Inlägg från: givinglife |Visa alla inlägg
  • givinglife

BF september 2011

Soffen skrev 2011-01-01 21:50:09 följande:
    Sandqvist: Du kan ringa redan nu om du vill, men inskrivningen är inte förrän runt vecka 10. Vissa landsting har även hälsosamtal tidigare, i typ vecka 8 tror jag. Det är aboslut inte farligt att röra på sig när man är gravid, snarare hälsosamt. Så länge det känns bra är det bara att hålla igång, men allteftersom  magen växer blir ju vissa moment svårare att göra. Sit-ups eller hopp är ju inte särskilt lämpligt, men det är ju ganska uppenbart. Flört
    Jag har haft inskrivning v8 båda gångerna...
    Här vill de att man ringer tidigt så de kan planera in ev samtal inför KUB o sånt... bor i örebro
  • givinglife

Illamående, illamående.... igår vid middagen, korvgryta, höll jag på atts py när jag fick en falukorvsbit i munnen, den liksom växte i munnen på mig. Mådde så illa nu på morgonen att jag såg ut som ett vrak o berättade för närmsta kollegan som börjar bli orolig för hur jag mår . Kräks iaf inte än, peppar peppar
    Känns som ett kärt bekymmer detta illamående ändå, men jobbigt.... tips mottages gärna

Hur mår ni andra?

• givinglife
    RonjaLi skrev 2011-01-03 09:07:16 följande:
    Ha något bredvid sängen som du kan äta innan du kliver upp! Jag åt alltid en banan eller mariekex vid min förra grav. Åt också Postafen (åksjuketabletter) som fungerade jättebra.
    Tack för tipsen, ska nog kila till affärn här bredvid o handla kex :-P. Postafen kan jag tyvärr inte ta för jag blir så innerligt trött av dem o då kan jag inte jobba alls.
    Har upptäckt att jag gärna dricker vatten och tar nåt salt kex (egentligen helst chips, men känns sådär att sitta o moffa i sig det)... jättenyttigt säkert :-P.
    Jag gick upp 34 kg förra grav, vill helst slippa det den här gången
  • givinglife
    betula skrev 2011-01-03 11:00:36 följande:
    Nu har jag boket tid för första möte, samt ul. Får vänta till 14/1 för mötet, då det inte fanns tid innan dess och ul är inbokat till 16/2. Känns lite mer verkligt nu och betydligt mer läskigt! Måtte allt bara gå vägen!!
    Spännande! Sitter o väntar på att bm ska ringa upp mig vid tjugo över
  • givinglife

Nu har jag pratat med bm.
    Kändes så bra att prata med henne.
    Hon sa så här om min oro för missfall. Eftersom du har fått ett friskt barn så ligger du inte i riskgruppen, det var troligen bara slumpen och finns inget som säger att du skulle få ett till nu. Dessutom mår du så illa, som du gjorde med din dotter, men inte vid missfallet. För dig innebär det troligen att du har mer av det bra graviditetshormonet vilket är positivt.

Fick tid för freja samtal (info om KUB) 20/1 och inskrivning 27/1 så vi kan ta alla blodprover då. De räknar min blödning som senaste mens, men troligen är det någon vecka senare ändå. Så hon räknar att jag nu gått 6 fulla veckor och skulle ha BF 26 augusti (fast hon tror som jag att det troligen är någon vecka senare). Enligt uträkning på när jag hade ÄL så är den ju 6/9 så jag låter det stå kvar i BF listan .

Sitter och funderar på om jag kan låta oron lägga sig lite och strunta i tidigt VUL privat..

• givinglife
    sockerslav skrev 2011-01-03 13:16:30 följande:
    Nu blir JAG orolig!
    Jag känner inget illamående, och inga andra direkta symptom heller. Däremot är brösten ömma, men jag känner bara av det på kvällen när jag tar av mig BH:n. Däremot spänner det i magen när jag ligger ner i sängen och slappnar av. Annars känner jag INGENTING!!!!
    Förlåt det var verkligen inte meningen... Om det hjälper så sa hon att varje graviditet är olika, men eftersom det var så för mig på första barnet så är det troligen positivt för mig.
  • givinglife

Känner som en tyngdkänsla i undelivet hela tiden, som att allt håller på att ramla ur... konstig beskrivning kanske, men känns som jag måste gå o knipa hela tiden, nån som känner igen sig?

Oron börjar lägga sig lite för mig känner jag... försöker verkligen leva som vanligt (med vissa undantag), men svårt är det!

Illamåendet håller i sig och det gör mig lite trygg, har pratat med en kollega på jobbet som ska prova akupunktur mot illamåendet om det blir värre. Nån som provat det?

Till alla er som haft jobbiga nätter och oroar er, Hoppas ni oroar er i onödan! Skickar lite styrkekramar

Appropå läckande bröst, mina läcker lite, inte mycket, men nån droppe då och då under dagen...

• givinglife
    Nonkan82 skrev 2011-01-04 10:58:56 följande:
    Jag testade imorse igen... skäms lite över att jag testar så frenetiskt haha.. och då visade samma typ av test (det som visade svagt streck) faktiskt starkare! Härligt! Urinen hade då varit längre i blåsan också eftersom jag sov några timmar mer i natt.
    Här har du en till testare! Var orolig i början för att strecken var så svaga, men varannan dag ungefär blev de lite starkare och nu har jag slut på test så jag har beslutat att inte köpa hem några nya
  • givinglife

hmmm.... knäppte upp byxorna nyss när jag skulle sitta i telefon en stund (har eget kontor), nu får jag inte riktigt igen dem igen :-P

Svar på tråden BF september 2011