Inlägg från: hanna elise |Visa alla inlägg
  • hanna elise

BF september 2011

Jag har fått låna hem en TENS-apparat som jag just nu provar. Väldigt märklig känsla...
    Vet inte om den hjälper eftersom jag inte har haft en enda förvärk under hela dagen. Jag som trodde det var på G för mej igår...  

• hanna elise

Mina förvärkar verkar ha gått helt på semester. Från att trott varje kväll/natt att det ska bli bäbis så är det helt dött. Men jag kan ju passa på att sova iaf så att jag är utvilad när det väl är dags.
    Har 11 dagar till BF idag. Det enda tecknet (man letar ju tecken som en galning Tungan ute) på att det närmar sig är väl att jag har mensvärk idag + att jag är lös i magen....

Jag är glad att jag inte tycker att det är jobbigt att vara gravid ännu iaf :) 

• hanna elise

Stort grattis Frka11 Glad.

Har haft en bra och helg ,men om jag ska va ärlig så längtar jag till  imorgon då maken är på jobbet och dottern i skolan. Jag som ALDRIG brukar vilja vara ensam har känt den senaste veckan att jag bara vill var ifred. Märkligt...
    Men det känns så skönt att få lite lugn och ro. 

• hanna elise
    CEEW skrev 2011-09-05 13:19:46 följande:
    Tittar in och meddelar att i fredags den 2/9 kom våran prinsessa till världen!
    3585gr och 49cm. Hon kom 9 dagar för tidigt och vi mår fint!
    Åh, vilken lycka. Stort grattis!
  • hanna elise

Dea: Vilken underbar förlossningsberättelse. Stort grattisSolig.
    Vi har också en dotter på 8 år som längtar såååå efter att snart bli storasyster. (10 dagar till BF idag) 

• hanna elise

Oj vad jag känner igen mej i flera inlägg här.
    Jag har onda regelbundna förvärkar nästan varje natt. (i natt var 8:e minut mellan kl 1-5). men som sagt till ingen nytta. Nu är det som vanligt igen förutom en rackarns träningsvärk i magen.

Och fast jag VET att det är falsklarm, som vanligt, så kan man ändåinte låta bli att hoppas lite lite att just den här gången ska det vara på riktigt.

Har 9 dagar till BF så jag får ju inte börja vara otålig riktigt än....

Lycka till idag Velvet och CornelliaGlad 

• hanna elise

Nu börjar jag dessutom ha lite namnpanik. Om det blir en kille (vilket jag tror) så har vi inte ett enda namnförslag. Min man tror att det löser sig när man ser bäbisen. Det kan jag tro om man har några namn som man pendlar mellan, att då kanske man känner att ett passar bättre.
    Men vi har ju inte ens ett enda förslag till namn,

Jag börjar nästan hålla tummarna för att det är en tjej bara av den anledningen Obestämd 

• hanna elise
    pluppfamiljen skrev 2011-09-07 00:24:16 följande:
    HEJ på torsdag kväll så ska jag och min doula fara ut och äta något gott sen ska jag in på förlossningen och få gel på tappen samt en sovdos. På fredag morgon så startar vi Solig
    Lycka till :) Varför ska du sättas igång, har du gått över tiden?
  • hanna elise

Är vaken med förvärkarna från hell! Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt när de kommer. Gör mkt ondare än vad jag är van vid men kommer som vanligt för sällan för att det ska vara riktiga värkar.

Men min bm har sagt att när jag har tre värkar på 10 min ska jag ringa in, förstår inte hur det ska gå till när varje värk är 2,5-3 min lång! Det blir ju ingen paus nästan alls mellan värkarna då...hur ska man orka?

• hanna elise

Nej, jag ska nog inte haka upp mej på det kanske. Jag ska ta ett bad och se om det lugnar ner sig lite. Annars blir det nog att åka in (hellre en gång för mkt än en gång för lite)
    Som tur var så bor vi endast 6 km från FL och svärmor som ska vara barnvakt bor 150 meter bort och sover med mobilen brevid sängen. Så jag är inte så jätterädd för att vänta lite till... :) 

• hanna elise

Nej, jag är fortfarande hemma. Som vanligt så börjar det klinga av, men jag haraldrig haft så kraftiga och onda förvärkar som inatt, så jag hoppas att det betyder att det snart närmar sig iaf :)
    Jasså, min bm sa ändå att det skulle vara 3 st på 10 min. Kan det vara för att det är så länge sen vi fick dottern? (8 år sedan) 

Jag känner mej iaf som en förstföderska, känner att jag har glömt ALLT om hur det ska kännas för att fl ska vara på G.

Nu ska jag sova, så gott det går, så att jag är utvilad när det drar igång på riktigt :)
    natti! 

• hanna elise

Åkte in till fl en sväng nu på morgonen. Ville se om nattens hemska värkar hade gett något resultat. är så less på förvärkar som gör svinont men inte ger något. (de hade avtiagit när vi kom in, såklart)

Men det visade sig att jag har 2 cm kvar av livmodertappen men är öppen 4 cm ! ? !

Hon slet lite i kanterna och sa att det kan kicka igång det hela, men hon spådde ändå att vi skulle föda inom det närmsta dygnet. ÅÅÅÅÅH vad jag hoppas att hon har rätt.

Såg nu när jag kom hem att jag blödde lite. Nu ska jag bara vila, ladda med energi och hoppas på att det drar igång igen :) 

• hanna elise

Velvet: Vi hade också med oss på tok för mycket packning. Sen så åkte vi ju hem ganska fort också. Selma är född 20:05 igår kväll och i morse kl 10 efter läkarronden så åkte vi hemSkrattande.

Det var världens bästa personal som jobbade på fl och bb, de hjälpte verkligen till att göra fl till en positiv upplevelse. Högsta betyg! 

• hanna elise

Hjälp mej snälla!
    Vad kallas en sån där liten bädd/säng man lägger mellan föräldrarna i sängen som bäbisen kan ligga i om den inte vill sova i sin egna säng?
    Försöker googla, men vet inte vad jag ska googla på.

I natt hade vi insatsen till vagnen i sängen, men den känns stor och klumpig. Och när man sen börjat gå promenader ute med vagnen så känns det inte så fräscht att lägga den i sängen heller.... 

• hanna elise
    Zenobia skrev 2011-09-09 13:26:26 följande:
    Vi har köpt en billigare variant och det är en mjuk hundbädd. Den sov dottern i första tiden Annars är det väl snuggel nest dom heter.
    Tack :)
Svar på tråden BF september 2011