-
Fick oxå missfall -99 och har inte försökt sen dess, så jag oroar mig nog fånigt mycket nu tror jag. Vill inte att sambon skall ta något för givet, men samtidigt är vi ju båda så himla glada nu och vill ju få vara det :)Izz skrev 2011-01-01 20:10:14 följande:Enligt mina beräkningar blir det 6-7 september för vår del. Men jag har fått missfall tidigare, för 11 år sedan och har inte försökt sedan dess. Vågar inte säga något, knappt till maken för jag tror det ska gå åt helskotta. Så alltså första -
Känner mig inte alls gravid stundtals och tusan vad det stressar :( Tog ytterligae ett test nu på morgonen och det var iaf starkare + än sist, så det är väl bra...
-
Genast bättre siffror ju! :)SannaMac skrev 2011-01-02 13:41:31 följande:Vet du vad? Oddsen är bättre, när det gäller konstaterade graviditeter, dvs. när det finns ett plus/streck på stickan, är det "bara" 10-20% som slutar i missfall... Det låter mycket, men om man istället tänker att vi som nu är gravida har 80-90% chans att faktiskt få en bebis, då känns det bättre
1/4 eller t.o.m. 1/3 tror jag är den allmänna statistiken, dvs. som gäller även ej konstaterade graviditeter, såna som slutar i missfall redan vid mens och kvinnan vet inte ens att befruktning skett! -
6e försöket lyckades vi på :) Kändes som evigheter, men i slutänden så känns det helt ok trots allt (nu iaf ;) )
-
Hmm lättgråten är jag kanske... inte så där överdrivet men här om dagen när vi skulle äta sa sambon nåt (som jag inte minns) som gjorde mig superledsen och sen kunde jag inte äta eller nånting. Sambon undrade så klart vad det var & vad ha hade gjort och det enda svaret jag kunde ge honom var att jag blev ledsen :P Tyckte lite synd om honom efteråt. Har inte haft en tanke på att humöret kan vara påverkat redan, men så är det så klart.
Kasnke skulle testa sig mot toxoplasmos, eller så låter jag bli o så får sambon ta hand om kattlådan :D
Fotade magen idag för att ha nåt at jämföra m när den så småningom börjar växa. Än så länge syns bara min vanliga hederliga "kakmage" ;) -
Nu har jag boket tid för första möte, samt ul. Får vänta till 14/1 för mötet, då det inte fanns tid innan dess och ul är inbokat till 16/2. Känns lite mer verkligt nu och betydligt mer läskigt! Måtte allt bara gå vägen!!
-
Ikväll har vi berättat för svärföräldrarna. De bor 6 timmars bilresa bort och vi ses inte så ofta, så när de råkade vara på plats kunde vi ju inte hålla oss. Det blir deras första barnbarn och de vart så glada att tårarna rann. :) Kändes UNDERBART att få dela glädjen med några som var lika glada! :) Och så får de nog fart på bygget av gäststuga och fixa loftet på sommarstuga, för nu vill de ju att vi skall kunna komma o hälsa på lite oftare ;)
-
Morgon. Har haft en förj-vlig natt! Vaken vid 2 kissnödig, vaknade "akut" vid 3 kissnödig kändes det som och förbannat ont i magen. Rusade upp på toa o tänkte att nu är det kört. Men vare sig kiss eller blod. Satt där ett tag o tyckte synd om mig innan jag kröp ner i sängen igen och försökte somna. Efter lite korvande somnade jag äntligen om för att vakna vid 5 igen. Försökte somna om igen, men gav upp vid 6 o gick upp och åt hårdbrödsmacka, kissade o kröp ner i sängen igen.
Nu skall jag snart iväg på ett möte och känner mig allt annat än fräsh :( Dessutom har jag fortfarande ont i magen (dock inte på samma akuta vis som inatt), så inget känns riktigt bra :( -
Och jag tyckte vi fick tid för ul jättetidigt iom kuben. :) Vet dock inte vart man kan vända sig privat om man inte klarar av att vänta de där veckorna.MuM2girls skrev 2011-01-04 13:50:25 följande:Någon som vet vart man kan hitta privat VUL någonstans i östergötland?? Har noll koll på det, är lite suget att göra ett då jag är som en nervrak hela tiden!!
Finns det någon sida man kan hitta de som gör det?? tacksam för hjälp!!
Vet att vissa av er inte får se på pyret för typ v18-20 här får vi ju titta redan i v12-13 såkallade kubben men herregud det är ju 7 veckor kvar till kubben ju jag klarar inte av att vänta!!!
-
Jag sparade mitt första test i min dagbok, så det var ju kul att höra att +et syns så lång tid efteråt med. :) Testade m små stickor som jag sen la i en liten plastficka i dagboken :)Flisan79 skrev 2011-01-05 11:26:51 följande:Har faktist kvar mina test från döttrarna som är snar 4 och 15 mån...(lite äckligt kanske) men plussen syns fortfarande