jag får vänja mig och om det blir värre får jag gå till en sjukgymnast.
  • Sofiafia82

På lör är mitt kub-test. Ska göra det i köpenhamn då jag å sambon bor här.

Får man alltid en dvd från undersökningen med sig hem även när man gör det i sverige? Det står på hemsidan att de spelar in det man ser (alltså fostret i magen) och sen får man med sig filmen hem.

• Sofiafia82
    M y skrev 2011-02-24 21:52:40 följande:
    Sofiafia82: Jag gick när jag gjorde i Köpenhamn på UL- kliniken, men då gjorde jag den som kostar 1100dk, minns inte vad den heter. När jag gjorde det tidiga i Malmö fick jag bilder på skivan. Fick utskrivna från båda ställena.
    Ok du kanske gjorde nupp-testet. Jag trodde att skivan skulle innehålla en film av bebisen i magen. Är det bara bilder tro? Det stod nämligen att att man fick med en dvd från undersökningen samt bilder.
  • Sofiafia82

Har gjort KUB-test idag och det såg fint ut! Jag mättes till v 12+4 som jag även mättes till förra veckan.
    Sen fick jag med en del bilder och har några funderingar till två av dem.

Tycker det ser ut som snopp och pung på bilden... kan man se det så här tidigt!?
    Hon som utförde ultraljudet sa att de gör könsbestämningar fr.o.m v 14 och jag är ju nästan där, så man kanske kan se redan nu. Vad tycker ni, ser det ut som en pojk?

Sen undrar jag om hålet vid sidan av huvudet på bilden nedan. Tycker det ser lite konstigt ut med en grop där på huvudet men det kanske är så i den här veckan?

• Sofiafia82
    NornaB skrev 2011-02-26 15:47:08 följande:
    Vilka underbara bilder!! Det skulle nogkunna va en lite snopp! Gropen har jag ingen aning om! 
    Jag tror också det är en snopp faktiskt :) har kommit på mig själv med att jag oftast tänker att det är en pojke där inne i magen. Oftare än vad jag tänker att det skulle kunna vara en tjej.

Tänk om gropen innebär att bebisen saknar lillhjärna!?
  • Sofiafia82
    superlizza skrev 2011-02-26 16:00:06 följande:
    De e nog bara en skugga, annars hade de sagt ngt. De ska nog se ut så.

Jag hoppas verkligen det. När jag frågade om hjärna och huvud ser bra ut så sa hon att det är för tidigt att se med säkerhet nu om nåt saknas eller om huvet är fyllt av vatten eller så, men det såg normalt ut tyckte hon. Hade velat fråga om gropen på huvudet men det såg jag inte förrän jag kommit hem.
  • Sofiafia82

Har kommit på att "gropen" på sidan av huvudet kanske är örat? Det sitter ju längre bak i början.

Midjan där jag är som smalast: 70 cm
    Midjan där jag är störst (ca 3 cm under navel): 82 cm

• Sofiafia82
    MuM2girls skrev 2011-02-26 17:30:58 följande:
    Kubben i går gick jätte bra:) Fick risken 1:19666 med dotter hade jag 1:1800. Den lille var trött och låg mest och sov och streckte sig:) Fick känslan att det var en pojk som låg där, bara magkänslan lixom. Vi tänker ju inte ta reda på det denna gång, om vi då inte ser själva på RUL den 15 April:)
    Jag blev flyttad från 3 September till den 6 september, jag vet ju exakt när jag hade äl men den lille har vuxit lite mindre bara, men tyvärr så är det detta som de utgår från nu, rul har ingen inverkan på datumet. Så om man blir gångsatt som sist blir det bebbe 21 september:)
    Nu har man oxå berättat för alla och det känns skönt!!

Bild på den lille, det var rätt svårt att få en bra bild eftersom bebbin inte ville ligga profil utan ligga på sida!!
    Naw vad söt :) jag har också en känsla av att det är en pojke därinne.
Svar på tråden BF september 2011