• Ullis72

BF september 2011

velvet skrev 2011-03-03 13:58:38 följande:
     år! du då?
    Jag är 38 år så jag har tyvärr inte åldern med mig inför kub testet, men har faktiskt både hört och sett bra resultat
    även för tjejer i min ålder så jag håller tummarna!!
  • Ullis72
    velvet skrev 2011-03-07 10:16:13 följande:
    När jag var på KUB-UL förra veckan och trodde att jag var i v. 12+0 så sa BM att jag var i v. 12+3. Hade ni räknat med det BM sa?

För övrigt känner jag mig som en jävla kossa... inte alls gravid och fin. Bara småtjock och svullen.

Skoj..................
    Hej!! Ska snart bege mig och göra KUB testet, är jättenervös....
    Gör dom ett vanligt ultraljud eller ett VUL???

Vore lite tacksam för info.
  • Ullis72
    velvet skrev 2011-03-07 11:12:11 följande:
    Hej!

Jag gjorde ett vanligt UL och det var absolut inga problem. Min BM sa dock att det kan handla om hur mycket man väger osv...

Alltihopa tog ca 40 min.

Lycka till!
    Tackar för er info.
    Nu får vi bara hålla tummarna att jag är en av dom 38 åringarna som får bra värde trots min ålder!!
    Vill helst inte göra FV prov.
  • Ullis72
    Jennypenny83 skrev 2011-03-07 11:58:54 följande:
    Lycka till idag då :) Kommer gå jättebra!! Bilden blir tydligare också med fylld blåsa, precis tvärtemot om man gör VUL.

Välkommen in Kien, skönt att allt var bra denna gången.
    Hej!!

Det gick jättebra på kub testet, hade jättebra värden, slipper FV såååå skönt!!!
    Är riktigt lycklig idag!!!
  • Ullis72
    She is Me skrev 2011-03-08 10:05:51 följande:
    åh vad skönt!!! HURRA!{#emotions_dlg.flower}
    Tack, det är underbart!! Har varit såå orolig och nu kan jag äntligen slappna av och börja njuta av min graviditet.
    Går in i vecka 13 nu och lämnar dom mest kritiska veckorna bakom mig och ser framemot spännande tider....Cool
  • Ullis72
    lilla ögat skrev 2011-03-08 18:05:23 följande:
    Jag har tittat på det idag på TV4 play. Så det funkade för mig. 
    Jag är också sjukt trött fortfarande, men jag tycker nog att det har släppt liiite, men jag kan inte minnas att jag varit så här trött med de andra.
    jag är också i v. 12 +0 idag . Då måste du också vara beräknad till 19e eller? Har du fått tid för UL? Jag har inte sett min bebis alls än utan tycker väntan är väldigt lång, fick en tid idag till Ul, den 26/4... 
    Då är vi 3 st som är exakt lika, är oxå 12 +0 idag. 

Kram på er!!!
  • Ullis72
    NornaB skrev 2011-03-09 05:58:40 följande:
    Godmorgon!!

Idag är jag uppe med tuppen fast jag inte jobbar förren ikväll. Somnade tidigt igår kväll och va pigg när mannens klocka ringde.
    Idag är det dags för mitt KUB  kl 13.45!  Läääängtar!
    Åhh, lycka till, det är såå härligt att se det lilla pyret!!

Återkom med ditt resultat. Hoppas du får många fina bilder!! Det fick vi!!!

Kram
  • Ullis72
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-09 11:30:19 följande:

Fick bekräftelsen på min bokning av KUB-testet på måndag den 14/3.

Där stod det att man INTE kan få bilder och INTE få reda på vilket kön det är. Vilket kön det är kan man väl inte se förrän i vecka 17 eller nåt tror jag. Men däremot så vet jag ju att nästan alla här har skrivit att ni fått med er bilder hem, eller?

Ja, det stämmer, vi var i måndags och vi fick 4 jättefina bilder. Men kön envisas dom med att inte berätta här i Borås, inte ens på UL man gör i 18-20 berättar dom om man vill veta....

Jag har 2 grabbar och vill verkligen veta, så vi ska beställa ett köns ultraljud i Göteborg, det kan man göra från V.18. Alla vill ju inte veta det är ju helt upp till var och en. Men vi är sååå nyfikna, så det ska bli jättespännande!!
  • Ullis72
    She is Me skrev 2011-03-28 07:50:59 följande:
    Ang könet: så är det så att de bara får berätta om de är helt säkra på vilket kön det är. Vill man inte veta har de ingen skyldighet att berätta. Syftet med Rul är ju inte att se vilket kön det är.
    Det är nog väldigt olika, beroende på vilken kommun man tillhör.
    Här i Borås berättar dom inte kön även om man vill veta, medans man i vissa gör det..... väldigt olika.

Jag har beställt ett könsultraljud i Göteborg på en privatklinik, tycker att det är kul att kunna planera..... göra om rum mm... Men alla känner ju olika!!!!
  • Ullis72
    kantarellkisse skrev 2011-03-31 00:27:42 följande:
    Tyvärr upptäcktes idag att Sudden dött i vecka 14 (sannolikheten för att samtidigt vara i infertil och få missfall efter vecka 12 är inte direkt stor...) och jag kommer att påbörja avbrytandet imorgon. Tyvärr finns ingen plats på gyn förrän i mitten av nästa vecka så jag kommer att få ligga på speciaförlossningen istället. Och förväntas föda fostret inom 2-3 dygn (jag trodde i min enfald man skulle vara dagpatient och att det skulle gå på timmar inte en massa dygn...) Det innebär att jag lämnar tråden och önskar er all lycka
    Fyy vad hemskt, lider med er, hoppas verkligen att allt löser sig på bästa sätt för er. Hur långt var du gången igår??
    Lycka till i framtiden!!
Svar på tråden BF september 2011