• N e m i

BF september 2011

SannaMac skrev 2011-01-11 07:20:52 följande:
    Förresten: Skitkonstig grej igår, har någon av er varit med om att ha SVÅRT att kissa? Jag drack väl lite mindre igår än jag brukar, men typ en dryg liter vatten under arbetsdagen, var och kissade 3 ggr kanske men hade skitsvårt att få nåt alls. Små små droppar kom det bara, och så var det hela dagen. Hällde i mig vatten när jag kom hem, men inget vattenfall ville ut ändå. Hade lite omt väldigt långt ner i magen under dagen igår, fastdet kändes inget alls när jag kissade... Hmm? Jag som kissat stup i kvarten hela veckan innan!
    Du har inte fått UVI? När man är gravid kan UVI kännas annorlunda än annars. Lite mer som mensvärk säger min BM. Om det fortsätter, så ring din BM så får du säkert lämna urinprov. Det är inte bra med UVI under grav. Bra att kolla upp för att vara på säkra sidan!!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • N e m i
    miqaw skrev 2011-01-11 10:29:00 följande:
    Är det vanligt att man har vanliga flytningar? Ingen färg som ljusrosa eller liknande utan genomskinligt eller vitt... Obestämd
    Ja, det är vanligt att man får lite mer flytningar under grav!
  • N e m i
    Miniapa skrev 2011-01-14 17:21:55 följande:
    Ikväll blir det räkor, kräftor, aioli och baguette :)
    Åh, så gott! O några friterade bläckfiskringar att doppa i aiolin vore smarrigt!
  • N e m i
    Heffa skrev 2011-01-16 04:32:25 följande:
    Heej.. Usch nu är jag vaken igen. Somnade vis 22 igår och vaknade 03.00. Jag kan bara inte sova längre, har varit så i en vecka nu. :(

Så vad ska man hitta på nu till resten av familjen vaknar?
    Har också sovit dåligt till o från senaste tiden. Konstigt det där! Det är ju när magen är stor som det brukar bli riktigt jobbigt!
  • N e m i
    Miniapa skrev 2011-01-16 20:45:47 följande:
    Började precis att blöda...håller tummarna för att det inte fortsätter :(
    Nej, vad jobbigt! Hoppas verkligen det är en ofarlig blödning!
  • N e m i
    Renni skrev 2011-01-16 19:59:05 följande:
    Det där med arbetsnamn så är det väl pyret här hemma =)

Det där med att ta reda på könet. Där vi bor så har vi inte dem möjligheten att ta reda på det så därför gjorde vi inte det med första barnet men ibland kan jag känna att det skulle vara kul att ta reda på det denna gången.
    Då har man fått känna hur det känns att INTE veta och sen att VETA =)

Just nu sitter jag hemma o oroar mig lite inför imon på vul.... jag är så rädd att dem ska komma och säga att det inte finns något foster. Likadant som det blev sist....Men också förväntansfull att få se =)

jag uppdaterar imon när vi varit på KK.....
    Lycka till imorgon då! Jag börjar själv bli nervös inför torsdag då jag ska till BM. Dock vet jag inte om jag får vul då, men har ju inte haft mens sen MF, så jag hoppas jag får det! Men är samtidigt rädd för vad det ska visa! Ibland känns det "tomt" där inne, ibland inte... Skönt ändå att veta om liten lever!
  • N e m i
    FrSkoogh skrev 2011-01-16 21:01:39 följande:
    Hej alla! Jag plussade för två veckor sen :) Är nu v.6+1 och ska på mitt första mvc-besök på tisdag.
    Blir min första bebis så är väldigt spänd på hela upplevelsen.
    Har inte mått illa ännu, däremot är mina bröst galet stora och ömmar som tusan!

Enligt den egna beräkningen så anländer den lilla mellan den 5 och 11 september.

Lycka till alla tjejer!
    Vi får hålla tummarna tillsammans tills vi passerat den här "osäkra" tiden.
    STOR kram till alla!
    Grattis! Spännande att vara gravid för 1:a gången!
    Ja, jag tror vi alla här håller alla tummar och tår! 
  • N e m i
    LitenMy skrev 2011-01-17 11:30:09 följande:
    Tack tack!! Jag väntar till vecka 12 innan mina stora får veta. Pojken kommer vara 7 när lillen kommer och tösen nästan 10...å min lilla kommer ju då vara 17/18 månader....det fixar jag fint Gravid
    Grattis! Kul att höra att det såg bra ut! Vad fullt hus du kommer att få i höst! =)
  • N e m i
    miqaw skrev 2011-01-17 11:08:25 följande:
    Nu har illamåendet anlänt... Men tack o lov inte så farligt utan endast ett gnagande illamående och yrsel! Och jag gillar det!!!!!!! Men, har inte försökt äta lunch ännu så det kanske blir en uppdatering lite senare Flört
    Förresten, ni som har fått ert första och ni som väntar första... När är det "ok" ( i vilken vecka) att börja använda mammabyxor???? mina jeans klämmer något fruktansvärt obehagligt på magen...
    Vad härligt med ett illamående som uppskattas! Haha, jag förstår hur du menar.

Ang mammabyxor så tycker jag inte att att man måste ha kommit i någon speciell vecka för att få ta på dem. Finns ju en massa mamma byxor/jeans som inte syns att det är mamma-byxor, så ingen behöver veta! Det viktigaste är ju att känna sig bekväm! 
  • N e m i
    LitenMy skrev 2011-01-17 11:51:31 följande:
    Haha jag det kommer det bli Tänk så kul min lilla kommer ha sedan när de är så jämn gammla!
    Ja absolut! Dem kommer mycket glädje av varandra!
Svar på tråden BF september 2011