BF september 2011

Här vill de att man ringer tidigt så de kan planera in ev samtal inför KUB o sånt... bor i örebro

Illamående, illamående.... igår vid middagen, korvgryta, höll jag på atts py när jag fick en falukorvsbit i munnen, den liksom växte i munnen på mig. Mådde så illa nu på morgonen att jag såg ut som ett vrak o berättade för närmsta kollegan som börjar bli orolig för hur jag mår
. Kräks iaf inte än, peppar peppar
Känns som ett kärt bekymmer detta illamående ändå, men jobbigt.... tips mottages gärna
Hur mår ni andra?
Nu har jag pratat med bm.
Kändes så bra att prata med henne.
Hon sa så här om min oro för missfall. Eftersom du har fått ett friskt barn så ligger du inte i riskgruppen, det var troligen bara slumpen och finns inget som säger att du skulle få ett till nu. Dessutom mår du så illa, som du gjorde med din dotter, men inte vid missfallet. För dig innebär det troligen att du har mer av det bra graviditetshormonet vilket är positivt.
Fick tid för freja samtal (info om KUB) 20/1 och inskrivning 27/1 så vi kan ta alla blodprover då. De räknar min blödning som senaste mens, men troligen är det någon vecka senare ändå. Så hon räknar att jag nu gått 6 fulla veckor och skulle ha BF 26 augusti (fast hon tror som jag att det troligen är någon vecka senare). Enligt uträkning på när jag hade ÄL så är den ju 6/9 så jag låter det stå kvar i BF listan
.
Sitter och funderar på om jag kan låta oron lägga sig lite och strunta i tidigt VUL privat..
Vilken usel arbetsmoral jag har... tankarna bara vandrar till annat
Känner som en tyngdkänsla i undelivet hela tiden, som att allt håller på att ramla ur... konstig beskrivning kanske, men känns som jag måste gå o knipa hela tiden, nån som känner igen sig?
Oron börjar lägga sig lite för mig känner jag... försöker verkligen leva som vanligt (med vissa undantag), men svårt är det!
Illamåendet håller i sig och det gör mig lite trygg, har pratat med en kollega på jobbet som ska prova akupunktur mot illamåendet om det blir värre. Nån som provat det?
Till alla er som haft jobbiga nätter och oroar er, Hoppas ni oroar er i onödan! Skickar lite styrkekramar
Appropå läckande bröst, mina läcker lite, inte mycket, men nån droppe då och då under dagen...
hmmm.... knäppte upp byxorna nyss när jag skulle sitta i telefon en stund (har eget kontor), nu får jag inte riktigt igen dem igen :-P