Inlägg från: skomakarfrun |Visa alla inlägg
  • skomakarfrun

BF september 2011

min BM sa att i mitt landsting låter de en inte gå över 42+3 eller hur de nu var... men sådant där varierar säkert mellan landsting
    har man tillräckligt med fostervatten och mår hyffsat bra så sätter de inte igång en. Så det gäller att gråta en tår och böna och be om det verkar det som...

längtar efter prinsen
  • skomakarfrun

Jennypenny: jag hade klåda och rikliga flytningar och min BM sa att jag skulle köra en pevarykur. De är väl ingen fara med det när man är gravid? Stod då inget om de på bipacksedeln iaf...

• skomakarfrun

Imorgon ska jag och sambon till Stockholm och ha en mysweekend sådär innan bebisen kommer. Bo på hotell och ta det lugnt ...
    Men finns det någon som har tips på bra bebisaffärer som vi inte får missa?

längtar efter prinsen
  • skomakarfrun
    Cornellia skrev 2011-09-02 20:24:15 följande:
    Idag har jag städat bilen.
    Dammsugit, skurat alla textiler, gnuggat alla fläckar, dammat osv. Nu är jag helt slut, men man kan ju hoppas på att det sätter igång något, annars blir det fönsterputsning imorgon.
    jag ska putsa fönster i veckan jag, och städa ur skafferiet. Men städa bilden har jag inte tänkt på. Tar det till helgen om det inte satt fart tills dess ;-P
    längtar efter prinsen
  • skomakarfrun

Sf i v 38 var 35, liten avplaning av min kurva då jag två v tidigare hade 34 cm. Det sägs ju att man ska öka 1 cm/v. Men det är ju individuellt det där och inte säger sf hur stort barnet blir heller vad jag förstått. Inget att oroa sig för!

• skomakarfrun

här är en till med förvärkar, men med tanke på hur många som har det i den här tråden utan att det händer något mer spännande så lägger jag ner mina förhoppningar direkt =(
    så nu tycker jag bara att det är jobbigt, en vecka kvar till BF, kan ju lugnt vara 3 veckor kvar alltså. Ska jag gå med förvärkar i 3 veckor till kommer jag bli ett nervvrak, just för att man hela tiden hoppas att det ska utvecklas till något mer...

längtar efter prinsen
  • skomakarfrun

Igår fick jag ett njurstensanfall igen. Så nu har jag övat på att profylaxandas ;-P Men fy vad ont det gjorde och vetskapen om att man inte får ta smärtstillande heller.
    Bebis var inte nöjd och bökade ett bra tag efteråt, trodde nästan att det skulle sätta igång förlossningen. Vilket tyvärr inte skedde. BF på fredag, så snart har jag min bebis här. Ska till BM strax och ta reda på mer info om vad som händer om jag går över.
    Jag hoppades och trodde bebis skulle varit här nu, har lite förvärkar och ganska mycket sammandragningar. Men icke! Idag har jag en konstig känsla i magen, nästan som träningsvärk. Men man inbillar sig säkert saker bara för att man hoppas så mycket

• skomakarfrun
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Vi som fortfarande väntar :) 
    lawendel BF 2 september
    Girlheart89 BF 3 september
    Rozensliv BF 6 September 
    Vanlig människa BF 8 september
    NornaB 10 September
    Leilaz 12 september
    Matildath BF 14 september
    Lagottolisa 16 september
    delight87 BF18 september 
    Jo El BF 19 september
    Iamulrika BF 19 september
    Zargenta BF 19 september
    Flingan 80 BF 20 september
    OoOoO BF 20 september
    Pendolino BF 21 september
    Dior BF 21 september
    Mamma0911 22 September
    Söjsan BF 24 september   
    TesanL BF 25 september
    TessaG BF 27 sept
    xanncar BF 29 september
    knittingangel BF 29 september
    jeea BF 30 september
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    längtar efter prinsen
  • skomakarfrun

TessaG så tänker jag med, försöker att inte fokusera så värst på NÄR det kommer sätta igång. Jag vet ju att det kommer igång förr eller senare... Visst att det är jobbigt just nu, ont i kroppen osv. men gör så gott jag kan för att ändå sysselsätta mig. Men mest vilar jag framför tvn. Har fått in en bra rutin nu

• skomakarfrun

Idag är det min BF-dag, men ingen bebis i sikte. Ställer in mig på att gå över 2 veckor, känns inte så jobbigt alls faktisk. Det är bara på kvällen när jag är trött som jag är less.

• skomakarfrun

nu har jag jättedålig koll på vilka som redan fått, kan inte någon med mer koll fixa till mer i listan? Antar att de som redan gått lämnat tråden för andra trådar...

Gravid Gravida

lawendel BF 2 september 
    Girlheart89 BF 3 september 
    Vanillagold BF 6 september
    Renni BF 7 September
    N e m i BF 9 september 
    NornaB BF10 September
    Leilaz BF12 september
    Mollee BF 15 september
    Lagottolisa BF 16 september
    delight87 BF 18 september 
    Jo El BF 19 september 
    Iamulrika BF 19 september 
    Zargenta BF 19 september
    Ullis72 BF 19 september
    OoOoO BF 20 september 
    Dior BF 21 september 
    Mamma0911 22 September 
    Molly BF 22 september  
    emizz  BF 24 september 
    Söjsan BF 24 september 
    Lelay BF 24 September 
    Louisidora BF 24 September 
    TesanL BF 25 september 
    NessaG BF 26 september
    Plutteludddelutt BF 26 september
    TessaG BF 27 september  
    Iryelle BF 27 september 
    xanncar BF 29 september 
    jeea BF 30 september
    Nelia82 BF 30 september

Baby Fått barn

Rozensliv BF 6 September
    Matildath BF 14 september
    My BF 15 september

längtar efter prinsen
  • skomakarfrun
    kallevallevanna skrev 2011-09-18 14:50:55 följande:
    Det finns ju en födelsetråd för oss som har fått ut våra små, kolla i ts =) 

ja men då tar vi helt enkelt bara bort de som fått då, jag tyckte det var lite drastiskt, men det spelar ju mindre roll, de som fått lämnar ju tråden vilket fall som helst.

Men på något sätt måste man ju rensa i listan, annars försvinner ju funktionen med att hålla koll på vilka som fortfarande hänger i tråden...
    längtar efter prinsen
  • skomakarfrun

Många har försökt få till en igångsättning med sin egna mentala hälsa som främsta orsak, få har lyckats... Tror det måste till andra grejjer för att de ska överväga en tidigare igångsättning. I alla fall i mitt landsting :-P

• skomakarfrun

Herre vad många vi är som gått över... Tröstlöst! Det känns verkligen som att det aldrig kommer komma någon bebis

• skomakarfrun

Här sitter jag med värkar och kan inte sova. Hyffsat regelbundna men jag kan andas igenom dem. Vette tusan när jag ska åka in egentligen, vi har iofs nära till förlossningen. Men man vill ju inte ta upp deras tid i onödan.... Men jag är trött och drar detta ut på tiden behöver jag något att sova på. Sen trycker det på ganska mycket. Svårt detta... Ska försöka stå ut någon timme till kanske...

• skomakarfrun

Imorse föddes min son vi åkte in kl 04.30 för att få en sovdos, då jag var trött, hade haft regelbundna men inte så onda värkar sen 22. Väl inne satte verkligen värkarna igång. Undersökningen visade att jag var öppen 5,5 cm. Ingen sovdos mao!

In på förlossningsrum, andas lustgas, ber om Eda (då jag hade jävligt ont) eda sätts och hinner inte ens börja verka innan jag känner att det är dags att krysta. 06.34 föddes han. Mycket snabb förlossning, gick lite för fort. Hade ingen kontroll alls och blev nog lite chockad.

Nu 24h efter att det satte fart sitter vi hemma i samma soffa, men livet har verkligen förändrats.

• skomakarfrun
    Gravid Gravida - Vi som fortfarande väntar!

Mollee BF 15 september
    Jo El BF 19 september 
    Zargenta BF 19 september
    Ullis72 BF 19 september
    Dior BF 21 september 
    Mamma0911 22 September 
    Molly BF 22 september  
    emizz  BF 24 september 
    Söjsan BF 24 september 
    Lelay BF 24 september 
    Louisidora BF 24 september 
    Zenobia BF 25 september
    NessaG BF 26 september
    OanaB BF 26 september
    TessaG BF 27 september  
    jeea BF 30 september
    Nelia82 BF 30 september

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Jag plockar bort mig och några fler jag vet fått redan. Lycka till alla ni som är kvar, jag ska följa denna tråden tills den siste fått, spännande ju! Det enda man vet är att de kommer ut tillslut =)
    Undrar vem som blir sisten kvar??
    längtar efter prinsen
Svar på tråden BF september 2011