Inlägg från: Jennypenny83 |Visa alla inlägg
  • Jennypenny83

BF september 2011

sandqvist skrev 2011-08-28 22:24:52 följande:
    Har idag sytt ett babynest och ett örngott :) just nu är sambon och köper choklad till mig ;) har möjlighet att köpa en babygunga för 300, har ni slagit till? skulle vilja ha en sån men är det.inte lite onödigt innan bebis ens kommit?

Vilken typ av babygunga menar du?
  • Jennypenny83
    sandqvist skrev 2011-08-28 22:31:19 följande:
    En sån babysitter som gungar :)
    Om du vill ha den och tycker det är ett rimligt pris, så kan jag inte se varför du inte skulle köpa den. En babysitter är koanon i många situationer, de flesta bebisar kan ju lugnas av lugnt gungande. Vi hade/ fick många saker, speciellt till dopet som först kunde användas lågt senare, men man var ju så glad sedan att man faktiskt hade hemma och bara kunde plocka fram allt eftersom. Bla en babysitter :)
  • Jennypenny83
    sandqvist skrev 2011-08-28 22:52:13 följande:
    Jo men samtidigt är man rädd att barnet ska bli "bortskämt" av en sån gunga, men samtidigt så är det ju inte jobbigt att sätta den i den, värre om man har ett barn som måste vara i famnen non stop iofs ;)

Det är ju upp till dig/ er hur mycket ni vill använda den, så det tror jag inte du behöver oroa dig för :)
  • Jennypenny83
    She is Me skrev 2011-08-29 10:35:13 följande:
    Nån som har efarenhet av att gå öppen? Var ju på fl i tors pga värkar de konstaterade att jag var öppen 3 cm, finns det några risker med det? Ska till bm i eftermiddag, kanske ska man fråga om hinsvepning? Tappen hade 1 cm kvar

Nej, har vattnet inte gått så är det lugnt. Du är ju så pass långt i graviditeten att det inte¨är någon fara för barnet att födas. Min mamma gick öppen 4cm med min lillebror från v. 25, hon födde på BF. ¨Man kan inte alls svara på när fl kommer igång på det tyvärr...
  • Jennypenny83
    denovana skrev 2011-08-29 19:42:45 följande:
    Hej på er! 
    Jag har knappt varit inloggad på familjeliv sen start, men följt den här tråden eftersom jag har BF 27 september (såg att ni var några fler som har bf i slutet). Har skrivit någon gång när jag varit orolig eller undrat något. Nu tänkte jag vara lite mer "aktiv" eftersom jag har fyra hela veckors ledigt innan bf och tja, det känns lite konstigt att vara så anonym som jag har varit.

Grattis till alla som fått barn, man har nästan svårt att fatta att man skall vara där själv om inte allt för länge.. Är det fler än jag som tänker "jag tror inte på det förrän den är ute"?, Alltså att man fattar att man rent fysiskt ska få ett barn, föda ett barn, men att det är svårt att greppa att man faktiskt ska bli mamma. Och att den där oron som fanns från vecka 5 från +et hållt i sig stadigt?  

Pratade med någon som sa att "från att man får reda på att man är gravid har man en oro hela livet", och så är det väl? Oro för förlossning, sjukdomar, att barnet ska trilla och slå sig, oro för dagisinskolning, mobbning, tonårsfylla, dålig självkänsla. Fast det ligger förmodligen mer i hur man är som person kanske, om man som jag är sådär orolig av naturen som jag blir det väl värre.  

Nu blev det ju värsta klagoinlägget känner jag, men behöver skriva av mig lite.. Känner ingen som är gravid och sådär. Så det blir en salig blandning och inget någon behöver känna att den behöver svara på! Påtal om oro, är det någon som har sin sambo/man/partner i en annan stad? Min kille jobbar i Oslo och veckopendlar (dvs kommer hem hit till götet på helgerna) och när jag ringer och säger att värkar kommer ska han försöka (fortast möjligt) komma hit. Det kan ju bli lite tokigt eftersom han inte har bil där och inte heller får dispens av tullen för att köra en svenskregistrerad bil runt bf och efter bf eftersom tullen i norge anser att "en födsel kan man planera". (????). Han kan ju inte ta ledigt från jobbet från nu och (i värsta fall) tre veckor efter BF ifall jag går över tiden. Jag är så nervös över att han inte ska hinna till förlossningen liksom. Är det någon som har det som jag?

(gud vilket ego-inlägg, men som sagt, jag behövde skriva av mig lite!) 

Välkommen in hit, vi finns här för att ge stöd och råd så ego.inlägg är helt okej :)

Jag känner igen din oro från min första graviditet, kännde då precis likadant. Jag hade ett MA i bagaget och vi hade försökt i över ett år när vi plussade andra gången. Jag var överbevisad om att jag inte kunde få ett friskt barn och den oron släppte inte förrän jag låg med honom på bröstet efter förlossningen. Minns när vi var på väg hem från första kollen på förlossningen (jag var bara öppen 2-3cm och hade inte speciellt ont), då sa jag till sambon: "tänk att nästa gpng vi kör år detta hållet, då har vi bebis hos oss..." HELT overkligt även då! Oron fortsätter sen också, men det är på ett helt annat sätt.

Däremot kan jag inte relatera till att ha en sambo lång hemifrån, men vill minnas att fler här i tråden också har problem med avstånd/ hur de ska hinna hem. Det kommer gå jättebra ska du se!!     
  • Jennypenny83
    Flisan79 skrev 2011-08-29 22:46:45 följande:
    V 39+0 idag och dagen jag var mogen för igångsättning. Dvs att jag ligger på bb just nu med en nykläckt tös på bröstet. Såååå skönt att det är över.

Tjuvkikade lite i er sthlm-tråd oc såg att det gått snabbt på slutet :) STORT GRATTIS!!!!
  • Jennypenny83
    mumia skrev 2011-08-30 09:43:00 följande:
    Tror ni på sanndrömmar?? I så fall får jag en flicka Jag har drömt 2 nätter i rad nu att jag fått en dotter
    Både denna graviditeten och förra har jag drömt att jag fick pojkar - det visade sig vara sant både gångerne (enligt UL nu och har ju en son). Det gjorde att jag trodde stenhårt på magkänslan om pojke :)

She is me: Hoho, det låter som en jobbig förlossning, 3 bebisar... Ja, då kan du vänta dig ;)  
  • Jennypenny83
    hanna elise skrev 2011-08-30 14:50:27 följande:
    Hemma från BM.

Min bm har ju länge ifrågasatt att jag ska jobba tills bäbis kommer, men pga min griniga arbetsgivar så har jag ju inte "vågat" säka fp i förväg.
    Men idag brast det (efter typ 3 timmars sömn inatt). Jag började bara tokböla av utmattning. (Känner mej inte trött i kroppenav att vara gravid, utan enbart pga att jag inte kan sova).
    Så hon och läkaren lyckades tillslut övertala mej till sjukskrivning. När jag väl sagt ja (och meddelat arbetsgvairen) så känns det som världens tyngd fallit från mina axlar.Solig

Nu kan jag bara njuta och vila upp mej tills bäbis kommer. GladÄven om jag inte kan sova på natten så behöver jag ju inte upp och jobba 10 timmar/dag.

I övrigt var allt bra.
    sfmått (v 38) var 34 cm och hjärtljuden låg på 125. Vågen stod still denna gång (tack o lov) så total viktökning är nu 9 kg.

Men det bästa var att bäbis nu är fixerad och att läkaren som sjukskrev sa att han ALLTID sjukskriver tom bf +17, men att det inte behövdes på mej, för han trodde absolut INTE att jag skulle gå över tiden.Skrattande

OM jag går över nu så skulle det bli vääääldigt jobbigt, haha
    Vad skönt för dig att kunna njuta sista tiden. Jag har det precis som du med sömnen och att skulla jobba hade varit helt otänkbart, jag hade haft ihjäl mina patienter ;)

jag är trött här hamma också, men då blir det soffläge eller en tupplur under dagen. Skönt att bara kunna pyssla om sig själv och vila upp sig. Man ska ju ha energi till bebisen också.  Så njut nu!!! :)

Jag var iväg till babysim med sonen idag, faktiskt skönt att komma i vattnet. I duschen efteråt så stod det två unga töser (8-10 år) och bara glodde på min mage, de såg helt chockade ut hahaha....    
  • Jennypenny83
    Heffa skrev 2011-08-30 20:55:43 följande:
    Babysim? Hur gammal är han?

Han är 1½ år. Babysim gruppen här är 0-3 år :)
  • Jennypenny83
    Frka11 skrev 2011-08-30 21:03:52 följande:
    Hej allihopa!
    blev inlagd på bb i söndags därför jag inte har skrivit något.....bltr har legat runt 160-170/100-110 dom här dagarna så idag(äntligen) så har jag fått tabletter för igångsättning, var helt omogen innan så de kan ta sin lilla tid, fick första tabl 10.30 och den andra 18.00 efter den första tabletten hade jag blivit lite mjukare men nästan inga sammandragningar...efter den andra har jag inte gjort nån us men hade regelbundra sammandragningar mellan 18-19  då jag hade ctg så nu lever jag på hoppet att det blir inatt eller imorn bitti så jag slipper vänta såå länge:) tänka sej..snart har jag min lilla Elias här...UNDERBART!!som jag har längtat

Ohh vad spännande!! Lycka till, hoppas på en fin förlossning helt som du vill ha den!

Mumia: Skönt att du bara har en vecka kvar. var det du som jobbade som ssk, eller minns jag helt fel..?  
Svar på tråden BF september 2011