• nasj

BF september 2011

Måste fråga er som är omföderskor,vad säger era killar/män/flickvänner.är de glada över ett till barn?Fan jag är grymt besviken men min kille (njaa vi är iof gifta) föreslog att jag skulle göra en abort,för min skull,wtf,visserligen jag pluggar och har gjort det i typ 5 år på universitetet tills jag insåg att min utbildning inte ger jobb och att jag måste börja om,han menar på att det är bättre att jag satsar på skolan,men vafaan,det kan jag göra sen,han påstår att han är positiv och att han bara vill mitt bästa men det känns inte så,känns så himla trist att han inte kan vara lika upprymd som jag är,suck...

• nasj
    Nonkan82 skrev 2011-01-01 21:07:30 följande:
    Min kille verkar inte glad... :( jag sa tidigare i veckan att jag kanske är gravid och han blev inte det minsta glad utan sa bara att han inte är redo. Jättekul...not! Nu är ju jag gravid men har inte sagt nåt än...
    Jag vet att det är fel att generalisera,men män kan ha en förmåga att vara likgiltiga,det stör mig,jag vet att jag har en bra kille,men han är så jävla dålig på att visa känslor,jag vill inte höra när jag berättar att jag är gravid att han tycker det är kul,för han vill ha 2 barn,jag vill höra att han är glad som han var första gången,gud min 1 åring som jag har efter vi försökte i 4 år och tillslut gjorde en insemination är mitt allt och jag vill att han ska ha ett syskon,min kille är en av de snällaste och ärligaste människor jag känner och det var han som ville att vi skulle skaffa barn första gången,men nu känns det som han är nöjd,han ska bestiga Mount Everest och har massa äverntyr framför sig och ett till barn borde komma senare,men vafan jag är 30 nu,jag blev inseminerad efter 4 års försök och nu är jag gravid för första gången i mitt liv på egen hand,jag ser det som (jag är inte kristen..men) jag ser det som att det är meningen,jag vill verkligen ha detta barn,fan vad jag låter bitter,vi formar vårt eget öde,eller hur?
  • nasj
    Nonkan82 skrev 2011-01-01 21:43:14 följande:
    Jag hade önskat att jag hade en kille som verkligen ser fram emot att få barn. men tyvärr gör ju inte min kille det. Vi har bråkat flera gånger om just det här med att bilda familj. Vi är förlovade , men han tycker liksom att det räcker (jag vill gifta mig nån gång :) ) och vill inte ha barn än tyvärr. Han hade kanske varit redo att börja planera barn i april har han sagt hela hösten. Nu blev ju jag gravid direkt efter p-pillerstoppet (du kan ju läsa om hur allt var i inlägget jag nyss skrev här ovan) och han hade nog inte räknat med det trots att han vet att jag är väldigt fertil.

Jag tycker verkligen att det är "ett tecken" att du blivit gravid på egen hand! Du vill väl inte göra abort?
    Fan vad trist,det är bara hoppas han ändrar sig när han väl får se bebisen,jag tror ett streck på stickan är ganska långtifrån ett barn för en kille men det kanske blir mer konkret vid ett ultraljud,jag vet att min bm sa till mig när jag var gravid med min son att jag måste göra min kille mer delaktig (Vilket inte är så lätt kan jag säga)men jag fick ett hormonutbrott,satt o böla o sa att han måste engagera sig mer (haha,jag var gravid,finns egentligen inte så mkt han kunde göra) men det slutade med att han satt o läste varje vecka om fostrets utveckling osv. Har din kille en bra relation med sin familj?Jag tror det var just att min kille kunde berätta för sin pappa att vi skulle ha barn som gjorde att han verkligen på riktigt ville det,han ville nog visa att han var vuxen nu (eller nått)
    Nej abort blir det inte,jag vill verkligen ha det här barnet,jag har hoppats på att bli gravid o jag skiter i om min kille tycker tajmingen inte är den bästa,som nån sa tidigare,studierna får vänta,jag har hela livet på mig
    Men igen,jag tror (och hoppas) din kille kommer ändra sig när han väl inser att du har en del av honom i din mage,han kanske är rädd att hela livet kommer bli astrist med barn,men jag tycker inte vårt liv ser särskilt annorlunda ut,visserligen är det svårare för spontana bio eller krogbesök,men annars tar vi med vår son överallt,vi reste till Thailand när han var 4 mån i 2 veckor vilket gick asbra och när han var 7 veckor var vi på en 3 veckors roadtrip i USA,allt går med lite vilja
  • nasj
    hanna elise skrev 2011-01-01 21:16:58 följande:
    Åh, vad tråkigt. 
    jag berättade för min man vid middagen idag. Han fick tårar i ögonen av lycka. (och nu vill han att jag bara ska vila, eftersom vi båda jobbar heltdi så har han sagt att han kan sköta allt hushållsarbete så att jag kan ta det lugnt,,, hahahha. Vi får väl se hur det går)
    Känns så underbart, hoppas bara att allt går vägen nu.... 
    Vad söt,det är så det ska varaSkrattande
  • nasj
    Jokkan skrev 2011-01-02 02:35:43 följande:
    Hejsan på er!

Vill bara meddela att jag blöder en del. Tråkigt men vi hade verkligen inte räknat med en graviditet, förstod knappt det kunde hända. Kanske blir bra att jag hinner jobba iaf 6 månader innan nästa ev. mammaledighet så får Pappsen vara hemma ett år som det var tänkt också. Får se fördelarna med det, för vi såg båda fram emot detta igen så det känns ju inte kul men nåja. Vi gottar oss i vår dotter som är 10 månader nu. =)

För visst borde man väl inte blöda om man är gravid heller? För jag är inte helt säker på att det är ett mf även om det säkert är risken. Jag är ganska realistisk så jag väntar mig inga förskönande svar heller. =)

Mvh, sköt om er och era magar.
    Jokkan
    Blöder du mkt är det förmodligen dessvärre ett mf,men kolla upp det försäkerhetsskull man kan faktiskt få mens och vara gravid.
    Håller tummarna,kram
  • nasj

Min förra graviditet kände jag knappt av att jag var gravid,gick upp max 5 kg,mådde super förutom halsbränna,i början hade jag knappt några gravsymtom alls
    .Nuvaknar jag upp varje morgon,känner mig asbakis, trött,har svullnad om händerna (jag svullnade ingenting alls min förra graviditet) har gått upp 2 kg?!!Kanske är vatten..Mår illa 75 % av min vakentid,humöret dalar,har mjölk i brösten,mina bröst har växt som f-n,
    fan det kan inte vara normalt så här tidigt i en graviditet,har dessutom hört att mjölk i brösten mkt tidigt är inte bra,kan vara tecken på fel på sköldkörteln,nån som vet eller nån annan som fått mjölk?

• nasj
    SannaMac skrev 2011-01-04 19:06:38 följande:
    Haha, min sambo är den som fått igång boa-genen, hon har vänt upp och ned på hela vardagsrummet för att måla och fixa i veckan... Barnrummet är redan klart, eller alltså, det är målat och fixat i vitt och rött men inte "barninrett" förstås, det kommer när barnet kommer

Vad gäller oron och symtom som kommer och går... Ni har alla så rätt när ni säger att det är onödigt att oroa sig!!!! Oavsett hur jag tänker nu så blir jag ju förstås ledsen om det inte blir någon bebis... bättre att ta ut lycka i förskott än sorg Brösten är för övrigt ömmare nu igen... och min sambo har påmint mig om att jag sedan förra veckan haft mindre ont på morgnarna och att de svullnar upp mer på kvällen. Jag har dessutom mer illamående på eftermiddagen/kvällen, huvudvärken sätter in framåt kvällen och på förmiddagen mår jag ganska bra, förutom att jag inte vill ha frukost... Så, nu ska jag lägga ner. Och inte testa med fler test!!!
    Gu vad söta ni e,vi höll på sådär med vår lillkille,jag målade hans säng i typ 3 veckor,planerade barnvagn osv,men nu är vi 3 pers i en 2:a och ev en ny i magen,både jag o killen pluggar,blir inte lätt att hitta plats för en till bebis,nu blir det till att sälja vår vagn somvi sammanlagt betalde 11000 för och försöka hitta en billig syskonvagn,har även kollat på lgh,vi bor i Sthlm,bodde i Hammarby sjöstad men bytte bort den när vi börja plugga vilket jag ångrar nu,bostadsbristen suger när man inte kan köpa,dock kan vi faktiskt bo här som 4 ett år iallafall,hur bor ni andra?
  • nasj

mmm...visst hökarängen kanske har ett dåligt ryckte,men jag skulle hellre bo där en i vår 2:a,vi betalde över 12000 i mån för vår 2 i sjöstaden.nu bor vi vid telefonplan,trivs somfan,problemet är att allt är byggt under 40-50 och då byggde man knappt några treor,skulle vi köpa en trea här måste vi minst punga ut 3 mille,dock vill jag inte lämna sthlm,så det är väl bara att bita i det sura äpplet,skaffa jobb och punga ut pengar..Glad

• nasj
    RonjaLi skrev 2011-01-05 09:42:22 följande:
    Vi flyttade till vårt drömhus i somras.
    Det ligger typ 6 mil utanför Stockholm city, och tack vare det så fick vi MYCKET för pengarna!
    Det tar ca 40 min till stan, 50 min med buss och vi betalade 3.250.000kr för:
    250kvm hus med 30 kvm källare, 40 kvm garage med 40 kvm loft ovanpå som ska bli gästvåning, lusthus, vedbod, stor lekstuga med fullhöjd, 2 jordkällare varav ett ska bli vinkällare, 3000kvm tomt.
    2 kakelugnar, vedspis i köket och kamin i sovrummet. STORT badrum med dusch, badkar och inglasad bastu.
    3 sovrum (egentligen 5 men 1 har vi som kontor och 1 som walk in closet), kök, 2 badrum, 2 vardagsrum, matrum, tvättstuga.  Ja, det ska mycket till innan vi flyttar härifrån!

Tänk vad man får för pengarna bara man tar sig en bit utanför Stockholm! Man behöver inte ens ha bil här eftersom det går direktbussar till stan.
    Låter väldigt billigt,är det Norrtälje?Vi kollade ut mot Nynäs,men vet inte om jag pallar med pendeltågsgrejjen,där kan man dock också hitta en hel del bra priser på villor.Det är dock ett dilemma,vet inte om jag vill lägga alla pengar på boendet,vi har gjort den grejjen...Min mans familj bor i USA och det känns nästan mer värt att satsa allt på att resa istället,kommer bli dyrt om man ska resa som 4,så det är antingen eller om man vill resa ofta,iallfall för oss
  • nasj
    RonjaLi skrev 2011-01-05 10:26:59 följande:
    Boendet är viktigast för mig!
    Visst gillar jag att resa (förutom att jag är sjukt flygrädd!) men jag älskar heminredning och spenderar ju i stort sett all min lediga tid i hemmet så för mig är det extremt viktigt att ha ett funktionellt och praktiskt hus med allt jag behöver och vill ha. Det är ju lite att fixa i huset så jag får ju kombinera det jag behöver med min hobby

Ja vi bor i Rö i Norrtälje kommun (alltså i början av Norrtälje kommun från Stockholm sett).
    Norrtälje är grymt fint,vi har landställe i Sjöäandan,vid Bergshamra Mejeri i Norrtälje,hade det inte varit så dåliga kommunikationer just därifrån hade jag lätt kunna bosätta mig där permanent
    Jobbar ni i Norrtälje eller i Sthlm?
Svar på tråden BF september 2011