Inlägg från: MuM2girls |Visa alla inlägg
  • MuM2girls

BF september 2011

Här är det 32 dagar kvar till BF:) senast nästa månad har man en lite pkutt:)

vi kommer använda vagga, en som är från slutet av 1800 talet eller början av 1900:) Dottern ska få en säng som 2 års present så vi hoppas på att bebben kan ligga i vaggan tills början av januari!  

• MuM2girls

Var oxå på kontroll i dag v37 kontrollen, allt såg fint ut!! SF måttet var nu 34 och ligger prick på linjen typ, så den verkar inte bli så stor endå!! BM gissa på 3200 färdig bakad!:) Vikten plus 6 kg från inskrivningen eller +2 kg från plusset!

• MuM2girls

Jag har öxå haft en massa snoraktiga slemisar de senaste dagarna. Kanske det är slemisen som börjar falla sönder.

Sedan har jag haft ömmande mage i dag!! Nu är det väll bara önsketänkande att det skulle vara något tecken, hehe.

Plus vill helst vänta en vecka till, för sålde just familjebilen, och det skulle ju vara trevligt att ha en bil innan:) Köper en syskonvagn i dag, men istället är man utan bil, haha.   

• MuM2girls

jag hade jobbiga förvärkar med dottern, de gjorde så ont att jag bet i mig, dunka huvudet i saker och kunade inte sitta stilla. De riktiga väekarna var ännu värre, de gjorde så ont att man mer slängde sig runt och grät och man säger meningar som " aldrig mer ett barn" " Jag kommer dö"

Så när de gör så ont att du inte vill ha ett barn längre, då är det daxx:)  

• MuM2girls

Från i morse så har jag haft ihållande molnade värk i mage och lite lätt i ryggslutet, känner som jag brukar göra några timmar innan mensen brukar komma. Var på toa för en stunde sedan efter jag lämnat dottern på dagis, har aldrig sätt så mycket snoraktiga flytningar. Tror ni att det kan vara slemisen som håller på att gå?? Jag hoppas såklart att den lille vill ploppa ut snart!! Är i v 38 nu så! Mest orolig är jag till fredag natt och hela lördagen, gubben ska bort på rallycross tävling i falköping eller va det hette typ 20 mil här ifrån:( Han är mekaniker åt ett team. Va gör jag om det sätter igång då??

Han har sagt att han stannar hemma om jag börjar få få onda förvärkar, men det kanske bara säger pang på!! Pricis som när min mamma födde sitt andra barn, dvs mig:) 1,5 timme från första värken så var jag ute!!!

Grattis ni som fått ut era underverk:)!!   

• MuM2girls

bil körning suger, körde i går natt från botkyrka och hem till skänninge, typ 21 mil, i kålmörker oxå!! I dag har jag ont i bäckenet som bara den gissar på att det är av körningen!!

• MuM2girls

Mitt höll nog på 4 veckor, sedan var det mer väldigt mycket ljusrosa flytningar i av och till ett par veckor till!! Men första dagarna är värst, fy inget kul alls!!!

• MuM2girls
    Thegran skrev 2011-08-18 15:51:01 följande:
    Idag blev jag glad. Var och handlade med en trött och trotsig dotter. Försökte hålla reda på henne samtidigt som jag betalade mina varor.
    När jag betalat klart, så hade en äldre man som stod alldeles bakom kassan och väntade på sin fru som stod efter mig packat i mina varor i påsen och räckte dem till mig med orden "varsågod mamma, jag tänkte att du ville ha lite hjälp".

Det gjorde nog min dag.
    för efter en smärtfri natt har jag fasiken ondare än vanligt i ryggen. och tröttare än normalt med. konstigt.
    imorgon hoppas jag stödbältet kommer, ska bli spännande att se om det hjälper.

Va snällt, önska i dag jag var på maxi att någon var så snäll. Hade glömt peng till vagn så jag bar 4 tunga kassar med mat plus toapapper till bilen, det var inget kul!! Men ingen ville vara så snäll att hjälpa en höggravid mamma!!! Men såg väll så arg ut så ingen vågade komma nära endå, haha
  • MuM2girls
    MuM2girls skrev 2011-08-18 22:45:13 följande:
    Jag tuggar Link vid sura uppstötningar, de hjälper kanon!!!

Menar halsbränna!! Måste vara gravhormonerna som spökar med mig:D
Svar på tråden BF september 2011