• Flisan79

BF september 2011

givinglife skrev 2010-12-30 18:51:36 följande:
    Nån mer än jag som är lite hispig o springer på toa titt som tätt för att se att den där mensen inte dyker upp iaf?
    Japp, samma här.
  • Flisan79
    Sunshine 79 skrev 2010-12-30 19:13:36 följande:
    Hejsan

Vad roligt för Er!

Själv plussade vi också nyligen efter andra ivf-försöket helt överlyckliga, men nervösa.

Jag känner igen känslan "shit" bara inte mensen kommit nu, man tycks hela tiden ha någon form av menssmärta eller är det som man framkallar själv. Jättenervös men överlycklig :) 
    Smärtan beror troligen på att livmodern växer och den känslan påminner mycket om mensvärk. Alltså inte inbillning
  • Flisan79
    Renni skrev 2010-12-30 20:29:29 följande:
    Jag har inte så jätte mycket växtvärk längre.. O inte kissar jag så ofta heller?! Ska jag vara orolig ?
    Nej det tycker jag inte, det går lite upp och ner samt är otroligt individuellt. Vissa ligger i plågor, andra känner inget alls.
  • Flisan79

Det symtom som ger mest besvär just nu är hungerattackerna som börjat komma på kvällarna. Blir helt sjukt hungrig fast jag åt middag relativt få tim sen. Blir vid hunger också grinig, arg, svag, svettig...ja det är en plåga och attackerna kommer på en sekund utan förvarning.

• Flisan79
    BonBon skrev 2010-12-30 20:58:17 följande:
    Hej Renni!

Du verkar veta litegrann om detta, så jag frågar dig.

Har haft 2 bekräftade missfall och 2 tillfällen som jag misstänker kan ha varit tidiga missfall.

Nu är jag gravid igen i v 5. =)

Kan man begära Ultraljud i ett tidigt skede för att se att allt står rätt till? 
    Vet att frågan var till Renni och jag svarar inte av egen erfarenhet men dels tror jag ni kan få ett VUL om du berättar att du haft 4 missfall....du behöver ju faktist inte säga att bara 2 var bekräftade.

Annars är det lätt att få ett VUL privat hos en vanlig gyn. Grav 1 åkte jag till gynakuten på sös pga oro i v 9 och fick ett vul. Vid grav 2 beställde jag ett privat i v 8 hos min vanliga gyn. Just bara för att se att det såg bra ut. Kostade ca 300 kr vilket jag tycker är en låg kostnad för den bekräftelsen.
  • Flisan79
    nasj skrev 2010-12-31 08:09:05 följande:
    Jag fick lite bruna flytningar under graviditeten med min son,men allt gick bra,kanske är nidationsblödning,när hade du beräknad mens?Har hört att den kommer runt då man skulle haft mensen,men är absolut inte säker..
    Nidationsblödning är den blödning som kan uppstå när ägget fäster vilket sker vanlig 7-10 dagar efter ÄL

Det är däremot vanligt att ha en blödning runt den tid man skulle haft sin mens och det är helt ofarlig.

Hur är allas magar...då menar jag, jag är lixom dålig i magen hela tiden (sorry för infon). Är de fler än jag? Undrar om det är en reaktion på hormonet eller för att jag är så nervös..Drömmer
  • Flisan79
    Nonkan82 skrev 2010-12-31 11:12:08 följande:
    Min mage är också skum... förra veckan hård och nu senaste dagarna bubblig och lös... man får hoppas det bättrar till sig snart.
    Mmm....man känner sig inte direkt fräch
  • Flisan79
    cicci89 skrev 2010-12-31 11:27:54 följande:
    har haft väldigt ont i magen frm och tillbaka på morgonen... kan det vars ett missfall på g? :(
    Det behöver det inte vara, vi får hoppas att så verkligen inte är fallet.
Svar på tråden BF september 2011