Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

BF september 2011

Lilja Forever skrev 2011-01-27 15:47:07 följande:
    Jo men det förstår jag, men jag menar, de kan väl åtminstone ha vul i vecka 13 i alla fall, då de flesta missfallen sker i 0-11 veckan. Så man inte ska behöva vandra runt i 13 veckor (räknat från vecka 5) och tro att man ska få ett barn snart och sedan få kastat i ansiktet att det inte kommer att bli någonting... Om det hände mig, vet jag inte var jag skulle ta vägen.. :(
    Du kan ju alltid göra det privat om du är orolig . Det kostar oftast bara några hundra, samma som patientavgiften på sjukhuset. De flesta städer har lite olika privata mottagningar.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Hannabus: herregud vilken dålig stil! Jag blir så arg och ledsen när jag hör sånt!
    Hur mår du, vad tänker du?
    Kram!

• sugarrush

Tips för er med hårda magar: köp Lactulos (receptfritt) på apoteket. Det rekommenderas till gravida.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Det är bara i Malmö man har 2 RUL. Övriga Skåna har ett.

• sugarrush

Rättelse: Malmö och Lund!

Jag ska också till Emmas ultraljudsklinik. Har hört mycket gott om dem.

• sugarrush

Aha, jag förstår. Vad bra att man kan göra NUPP där. Vad kostar det?
    Var i Skåne bor du förresten?

• sugarrush
    M y skrev 2011-02-17 23:27:38 följande:
    Älskar Helsingborg också, Väla framför allt vintertid .
    Hihi.. ja väla vintertid, och stranden sommartid.
    Sofiafia82 skrev 2011-02-18 06:42:17 följande:
    Jag bor också i Helsingborg :) iaf till och med sommaren. Sen blir det nog Köpenhamn!
    Vad kul med en till Helsingborgare!
    När är du beräknad? Vilken BM-mottagning har du?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Sofiafia82 skrev 2011-02-18 13:44:27 följande:
    Ja, kul att vi är några stycken! Är beräknad till den 5:e sep.
    Ska på inskriving hos nån av Günther Schmidts barnmorskor på onsdag.
    Gick på hälsosamtal på Najaden, men nu har jag bytt.
    Vart går du?
    Okej! Vad kul!
    Gunther är bra, jag har gjort tidiga VUL där i tidigare graviditeter, jag ska dit och kolla om två veckor faktiskt.
    Men jag är inskriven på Najaden, tycker det funkar bra där.
    Jag är beräknad till 25 september ungefär, så ca 3 veckor efter dig

Vilka fler är från Hbg?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Sofiafia82 skrev 2011-02-18 14:10:11 följande:
    Gjorde också VUL där. För ca 3 v sedan. Tyckte att barnmorskorna var så trevliga så därför bytte jag.
    Hon på Najaden var också trevlig iof sig (Helene hade jag).
    Okej! Jag har haft Ulrika innan och nu har jag Linda. Jättegoa båda två.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Grattis till tvillingarna! Häftigt!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    83Lovika skrev 2011-02-18 17:56:39 följande:

Grattis till tvillingarna
    Min mamma och mormor är båda två-äggstvillingar så jag är lite nervös för att det ska vara två där inne jag med.. men jag tror att det bara är en!

Vi köpte förresten Happy-tone doppler på Kjell o company idag. Vi HÖRDE HJÄRTLJUDEN
    Åh vi blev så lyckliga, det ÄR faktiskt en bebis där inne trots att jag mår så bra
    När vi skulle lyssna på den igen så lyckades vi dock inte få in dem, måste ha varit ren lyckträff med tanke på hur tidigt det är, den rekommenderas från vecka 12.
    Vi spelade iallafall in på sambons iphone så när vi ska berätta för familjen kan vi spela upp hjärtljudet =)

Lovika, hur långt gången är du? Är lite sugen på att köpa en själv..
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    trivsamma forandringar skrev 2011-02-21 14:32:09 följande:
    Vad gör man på en inskrivning?

Jag mår alldeles prima nu och funderar på om jag verkligen är gravid... Skulle vara så skönt att på något sätt få veta att allt är okej. Inget illamående, ingen molvärk i livmodern längre (men det kanske kommer och går i perioder?), nästan inga tecken alls... Antar att jag är lyckligt lottad om jag får gå igenom en graviditet o må helt fantastiskt o slippa den tröttheten och illamåendet som många av er skriver om. Men samtidigt vill man ju ha lite tecken...

Funderade häromdagen om jag skulle ta ett grav.test till, men det är ju inte till någon nytta... För om jag fått ett MA så är ju hormonerna som visar positivt på testet fortfarande högt o ger utslag även den här gången gissar jag?
    På inskrivningen tas det prover. Blodvärde, blodgrupp, RH-positiv eller negativ, syfilis, HIV.. en massa rutintester helt enkelt. På vissa ställen bokar man tid till RUL också.

Gravtest funkar inte för att utesluta ma, som du säger. Det enda som funkar är ett tidigt VUL. Kolla privata kliniker där du bor, det brukar inte kosta så mkt.

Hejhej!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Apropå andningslarm - jag vill slå ett slag för Respisence! Det är ingen platta utan ett litet larm man sätter fast på blöjan. Det kan användas överallt, i sängen, vagnen, babysittern etc. Och vid samsovning!

Svar på tråden BF september 2011