Inlägg från: Cornellia |Visa alla inlägg
  • Cornellia

BF september 2011

skomakarfrun skrev 2011-08-27 15:51:28 följande:
    Skönt att läsa att det finns fler som tycker att denna värmebölja var onödig. Känner mig så tråkig som bara vill vara inne, men det är ju olidligt ute. Hösten, kom tillbaka!
    Samma här.
    Min svägerska kom förbi och tyckte att vi skulle gå ut och hitta på något, men jag tvärvägrar. Jag tänker hålla mig inne tills det är dags att åka till förlossningen, eller tills det blir höst på riktigt, för jag älskar att vara ute när det regnar.
    BF 30/8 2011
  • Cornellia
    Iryelle skrev 2011-08-29 20:44:31 följande:
    Jag tycker verkligen att det är lite svårt att fatta ibland att man ska ha barn. Jag tror det är en anledning till att jag inte vill påskynda något, det ligger nära nog ändå. T.o.m. min sambo så idag att nu får den gärna komma och jag bara tänkte att nej inte än! :D
    Precis så känner jag oxå, till det så har jag börjat känna lite oro när jag tänker på förlossningen.
    BF 30/8 2011
  • Cornellia

Ni som är nära BF, har er aptit förändras? Senaste veckan så har jag inte velat ha någon mat alls, det enda jag vill ha är godis och russin, men knappt det. Alla "riktiga" måltider får jag tvinga i mig, och jag får ont i magen direkt jag ätit.

BF 30/8 2011
  • Cornellia

Nyss hemkommen från undersökning på förlossningen. Det gjordes ultraljud och vaginal undersökning.

Han trodde att bebisen skulle landa på strax över 4 kg, jag var öppen 2 cm och "mogen" (vad nu det betyder?). Han trodde att det skulle komma igång av sig själv under veckan, men jag fick iaf en tid för igångsättning nästa tisdag.

Dessutom så har vår vagn landat i Sverige/Gävle, och vi kommer troligtvis få den utkörd under dagen

BF 30/8 2011
  • Cornellia

Nu surar jag lite.

Jag har köpt en Ju Ju BeAll att ha som skötväska. Den var snordyr, men jäkligt snygg. Dessutom köpte jag connectors till, dvs hakar att hänga skötväskan i, tänkte att det verkade himla praktiskt.

Men jag får inte ihop det! Om jag hänger skötväskan i hakarna, var 17 gör man då av axelbandet? Det är så stelt att det inte hänger bredvid, utan alternativen verkar vara att antingen lägga det i väskan eller på väskan, och båda dom alternativen känns väldigt opraktiska.

Satt och grinade lite över hur opraktiskt och dåligt det blev.

BF 30/8 2011
  • Cornellia

Idag har jag städat bilen.
    Dammsugit, skurat alla textiler, gnuggat alla fläckar, dammat osv. Nu är jag helt slut, men man kan ju hoppas på att det sätter igång något, annars blir det fönsterputsning imorgon.

BF 30/8 2011
  • Cornellia
    SannaMac skrev 2011-09-02 20:28:10 följande:
    Imponerande att du bara orkade!! Jag har BF idag och önskar att det sätter igång, men orkar verkligen inte ta mig för nånting sånt... att torka av ett bord gör mig helt genomsvettig och magen blir som en hård boll :-P Hoppas städningen gjorde susen för dig
    Jag orkade nog egentligen inte. Den senaste veckan har jag verkligen inte gjort nånting, men idag vaknade jag och var så otroligt rastlös.
    BF 30/8 2011
  • Cornellia

Jag misstänker att jag går runt och läcker fostervatten. Har haft väldigt mycket flytningar hela graviditeten, men den senaste veckan så har dom ändrat färg, men framför allt lukt. Det är inte särskilt mycket dock. Kan det vara "farligt" att läcka fostervatten?

Nu är jag iaf riktigt less på att vänta. 40+5 idag. På tisdag blir jag igångsatt om inget har hänt.

BF 30/8 2011
  • Cornellia
    SannaMac skrev 2011-09-04 15:16:58 följande:
    Hmm, har ingen aning, men om du misstänker det ska du kanske ringa fl och be om att få komma in för koll? Vad jag har hört kan det ju komma in bakterier till barnet om man går runt och läcker. Kommer det ut mycket?
    Vad snabbt att bli igångsatt redan på tisdag, hur kommer det sig?
    Nej det kommer inte mycket alls, så jag har inte varit särskilt orolig tidigare.

Min graviditet räknas som en riskgraviditet pga högt BMI och dom vill inte låta mig gå över mer än en vecka.
    BF 30/8 2011
  • Cornellia

Nu börjar jag bli lite nervös faktiskt. Om 12 timmar ska jag vara på förlossningen för igångsättning. Något speciellt jag ska tänka på?

BF 30/8 2011
  • Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-09-05 21:16:08 följande:
    Cornellia: att tänka på vid igångsättning är att det kan ta tid. Vi hade turen att de i "vardagsrummet" hade DVD och bridget Jones filmerna ( de fanns bara dem) vilket vi roade oss med innan värkarna satte fart. Så kanske egen dator med film vore något.
    Ok. tack. Det blir nog att ta med datorn
    BF 30/8 2011
  • Cornellia
    mymy skrev 2011-09-05 21:20:24 följande:
    Cornellia- igångsättning kan gå fort oxå :) jag blev igångsatt kl 9 o födde kl 12.53.
    Jag får hålla tummarna för att det går fort.
    BF 30/8 2011
  • Cornellia

idag kl 8.14 kom vår efterlängtade Ludvig till världen via ett akutsnitt. Dock mår vi allihop bara bra. 4415 g och 53 cm.

BF 30/8 2011
  • Cornellia

Det blev ett akutsnitt pga av att han började bli stressad och jag hade ganska långt kvar.

En bild på underverket

BF 30/8 2011
Svar på tråden BF september 2011