BF september 2011
betula skrev 2011-05-30 21:10:59 följande:
Mollee och Cornelia Jag måste säga att jag nog tycker erat argument att ta reda på kön är ett av de som faktiskt skulle kunna få mig att känna behov av att ta reda på det. Så länge man inte tänker abortera att barn m "fel" kön utan gör det just för att man är rädd att man skall ha svårt att knyta an utan en längre tids "tillvänjning" så är det väl väldigt vettigt att ta reda på innan.
Själv så tilltalar vi Krypet som han mest hela tiden, även om vi inte vet, och jag kan känna att det kommer bli en rejäl omställning för mig om det visar sig vara en flicka istället. Men jag oroar mig inte direkt över det, utan det får bli en överaskning då liten bestämmer sig för att titta ut :)
Grejen är det att om det funnits en lite större tolerans att uttrycka dessa känslor, så är jag säker på att man hade kunnat bli lugnad i det avseendet, vi kan inte vara dom första gravida som känner såhär, och vi kommer säkerligen inte vara dom sista. Det vore så skönt om man hade kunnat lufta denna oro innan.
Idag är ju jag säker på att det kommer bli fantastiskt att vara mamma åt vår lilla kille, men i februari och mars var jag verkligen oroad att jag var en riktigt dålig människa som önskade ett visst kön, och att OM det var en kille så skulle jag inte klara av det.