BF september 2011
Syns inte mitt inlägg?
Syns inte mitt inlägg?
Oj.. Hur kul är det. Jag ska nog också ta o göra nåt sånt tidigare för att vara lite säkrare iallafall...
Emelie8409 - usch. Måste varit hårt för er! 8 veckor... Varför kommer inte det döda fostret ut? Ligger liksom där i 2 månader och så är man själv helt ovetandes!
Jag ska på inskrivning imorgon. Vill göra en koll o se så att allt står rätt till. Måste fråga om det imorgon.
Jag är så kluven nu.. Var hos bm för första gången idag o hon gjorde en gynundersökning och kände på magen om allt såg ut att stå rätt till. Hon sa att det verkade litet för att vara i vecka 9+5, så nu är jag jätterädd för att fostret kanske dött i vecka sju eller nåt o fortfarande ligger kvar.. :/
Nej det var ingen sån kontroll. Hon kände bara med händerna. Imorrn ska tid bokas för ul för v 11-13. Är i v 9+5 nu. Lång väntan på att få svar på ifall det lever eller inte.
Men alla är väl inte lika stora i v 9? Så det är kanske inte kört.
Nu blev jag lite lättad :) men jag tycker att barnmorskan kunde ha sagt vilka orsaker det finns till att det verkade mindre än V.9 . O liksom lugnat mig lite. Men om hon misstänkte att det var dött hade hon kanske skickat mig direkt på vul?
Får stå ut några veckor till. Usch. En lång väntan.
Har ni någon koll på hur många som drabbas av att fostret dör i magen tidigt, och sen ligger kvar i några veckor? Typ om det händer var och varannan som får missfall, eller att det är mycket ovanligt?
Ja man vill ju vara säker!! Men om det inte händer så många som hon sa så är det nog ingen fara.
Det kliar så dant på mina bröst! kan det vara för att de håller på o bli större tro?
Idag fick jag se min lilla plutt. V 11+5 och 5 cm lång var den. Så underbart att äntligen få se det lilla livet. Började nästan gråta när hon sa "här ser vi två sprattlande ben och ett tickande hjärta".
På tal om annat.. Nån som vet någon bra kräm eller smörja för kliande bröst? Kliar något så otroligt. Har fått röda utslag..
Nån som vet någon supersalva för kliande bröst?
På mig kliar det över hela brösten.. Usch. Måste hitta nåt på apoteket imorrn iaf :)
Vart får man tag på angelsound? :)
Fungerar den bra? Den var ju liksom billig också, trodde sån skulle vara jättedyr! :)
Nu vill jag läsa allas förlossningsberättelser... :)
Jag vet att jag har kunnat se bilder med iphone här, men de har väl gjort en dum uppdatering så det inte går längre.
Vad finna det för-och nackdelar med bakåtlutad livmoder?