• velvet

BF september 2011

ni som har fått bebis tidigare och har blivit framflyttade vid UL runt v. 12-13, har detta visat sig stämma vid RUL?

• velvet

När jag var på KUB-UL förra veckan och trodde att jag var i v. 12+0 så sa BM att jag var i v. 12+3. Hade ni räknat med det BM sa?

För övrigt känner jag mig som en jävla kossa... inte alls gravid och fin. Bara småtjock och svullen.

Skoj..................

• velvet
    Ullis72 skrev 2011-03-07 11:05:01 följande:
    Hej!! Ska snart bege mig och göra KUB testet, är jättenervös....
    Gör dom ett vanligt ultraljud eller ett VUL???

Vore lite tacksam för info.
    Hej!

Jag gjorde ett vanligt UL och det var absolut inga problem. Min BM sa dock att det kan handla om hur mycket man väger osv...

Alltihopa tog ca 40 min.

Lycka till!
  • velvet
    hanna elise skrev 2011-03-08 08:54:04 följande:
    ojoj va det skrivits i tråden det senaste dygnet.Tungan ute
    Jag såg inte "en unge i minuten" igår. KL 21 är alldeles för sent för mej, hihi.
    Men jag har spelat in det så nu blir det kaffe (som jag gillar igen!!) och att se det programmet.

Efter lunch ska vi åka till badhuset. Jag vet inte hur det är i andra landsting, men här får man simma och gå på vattengympa gratis under tiden man är gravid.Glad Jag hoppas att det gäller på kommunens tempererade utebad också. I såna  fall kommer vi att plaska runt där hela sommaren Skrattande 
    fan vad avis jag blir på dig nu! kaffe, tv, bad... själv sitter jag och häckar på jobbet som jag känner att jag börjar bli mer och mer ointresserad av. någon annan som också känner så?

jag har hört att det inte är bra att simma/bada när man är gravid, men det kanske inte stämmer?

vi har ganska mycket i friskvårdbidrag och jag vet inte vad jag ska utnyttja det på!
  • velvet
    hanna elise skrev 2011-03-08 09:01:40 följande:
    Jo, jag har sportlov i veckan, nice! :)

Det tror jag inte stämmer eftersom min BM har skrivit ut ett recept på vattenaktivitet till mej = att man simmar gratis på alla kommunenes badhus fram till förlossningen. 
    precis! det låter ju som att vattenaktiviteter vore bra!
  • velvet
    Längtan2009 skrev 2011-03-08 16:08:05 följande:
    1000 tack! Har just skickat iväg en beställning på hm.com på fina mammaleggings, amningsbh och söt sommarklänning!
    Jag beställde också med rabattkoden! :P

mamma jeansleggings!!
  • velvet
    mymy skrev 2011-03-09 09:19:37 följande:
    Hoppas det går bra på KUB. Jag har gjort mitt och fick 1:2447 som risk för Downs.... ska prata med läkare nästa vecka för fostervattensprov.
    Räknas inte det som låg risk?

Lycka till i vilket fall!
  • velvet

Idag var första gången som jag fick höra att det syns... :)

Jag är väldigt smal i vanliga fall så jag är helt överlycklig!

• velvet
    mymy skrev 2011-03-09 10:39:59 följande:
    Jo, det kan vara låg risk men man kan också få 1:20000 och då tycker inte jag risken är låg. Jag vet att många har svårt att förstå att jag vill göra fostervattensprov men vi har sagt att vi vill kolla så långt som möjligt att barnet är friskt. Så tänker vi Glad
    Jag respekterar verkligen det beslutet! Är själv väldigt nojig om jag inte hade fått 1:20000 så hade jag förmodligen också haft svårt att släppa det.

Hoppas bara att ni inte är supernerviga när resultatet med absolut största sannolikhet kommer att bli positivt.

Kram!
  • velvet

Är det någon här som har börjat fundera på namn? Tungan ute

Svar på tråden BF september 2011