BF september 2011
Godmorgon, ska strax iväg till sjukhuset för att börja morgonen med en CTG-kurva samt få veta vad provsvaren visade, inte direkt så här man önskar att spendera sin lediga fredag men men inte mycket att göra
Godmorgon, ska strax iväg till sjukhuset för att börja morgonen med en CTG-kurva samt få veta vad provsvaren visade, inte direkt så här man önskar att spendera sin lediga fredag men men inte mycket att göra
Så ska tillbaka dit på Söndag på ny kontroll..Vart ska man vända sig, det måste väl vara en läkare som sjukskriver en? Kan man ringa till förlossningen och be och få prata med läkaren jag var hos där eller måste jag försöka få tag på vårdcentralen??
Börjar bli måttligt less. Joo man får hoppas på det och med tanke på alla mina problem så kan jag inte tro att jag kommer få gå ända till bf heller, fortsätter det såhär så blir dom väl tvungen att plocka ut mitt lilla pyr snart
Jag har själv varit in till förlossningen idag för att bebisen inte rört på sig sen igår klockan 17.00. Innan försökte vi med diverse knep, höga ljud, musik, puffa på den samt dricka mängder med kallt vatten men ingen respons.
Ringde förlossningen dom tyckte jag skulle komma in med tanke på att flödet varit dåligt igår. Kom in där kopplade på ctg:n och hörde hjärtljuden på en gång (skönt), men det tog ca 15 min innan det började röra på sig där inne. Sedan ville läkaren göra en flödeskontroll, flödet var lite bättre än igår
Han sa oxå att moderkakan ligger i framvägg och att det gör att jag inte känner rörelserna lika tydligt om den nu inte sparkar just åt sidorna, sedan att bebisen ligger i säte gör inte saken bättre.
Han sa att eftersom allt är som det är, så ska jag absolut komma in om jag känner mig orolig, eftersom jag knappt kan avgöra om bebisen rör på sig eller inte.
Sedan är det återbesök igen imorgon på morgonen, behöver jag nämna att jag är less på att springa där??
Å bebisen har vänt sig igen så nu ligger den med huvudet neråt igår låg den juh i säte
Nästan kontroll är den 19:e. Men idag så tog läkaren upp med mig att om dom måste ta ut bebisen nu så kommer jag få fara till Umeå, så hoppas att den växt till den 27:e (tillväxtkontrollen) verkar som att det är då dom tar det avgörande beslutet. Tills dess så är det flödeskontroller och ctg som gäller.