• SannaM

BF september 2011

betula skrev 2011-09-07 16:33:05 följande:
    Tillbaks från BM och lite gladare :)

Allt såg fortsatt bra och sen så gjorde hon en vaginal undersökning! Och då kunde hon konstatera att livmoderhalsen hade centrerat sig, var nästan helt utplånad och jag är öppen ca 3 cm! Yay! Var så orolig att inget skulle ha hänt alls, så tusan vad skönt det var att få höra att det faktiskt har hänt en hel del! Sambon blev nog lite avis då BM sa att hon kände bebisens huvud. Senare i bilen konstaterade han med att det nog inte bir några fler färdknäppar alls, för han skulle då inte klara av o leva m vetskapen att han "ollat bebisen i huvudet" :P

Summan av det hela är iaf att jag känner mig lite bättre till mods nu! Och OM det är så att det ändå inte startar så har vi tid 19/9 för undersökning innan igångsättningen som isf blir 20/9.
    Åh vad upplyftande för dig Det måste ju verkligen betyda att det kan starta när som helst! Nu blir jag också sugen på att få en vaginal koll... men det lär det inte bli förrän igångsättning den 17/9, om det nu blir så länge jag måste vänta... Typiskt, skulle vara spännande bara att veta hur nära man är.
  • SannaM
    betula skrev 2011-09-07 17:34:59 följande:
    JA det var faktiskt jätteskönt att få veta! Trots att jag vet att min mamma gick 2 veckor 3 cm öppen innan jag beslutade mig fö att komma ut. :P Men på nåt vis känns det ju närmare än om allt varit helt oförändrat o omoget. :)
    Ja men verkligen! Och man får hålla fast vid tanken att de allra flesta som går över tiden ändå föder inom 10 dagar efter BF... att tvingas bli igångsatt är faktiskt väldigt ovanligt. Visst, man själv kan bli den där förbaskade procenten, men bättre att försöka tänka positivt i alla fall... det funkar en liten stund då och då
  • SannaM
    betula skrev 2011-09-08 11:21:15 följande:
    GRATTIS TILL ALLA BEBISAR!

Jag hade ju hoppats att gårdagens hinnsvepning skulle innebära att jag iaf visste nu att förlossningen var på gång, men icke. Vaknade inatt vid 4:30 av onda sammandragningar, men med 2 alvedon så lyckades jag somna efter en timme och nu är det onda som bortblåst. :( Tänk att man VILL ha ont!
    Japp, smärta är det enda man längtar efter Hade för första gången nåt som jag nästan tror var en värk igår kväll när jag satt på toa - det liksom molade så kraftigt i både ryggslutet och runt hela magen och ner i ljumskarna, samtidigt som magen blev hård. Bara en gång. Men jag fick verkligen mersmak, haha, tänkte: ge mig MER!!! Så även om man blir väldigt trött av den här eviga väntan kan det ju också göra en desto mer peppad... jäklar vad vi ska föda sen när det sätter igång
  • SannaM
    Misslilja skrev 2011-09-08 12:12:08 följande:
    Vår lilla bebis var med aktiv igår än någonsin innan! Har en väldigt tjock moderkaka så har inte känt så mycket kraftiga sparkar eller så alls, tråkigt. Men allt har sett bra ut och bebis växer som h*n ska. Men nu blir man ju orolig när rörelsemönstret ändras så drastiskt.. Men det kanske man inte behöver vara när det är åt det aktiva hållet?
    BF på tisdag.

och grattis till alla vars bebisar tittat ut :)
    Funderade på samma för en vecka sen ungefär när min bebis fullständigt hade spelet i nästan ett dygn, den ryckte och hoppade och vevade och sparkade så jag inte visste vad. Tänkte att den hade panik där inne eller nåt, men den lugnade ned sig dagen efter och nu är den som vanligt igen = aktiv, fast inte helt crazy. Jag frågade faktiskt aldrig BM, men funderade som sagt på samma sak som du... drastisk förändring åt det aktiva hållet = farligt?! Ring och kolla om du är osäker!
    tomtenisse skrev 2011-09-08 12:11:23 följande:
    Grattis till alla bebisar! =)
    BF+4 idag, jahopp..
    BF +6 var det här måste erkänna att jag är glad att vi är fler...
  • SannaM
    nasj skrev 2011-09-08 16:33:44 följande:
    Fy fan,det här har jag alltså längtat efter!!??!!Värkarna har dragit igång nu,gör så ont att det känns som jag ska döööö,tur att de inte kommer så ofta(12 min mellan) Känns inte som jag kommer klara detta,nån av er som fått,vet ni hur man ska hantera värkarna,jag vill bara krysta,men det får man inte har jag hört (jag har inte gått nån kurs i detta)hur ska man ta sig igenom värken på bästa sätt,tips??
    Åh du är på gång Äntligen!! Förlåt att jag blir så exalterad när du har så ont... men det är ju skitbra detta Stort lycka till, hoppas du klarat att slappna av, andas och ta det lugnt och att du är inne på förlossningen nu!
  • SannaM

Japp, igår kl 10.21 kom lille Adrian! 4085 gram och 54 cm lång. Drygt tio timmar efter vattenavgång, klarade mig helt utan smärtlindring trots utdragen krystning och riktigt intensiva sista tre timmar. Stolt över mig själv och min sambo som var världens bästa stöd. Förlossningsberättelse finns i stockholmstråden

• SannaM
    tomtenisse skrev 2011-09-10 11:32:17 följande:
    Grattis SannaMac! (Jag vill oxå!!) :) Härligt att det gick bra =) Hur långt efter BF blev det?
    BF+7! Vattnet gick prick kl 12 på natten mellan BF+6 och 7
  • SannaM
    betula skrev 2011-09-10 13:49:48 följande:
    Åh vad härligt för dig! GRATTIS!!

Nu känner jag mig nästan "ensam kvar" :( Varför vill inte min komma ut?
    Jag vet PRECIS hur rutten du känner dig Håller alla tummar för att din bebis masar sig ut helst innan helgens slut och absolut senast i början på nästa  vecka! Inget igångsättningsknep har jag att bjuda på mer än att jag var och fikade med en liten nyföding på dagen innan vattnet gick (Flisan79:s bebis)... så om du har tillgång till en sån kanske det sätter fart på hormoner och värkarbete
  • SannaM

Grattis till Sofiafia och sandqvist! Och säkert massa fler som fått bebisar

Ja, visst var 110909 ett snyggt datum, det valde de ut bra!

• SannaM
    knorrig skrev 2011-09-27 14:20:14 följande:
    Nu var det evigheter sen jag kikade in här. Var beräknad till 10/9, men vi fick en augustibebis istället. Den 29/8 kikade vår lilla pojke ut, så han blev 4 veckor igår :)

Jag har inte läst längre bak i tråden, men är det någon speciellt tråd för bebisbilder, eller lägger vi in dom bilderna här? :)
    Grattis!! Har undrat lite hur det gått för er  
  • SannaM
    Thegran skrev 2011-10-01 12:49:35 följande:
    Nej, inga tecken i huvudtaget...kände inte ett smack, gick och la oss 22.30 och 23 vaknade jag, reste mig upp från sängen och så sa det splash :)
    Exakt så för mig också! Hade för en gångs skull somnat gott 22.30 och prick kl 00.00 vaknade jag av att det sprutade ut nåt, reste mih snabbt och så forsade hur mkt vatten som helst ut. Sen kom värkarna, massa slem och den sista biten av slemproppen kom på förlossningen efter att bm kollat hur mkt öppen jag var, en stor blodig klump.
Svar på tråden BF september 2011