• Mliic

BF september 2011

WildeRose03: jag blev också kallad dit sist jag var gravid och vart lite nojjig. Men det visade sig att jag hade ju nämnt på inskrivningen att jag hade astma och var orolig över den, efter som den försämrades när jag var gravid. Kan det vara något du varit orolig för som dom ville kolla upp eller hjälpa dig med?

• Mliic

Jaha då har man precis slutat jobbet och är vrål hungrig!! Funderar på att ta en macka eller två när jag kommer hem, men hur nyttigt känns det att äta mitt i natten?:/ men att lägga sig hungrig är ju ännu värre!

• Mliic
    MuM2girls skrev 2011-02-11 14:01:56 följande:
    haha då har vi ul samma dag med:)
    jag ska också göra mitt UL för kub då! =)
  • Mliic

Jag är precis hemkommen från en fest! En vän fyllde jämnt och hade storparty:) några på festen vet om att jag ska ha bebbe men många inte så jag hade köpt en flaska alkoholfritt rödtjut:) smakade lite som svartvinbärs saft!!
    Tror det stillade en dels nyfikenhet.. Jag har ju som sagt redan fått en kula på magen så snacket börjar väl i morgon att jag blivit lönnfet eller så haha..
    Det skulle egentligen inte göra mig något om alla andra fick reda på det men jag kände att jag inte vill släppa bomben på en fest då alla är fulla!!

Men skönt att komma hem nu och må bra och veta att jag kommer må minst lika bra i morgon:)

Och en sak till: faan va fulla människor tjatar, shit alltså! Samma saker om och om igen:) fast det är kanske ingen nyhet heller haha

• Mliic

Hoppas det löser sig för er tjejer som blöder! Håller tummar och tår.
    Och ni ska se att det kommer gå bra!

• Mliic
    sugarrush skrev 2011-02-15 21:25:45 följande:
    Tips för er med hårda magar: köp Lactulos (receptfritt) på apoteket. Det rekommenderas till gravida.
    Jag köpte det på apoteket och det hjälpte pytte lite!
    Min BM frågade på inskrivningen om jag inte blev gasig i magen av det? så jag tänkte efter och magen är ju helt uppsvälld och gasig i sig men med Lactulos så blev den ännu värre! Haha det behövs ju verkligen inte=) Slutade äta det och började käka mer fibrer och linfrön och nu är det mycket, mycket bättre!
    Alla kanske reagerar olika, men min BM frågade det så det lär ju ligga något i det!
  • Mliic

Men oj, nästan hela mitt inlägg försvann!
    Det skulle stå:

Idag går jag in i vecka 13=12 fulla veckor! Det känns så skönt, en lättnad faktiskt!
    Jag har mått oförskämt bra i några dagar nu och det tackar jag för!

På fredag så ska jag göra KUB-testet! Förra gången jag var gravid så vart jag aldrig erbjuden KUB,
    min son är född i december och vid årsskftet så ändrade dom och då fick alla som ville göra testet,
    så lite nervös är jag allt=)
    Vi brukar lyssna med en angelsound ibland för att försäkra oss att det är något i magen=)

• Mliic
    Allinug skrev 2011-02-22 11:19:48 följande:
    Tack tjejer för era kommentarer. Dock blöder jag mer nu och har ondare. Ska till gyn klockan 14. Gråter av och till på jobbet. Inte så kul. Tur att man har bra jobbarkompisar.
    Styrkekramar till dig MammaBjörn! Hoppas, hoppas, hoppas att det inte är så som du befarar!
    Lycka till sen!
  • Mliic

Åh vad jag vill att tiden ska gå fortare! KUB i morgon förmiddag och jag kan inte riktigt slappna av!

Svar på tråden BF september 2011