• rubin

BF september 2011

nasj skrev 2011-02-01 17:25:55 följande:
    En fråga,har du ätit levaxin tidigare el fick du reda på att du hade fel på sköldkörteln nu? Jag ska själv till läkaren på torsdag och få mina provsvar på sköldklörteln och njurar,är jättenervös,då min mormor och mamma har fel på sköldkörteln,blev lite orolig när jag hörde att levaxin ökar risken för cancer,sa läkaren nått om det till dig?Vet du om det finns alternativ om man inte vill äta levaxin?Sa de nått om det kan påverka fostret?
    Jag har inte haft problem förut. Om jag inte varit gravid så hade jag inte behövt äta, men när man är gravid så går de efter andra gränsvärden och jag ligger marginellt under. Det kan vara skadligt för fostrets hjärnutveckling om man har för låga värden. Det är inte alls säkert att jag måste fortsätta efter graviditeten men kanske när jag blir 50 så behöver jag hjälpa den på traven. Hon sa inget om cancer.
    Jag skulle inte chansa och inte ta det om det behövs.
  • rubin

Tycker inte om det här att man har försvagat immunförsvar. Jag har åkt på en ordentlig förkylning och har fått riktig slemhosta. När maken skulle köpa slemlösande till mig så var det inte lätt att hinna nån jag kunde ta. Han köpte Bromhex vilket går över till fostret så man skulle verkligen bara ta om man måste, och vara extra försiktig de tre första månaderna. Om det förvärras måste jag nog ta den.

• rubin

Inget jobb för mig idag. Är så fruktansvärt förkyld. Jag har inga större gravsymtom och skönt är det för det räcker med förkylningen men det känns ändå som jag skall spy när jag hostar.

• rubin

Var tvungen att åka o shoppa idag, alla byxor jag har klämmer på min svullna mage.
    Jag hittade jeans med resår, vilken räddning, samt leggings och tunikor. Nu hoppas jag på plusgrader så jag kan börja använda leggingsen. 

• rubin

Har gått in i v10
    Nu har jag fått tillbaka molvärken i magen, har fortfarande ömma bröst vilket är lite jobbigt när mannen vill ge kramar. Är även fruktansvärt gasig, men hellre det för när det inte kommer ut gör det bara ont.
    Min man som studerar till läkare har hört att har man klarat v.8 så är missfallsrisken väldigt liten. 

• rubin

Var idag hos BM och fick se parveln genom UL Glad, hjärtat slog fint. H^n låg och guppade i magen.
    Fick även tid til RUL, slutet av april, det känns väldigt långt dit.

• rubin

Lääängtar så till nästa helg för jag har bestämt att besöka mina föräldrar då och berätta. Annars har vi berättat lite för kompisar och jag har även berättat för min chef.
    Vi fick göra ett UL hos barnmorskan i torsdags och allt såg bra ut med ett guppande foster och nästa fredag är jag i v.11+3, så det vore väl inte katastrof om mamma/pappa inte kan hålla tyst och berättar för hela släkten.
    Min mor tycker mycket om att sy lappteknink och har gjort jättefina babytäcken till bebisar i släkten, så jag tänkte visa henne en bild på et babytäcke och säga att hon har fram till september på sig :) 

• rubin

Har läst här i tråden om shopping till de små liven och när jag var på stan idag var jag tvungen att gå in på Lindex och kolla på babykläder, vad otroligt fina kläder det finns. Jag kom ifrån utan att ha köpt något. Men jag är väldigt tacksam för detta tunika mode som hjälper till att döja magen några veckor till.

Jag har blivit otroligt lättrörd, när det händer nått ledsamt på TV eler jag läser något sorgligt så vattnas det i ögonen med en gång. 

Svar på tråden BF september 2011