Inlägg från: hanna elise |Visa alla inlägg
  • hanna elise

BF september 2011

nasj skrev 2011-01-02 08:07:53 följande:
    Vad söt,det är så det ska varaSkrattande
    MmmmGlad
  • hanna elise
    Renni skrev 2011-01-02 10:39:53 följande:
    Imorgon ska jag ringa till barnmorskan...Sen tänkte jag även ringa o kolla om jag kan få en tid för VUL också.

Hur mår alla?

Jag är jätte trött & känner bakis hela tiden.
    Och brösten ömmar lite ibland, inte hela tiden. Är lite orolig för det.
    Sen har jag även illamående- attacker då & då.

Jag fattar inte, även att detta är min tredje graviditet så är man ändå osäker på symtomen..
    haha... Nojjig!
    Jag mår inte illa (men det gjorde jag aldrig under förra grav heller så jag hoppas att det fortsätter så.)
    Men är grymt trött och vääääldigt hård i magen :S

Ska gå en lång promenad med maken nu för att få lite fart på tarmarna :) 
  • hanna elise

Men dottern så lyckades vi på första försöket, nu blev det på andra. Men ändå blev man lite nojjig när det inte tog på en gång, eftersom det gjorde det sist.
    Vi har ju ändå blivit drygt 7 år äldre än sist, vi är ju inte längre unga liksom...
    så det var riktigt skönt av flera skäl att man plussade, oavsett hur det går så vet man att man fortfarande kan bli gravid :)
    Fast det ska ju gå bra det här, för oss alla, eller hur? :) 

• hanna elise

Är det någon fler än jag som grinar för ingenting?

Idag hade jag stått i duschen i en kvart när maken kom in och undrade om jag var färdig snart (vi skulle bort och han ville också hinna duscha). 
    Han frågade inte med sträng röst eller så, utan mer bara som en stilla undran.
    Och jag börjar storlipa och stegar ur duschen för jag tycker inte att han unnar mej varmvattnet. hahaha, jag hör ju nu hur löjligt det låter.
    Han får torka mej torr och torka mina tårar, stackarn :) 

Och jag har hunnit med att gråta några skvättar sen dess också ;) 

• hanna elise
    Flisan79 skrev 2011-01-03 19:35:41 följande:
    Låter som bra gravsymtom, tydliga men inte lika jobbigt som illamående

Ja visst är det skönt att man inte räknar från när man typ tetade så att man bara var i v 1
    Riktigt skönt att man inte räknar så ;)
    Konstigt vad siffror ändå spelar roll, Jag har 252 dagar kvar till veräknad förlossning!!!! Hur länge som helst ju.
    Å andra sidan så har jag idag gjort bort 10% av graviditeten. Och det tycker jag känns ganska bra ;)

• hanna elise

Fick tid förinskrivning. den 8 februari!!! Hur långt bort som helst ju. Är iv 10 eller 11 då tror jag.
    Så länge tror jag inte att jag kan dölja min grav, tycker redan att det syns lite nämligen. (men det är väl mest svullnad)

• hanna elise
    Alla Stockholmare:

Söker tips på butiker i Sthlm som säljer mammakläder. VI åker till sthlm i helgen och jag vet att det eg är tidigt att handla gravkläder redan. Men vi bor 10 timmars bilfärd från sthlm och där vi bor finns bara HM (som säljer mammakläer alltsåFlört ). Så jag vill passa på, vem vet när man åker dit nästa gång...

• hanna elise
    Flisan79 skrev 2011-01-04 16:50:49 följande:
    Juste, vet att du hade HM hemma men HM på hamngatan tror jag har störst utbud på gravkläder i stockholm. Kankse du kan hitta något som inte finns hemma?
    tack för alla tips :) Jo här har de väldigt litet utbud. Dessutom är det ju skönt att handla i en stad där man är anonym. Skulle nån se mej på grav avdelningen på HM hä,r så skulle ALLA snart veta att man är gravid, haha ;)
  • hanna elise

Vi bor i ett hus som vi (läs min make) byggt. 190 kvm, 4 sovrum. (vi har en dotter på 7 år). Det ligger 6 km från centrum i den lilla norrländska stad vi bor i. Det är stor tomt (ca 7500kvm ) med garage och snickeri och det ligger ganska lantligt trots att det är nära till "centrum". Vi har älvstomt :)
    Så vi bor i vårt drömhus  kan man sägaSkrattande.

Det är inte helt färdigbyggt än, men det kommer det att vara tills bäbis kommer. Idag blev min walk-in-closet färdig så jag har vikt och lagt in alla mina kläder idag.

• hanna elise
    katzon skrev 2011-01-04 21:19:39 följande:
    Är det någon mer än jag som slutat röka?

Det här är bland det värsta jag varit med om, 1. sluta röka vilket är en pärs i sig. 2. graviditetshormoner som gör att man är trötter. 3. slutat dricka kaffe också eftersom jag tycker det smakar urk.
    Snacka om detox!!!
    jag tykcer inte heller om kaffe längre. Men eftersom jag har druckit hur mkt kaffe som helst tidigare, så är det ju alltid nån vänlig själ som kommer med en kaffekopp åt mej på jobbet, så jag dricker snällt för om jag skulle neka kaffe....då skulle ALLA fatta direkt att jag är gravid.
Svar på tråden BF september 2011